Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Skal ha skumle og proffe folk på besøk.
Himmel og hav Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Gjør det enkelt og lag noe som er i sesong nå. Kjøp lammekjøtt og rotgrønnsaker og lag en deilig lammefrikasse. Kok lammekjøttet ( lammeblanding og bog er bra for da er det med både bein og fett) i vann med en suppekvast til det er mørt. Ta kjøttet ut av gryta og hiv oppi gulrøtter, persillerøtter, sellerirot og purre, enten i skiver eller i litt grovere biter. Kok til grønnsakene er knapt møre. I mellomtida reinskjærer du kjøttet. Ha på jevning, en god slump fløte, smak til med salt og pepper og ha kjøttet oppi igjen. Server med kokte, gode poteter. Og lag gjerne tilslørte bondepiker til dessert ;-)
GeneralSpringSkalle Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 ok, du over her. Kom deg inn på kjøkkenet mitt og lag det til meg!!! hahaha, leste oppskriften, og nå løper tenna i vann her. )
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Hva med å lage en posegrytertett, feks orientalsk, med biffstrimler eller kjøttdeig. Bytt ut en dl av vannet med 1 dl fløte, serveres med salat /brød / baguetter.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Posegryterett til kjennere, er du gal? Til og med JEG merker Toro-smaken, pimp-my-gryterett til tross.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 http://allrecipes.com/Recipe/Baked-Beef-Stew/Detail.aspx Denne er ganske lettvint, og veldig god. Du slenger bare alt i en gryte, og lar det stå i ovnen i to timer.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Skikkelig gourmet du som foreslår Toro pose?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Bare bytt ut vannet med fløte....hahahahahahahah. Dumme kvinnfolk.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Burde bruke sesongens grønnsaker og kjøtt ihvertfall Lam....nammis!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 18.25 Nei, faktisk ikke, men siden det tydeligvis ble for vanskelig for HI å lage noe så enkelt som fårefrikasse, så tenkte jeg at hun heller fikk piffe opp en gryterett. Var ikke verre enn det..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 18.26, er du helt tett mellom ørene???? Var vel heller snakk om å bytte ut en liten dl med vann, matte var vel ikke helt ditt fag, tenker jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå