Gå til innhold

Noen som har erfaring med avvenning av brystskjold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden gutten vår var svak og ikke ville suge den første uka, måtte vi gi nan på flaske for å få i han nok mat.

Amminga går greit, men jeg må bruke brystskjold.

Er det noen som har gode erfaringer med avvenning av disse? Tips mottass med stor takk!

Skulle veldig gjerne vært foruten styret med skjoldene (spess ute blandt folk..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg avvente etter 2 mnd med brystskjold. Startet med å legge vesla til brystet med skjoldet på, og når hun hadde sugd litt tok jeg det av og la henne til uten. Da hadde brystvorta formet seg litt, og hun ble litt vant til å suge uten. Etter noen dager la jeg henne til uten skjoldet på fra starten. Noen ganger gikk det, andre ganger måtte jeg sette skjoldet på. Etter et par uker amma vi helt uten.

Jeg syns det tok ufattelig lang tid å venne av der og da, men i ettertid ser jeg at kanskje ikke det var så ille alikevel. Bare å ha tålmodighet :)

Skrevet

Jeg gjorde akkurat det samme som Sukkerklumpen over.

Startet med, og når den akutte sulten hos snuppa roet seg, tok jeg av og la henne til uten sjold. Hos oss gikk det kjempefort.

Tok også sjold på ene siden, og lot henne fortsette uten på andre siden etterhvert.

Tror vi brukte 10-12 dager på avvenninga..

Skrevet

Hei:) Gjore samme som nevnt over her. Lot han stille værste sulten først, og så prøve uten. De får jo dradd brystvorta godt ut med skjoldet. Så prøvde jeg meg bare fram. Noen ganger gikk det ikke i det hele tatt, da ga jeg meg ganske fort. Men litt etter litt så gikk det. Jeg dro litt i brystvorta før jeg la han inntil. Tror kanskje vi klarte det på 3 uker... utrolig hvor dårlig hukommelse det går ann å ha altså;/ Syns og det ble no tungvint ute blant folk. Skla legges på før han legges til og ble gjerne no gris syns jeg. Men uten skjoldet hadde vi ikke hatt en sjans. Håper det går greit for dere. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...