arachnia Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Jeg lurer rett og slett på hva de aller minste bruker av klær i barnehagen? Parkdress skipper jeg, og går rett på vinterdressen (Nord-Norge), da jeg rett og slett ikke har råd til to dresser nå...Har en vinddress i bomull fra før. Men trenger de regnsett når de er så små? Er babyene på bakken og leker når det er regnvær? Og sko? Vintersko og støvler f.eks? Hun kan jo ikke gå ennå... Og hva med inne? Hva har dere brukt, som har barn i barnehage. Jenta mi er 9 mnd nå...
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Jeg vil tro de små er ute i regnvær også, der jeg jobber er alle ute i all slags vær. Da er det kjekt med regntøy ja. På føttene har jeg kjøpt slike "bevernylon boots" til min sønn på 9 måneder. Med godt under da holder føttene seg varme og tørr. Vintersko er veldig upraktisk å krabbe i, det blir tungt for de små. Disse bruker jeg når vi er ute nå også. Kjøp gjerne babyvotter. Det er ikke godt med kjempe svære votter som sklir ned og tommelen detter ut. Da får de heller ikke tak på ting. Ull er jo kjekt å ha under. Gode luer som ikke sklir ned i øynene og som sitter godt på øra. Til dager hvor det snør mye, er det fint med ei lue som er vannavstøtende. Med fleece eller bomull, kan man bli både kald og våt. Inne er det som hjemme. Har kjøpt skinntøfler, for da blir det ikke så glatt når han skal reise seg. Sko er det ikke behov for før de går. Håper dette hjalp litt på det du lurte på. Lykke til i barnehagen:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Har du spurt inne på småtroll 1-2 år? Der er det kanskje flere med barnehagebarn Jeg lurer forøvrig på det samme selv.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 -Ullundertøy (inne har vi bare en kjole/tunika over) -Mellom lag i ull /fleece -Vinterdress, votter, lue, hals -Vi brukte Stonz på beina til vesla før hun kunne gå, og sånne tynne myke skinntøffler inne -Hør med bhg ang regntøy. Hos oss var de minste inne..(de som ikke kunne gå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå