♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Endre syklusen seg etter fjerninga? Eller fortsatte den som normalt? Jeg har syklus på 28 dager, og kjenner godt EL. Vil den endre seg etter at en har fjernet spialen..... Tenker mest i forhold til det å planlegge framover, da samboer`n jobber turnus 12/9. Ikke alltid like enkelt å få det til å klaffe:(
☆ønsker_atpåklatten☆ fødeklar Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Hvordan syklusen var når jeg hadde hormonspiralen har jeg ikke noe klart bilde av. Derimot stabiliserte syklusen seg relativt umiddelbart etter fjerning for min del. Jeg fikk EL 6 dager etter at den var ute og mensen kom på slaget 14 dager senere. Så da at perioden frem til EL igjen var 4 dager lenger en "normalen", så første hormonfrie syklus ble på 32 dager. Etter det hadde jeg 29 dager og i 3 pp ble jeg gravid Det tok altså 3 mnd fra jeg tok den ut til jeg ble gravid, så det behøver nødvendigvis ikke å bli mye syklustull etter hspiral. Det er jo egentlig svært lite hormoner i dette produktet. Det kan vel sammenlignes med minipille vil jeg tro. Lykke til!!
Peispå! Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 For min del så hadde jeg syklus som om ingenting var hendt:-) EL etter 14 dg og mensen etter 28. Gikk som ei klokke:-))
Lilledrøm Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Jg hadde hormonspiral og fikk igjen mens 14 dg etter jeg fjernet den, ble gravid etter 4 prøveperioder ) Brukte da Cb Fert monitor de 2 siste perioder for å vite Når jeg hadde EL.. Så det gikk veldig kjapt ) Er nå straks 16 uker på vei her, Lykke til
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Jeg har nylig fjernet min hormonspiral, har du fjernet din? tok ut spiralen dein 30 aug, fikk sterke mens smerter dagen etterpå.Begynte å blø 4dager etterpå, blødde 4 0g 5 dagen.Så var det slutt på det,men har enda murringer i korsryggen,vondt og mye luft i magen.Blødde litt på papiret i går og i dag, ingenting.. Så sånn er det hos meg,vet ikke hvor lang tid kroppen bruker på å stabilisere seg,er nok veldig forskjellig fra person til person;) Men lykke til:)
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 9. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2010 Nei, har ikke fjernet den ennå. Har time den 22. sept. Er veldig spent, men på den andre siden så gruer jeg meg. Har to barn på 9 og 12 fra før, føler meg ikke helt klar til å begynne på kull nr to. Men denne nervøsiteten er vel ganske vanlig. Hadde vært veldig greit at det hadde gått på første forsøk, slik at jeg slipper denne bekymringen. Men alt tatt i betraktning så er vi vel ikke så heldige denne gangen, siden det må klaffe med jobbperioder..... Spennende å se framover!! Lykke til til dere alle!!
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Jeg har åsså litt mellomrom mellom mine barn, de to første kom tett i 98 og 99, så kom lille snuppa i 07. Var selvfølgelig litt betenkt,men de tankene gikk fort over når jeg ble gravid. Det var helt fantastisk å få nr 3 så sent etter de andre,fikk god tid til baby mens de andre var på skolen.Bare positivt, men nå ser jeg at vi må ha en til slik at ikke siste snuppa blir alene;)
Ingridønske Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 Hei! Tok ut spiralen i september i 2009. Fikk ingen mens før i februar:-(. Etter det har ikke syklusen stabilisert seg, dessverre og jeg fikk påvist hormonforstyrrelser. Etter dette har jeg gått på progesteronkurer, som ga en mens og en el nylig. Ble ikke gravid, og ingen mens heller, så nå vet jeg ikke. Litt frustrerende siden de to andre barna ble unnfanget bare gubben snudde seg over meg i senga:-). Skal ihvertfall aldri gå på hormonprev mer. Mine barn er 7 og 9 år, og det har vært mye frem og tilbake i forhold til å bestemme seg for å prøve å få en til. Tror ikke vi vil angre om vi får en til, men angre hvis vi ikke prøver. Lykke til! Vi "ses" vel her inne.
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 10. september 2010 #9 Skrevet 10. september 2010 huff da:( men dessverre så kan noen reagere slik på hormon preparater, enda en hormon spiral ganske mild i forhold til p sprøyte osv..Jeg ble å veldig lett gravid med nr1 og 2, men nr tre derimot brukte jeg 14mnd på å bli gravid,fikk ikke mens før det var gått nesten 1år..derfor er jeg veldig spent på nr 4? skjønner godt at du er frustrert ingridønske,men du får ha lykke til:) håper det snart sitter en spire i magen din;) ps! ta en liten ferie,d bruker å hjelpe på
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 10. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2010 Lykke til, Ingridønske!! Krysser fingrene for at du ordner seg for deg snart, og at jeg ikke kommer borti det samme. Jeg har tidligere brukt p-sprøyte og reagerte ikke slik på den..... så jeg satser på at det går bra. Har tenkt litt som deg, på at jeg kan komme til å angre om jeg ikke gjør det. Og skal jeg må det bli nå, i tilfelle det ikke går med en gang. Tankene blir nok andre når spiren sitter der
Clementine Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 Uff da. Når jeg leste dette innlegget ble jeg litt fortvilet. Har blitt gravid ved klining(!) de forrige gangene, og tenkte vi skulle prøve på en tredjemann også. Fjerne spiral forrige uke og regnet med jeg skulle bli gravid igjen med en gang. Skjønner at jeg har vært litt optimistisk ved å lese dette. Har ei venninne som har blitt gravid rett etter hun tok ut spiralen og det gikk bra en gang, ikke den neste. Hun hadde ikke mens mellom spiral og graviditet, bare blødning rett etter fjerning. Ved SA fikk hun beskjed på sykehuset at den kan ha vært forårsaket av hormoner som er igjen i kroppen, og ble anbefalt å vente over en mens før prøving. Så nå er jeg veldig i tvil.. skal vi bare prøve med en gang, eller vente over en mens og satse alt?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. september 2010 #12 Skrevet 14. september 2010 Jeg ble gravid med en gang. Fikk en blødning rett etter jeg tok den ut, så ble jeg gravid før jeg fikk mens igjen (ikke helt planlagt, vi brukte kondom da jeg trodde jeg hadde EL). Men jeg har en venninne som ble gravid med en gang, og hun aborterte ganske tidlig. Hun hadde også blitt anbefalt å vente en måned, så det kan være lurt. Eller bare satse og være forberedt på at det kan gå galt.... (noe man jo må være uansett...)
wingla76 Skrevet 17. september 2010 #13 Skrevet 17. september 2010 Jeg hadde ikke regnet ut syklusen akkurat, men jeg visste at tidlig hver måned så fikk jeg mensen. Og da jeg tok ut spiralen 9. august, så hadde jeg hatt mensen i 4 dager, men begynte å telle på nytt fra 9. august. 25 dager senere 2 september begynte EL testingen å gi positive sterke streker. Så da visste jeg når den kom, men dette innebar at jeg hadde en syklus på 40 dager akkurat den måneden. Og nå er jeg 4 uker på vei, ifølge beregninger og alt.. Så lykke til når det er din tur! Test etter EL, det funket bra på meg.
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 19. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 19. september 2010 Heisann Begynte du på dag 1 etter at du fjernet spiralen? Jeg har time for fjerning den 22., og forventer TR den 29. Er det sånn å forstå at en regner fra 22. og ikke fra den 29? Hadde jo vært veldig fint det, siden vi skal på "alene"-ferie fra den 3. til den 8. og har bare oss selv å ta hensyn til. Og atpåtil eggløsning om så er tilfellet...... PS. Har kjøpt inn flere pakker med EL-tester;) Blir spennende fremover...... Litt skremmende og, det å begynne på "nytt" igjen etter 10 år.
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 20. september 2010 #15 Skrevet 20. september 2010 Hei Skal jeg? Hvordan går det med deg? Fjernet selv spiralen den 30 aug,har enda ikke kommet i noen rytme..Blødde først i to dager,så opphold i nesten en uke,før jeg blødde på nytt i 3-4 dager.Nå har det vært opphold på snart en uke,har begynt å teste som smått med el tester,for å se om jeg får el. Men ingen pos el test enda i allefall.. Lykke til:)
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 20. september 2010 Forfatter #16 Skrevet 20. september 2010 Hei, lille nina*Mamma til tre* Jeg har time for fjerning på onsdag, så da er det bare å håpe at alt normaliserer seg med en gang. Skal nok for sikkerhetsskyld spørre gynokologen om det er noe jeg skal ta hensyn til:) Vil gjerne være på den sikre siden!! Krysser fingrene for at du snart finner en EL som er på vei Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå