Gå til innhold

Hva med nyfødt når mor er skikkelig forkjølet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig tulla på drøyt to uker og har blitt smittet av forkjølelse av eldstemann:(. Feber, hoste og er i generelt dårlig form. Føles helt umulig å verne henne fra smitte, så lurer på hvor godt beskyttet hun er via mm? Hun er jo alt for lita til å bli syk.. Fullammer. Førstemann fikk sin første forkjølelse rundt året, og det er jo noe helt annet ift smitte for nr 1 og nr 2...

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Du skal fortsette å amme!! Du vil mest sannsynlig smitte henne, men det er viktig med antistoffene dine, så fortsett å amme! :-) Hvis hun blir syk, vil jeg nok kontaktet helsestasjonen sånn i tilfelle, men vanlig forskjølelse er nok ikke farlig, så lenge de får i seg nok mat. Men hvis hun får feber skal du kontakte lege når ungen er under 3 mnd gammel.

God bedring! :-)

Skrevet

Minien min har vært forkjølet nesten hele livet sitt.. Han er nå 8 uker og vært forkjølet siden han var 2 uker. Det går helt fint, drypper med saltvann og passer på at han ligger litt hevet med hodet!

Gir litt vann i flaske for løse opp slimet i halsen!

Jeg ammer ikkje, så han har ikkje fått mine antistoffer for forkjølelse, så det synes jeg er trist...

Skrevet

Jeg leste et sted at mor kan bruke munnbind hvis hun blir syk. Litt ekstremt kanskje, men det er jo en ide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...