MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Fikk dere noe "forvarsel" før fødsel? Da mener jeg før evnt vannet gikk eller riene startet? Åssen var dagene før fødsel? Var noe annerledes? Jeg har termin om 6 dager og leter etter tegn hehe
Vimse + gullene Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 det gjorde jeg også! fikk veldig få! Kjente magen strammet seg (ikke vondt) kvelden før, så våknet jeg på natten med lette rier. Fortsatte jevnt hele dagen, ble mye mer intense i 5 tiden, så da dro vi til sykehuset. Hun var ute på kvelden. Så det kan skje på et døgn uten noe mer forvarsel! Var 1.gangs. Lykke til når det blir din tur
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Nei, ikke noe forvarsel. Riene startet som mensmurring i tre-tida på natta og tok seg raskt opp, jeg merket ikke noe på dagen eller kvelden før.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 8. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2010 Åh så godt å høre at det kan skje bare sånn plutselig! På BIM har jeg inntrykk av at de fleste går med maserier og slikt i flere dager før det skjer noe. Jeg har ikke merket noe speseielt enda,har vært til modningsakupunktur 3 ganger nå siden uke 37 og det eneste jeg merker er at kynnerne blir hyppigere og sterkere, og mer nedpress. Men dette er jo normale ting på slutten av svangerskapet, så trenger ikke bety noe såvidt jeg har skjønt Krysser fingrene for at det plutselig skjer noe
*LillaMeg* Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Hele dagen før var jeg kvalm og uggen. Veldig kvalm, men hadde allikavel veldig lyst på mat. Brygget liksom på noe.. Riene startet på natta. Lykke til med fødselen.
Mammahjertet <3 Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Jeg merket ikke slimpropp, vannavgang eller dagesvis med maserier. Jeg merket ikke noe før dagen før fødsel. Da var det noen kynnere som var litt ekstra vonde. Og så når natten kom, våknet jeg med et smell klokken ett på natta. Da var riene i gang :-) De var ikke spesielt vonde altså, men når en får først får rier så er en ikke i tvil om at _det_ er rier. Jeg gikk forresten 4 dager over termin. Noe som er helt vanlig som førstegangsfødende. Gled deg. Du står fremfor en helt utrolig opplevelse :-) Er "nesten" misunnelig ;-)
las chicas Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 merket ingenting før riene startet. de startet med 5min mellomrom, så det var ikke tvil. ingenting var annerledes dagene før fødsel, utenom at jeg var veeeldig stor og lei
Gjest JuniGull2010 Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Jeg lette etter tegn selv, men så var det en jordmor som fortalte meg at det er ikke alltid man forstår at man har hatt tegn til fødsel, før etter fødselen... Jeg hadde termin en tirsdag. Søndagen før merket jeg at kynnerne ble sterkere. Jeg kjente et sug gjennom kroppen liksom. Da husker jeg at jeg tenkte "denne uka føder jeg". Dagen etterpå var alt helt vanlig, men på tirsdag kveld (termindagen) kom dette suget tilbake. Jeg våknet opp natt til onsdag med første rie.. Men ungen kom ikke ut før torsdag morgen.
prinsesse stilig Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 jeg merket ingenting.. Hadde aldri noen kynnere (ihvertfall ikkje som jeg merket) eller noe før fødsel! Jeg sto opp som vanlig og skulle på do og lurte på om jeg ikkje klarte å rekke fra til do.. men skjønte etterhvert at det var vannet som var gått.. Gikk 6 timer før jeg kjente antydning til rier etter det!
prinsesse stilig Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 mini kom også 11 dager før termin og...
Hanna30 Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Jeg fikk mer energi uken før. Var dårlig hele svangerskapet, men dagene før fødsel følte jeg meg bedre. Ellers ingen tegn. Slimproppen gikk ikke, ikke vannet. Hodet var ikke festet. Hadde bare 1cm åpning to timer før han var ute:) Men hadde rier i 20 timer, vonde rier i 10. Riene startet uten forvarsel!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 Eneste jeg kan si som "tegn" er at jeg var potte sur de siste dagene før jeg fødte. Skikkelig grinete uten grunn. Hadde mensmurringer (vindt i nederste del av magen) i noen timer 4 dager før etter modningsakupunktur, men ikke noe mer enn det. Slimproppen gikk 2 timer før vannet gikk og riene startet rett etterpå. Ble aldri sjekket for modning eller strippet før fødselen var i gang heller. Synes det er veldig mye av det på BIM uten at jeg vet hvorfor.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 nei, ikke annet enn at jeg utover kvelden ble skikkelig gele i bekkenområdet og nedover lårene. Klarte såvidt å gå over gulvet. Men da hadde jeg gjort husarbeid hele dagene. Hadde kraftige nedpress noen netter før fødsel. Ellers var det ikke mange tegn, før jeg kjente en svak sammentrekning i korsryggen neste morgen kl 07:10. Hadde hatt sex 3-4 timer før og det var fullmåne den natten. hihi
Feit no more Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Jeg fikk ikke noe forvarsel denne gangen. Var til stripping hos lege før begge mine fødsler, første gangen hadde jeg mensmuringer i rundt 10 timer før riene startet opp, andre gangen våknet jeg på natta etter strippingen med rier. Ikke noe nedpress eller masrier, vannet ble tatt på begge langt ut i fødselen. Ellers var alt som normalt.
lillepersille80 Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Jeg var plutselig veldig kvalm og trett samt hadde vondt i hodet ca 1,5 uke før fødsel (av og på frem til dagen jeg fødte), og hadde plutselig et par dager med kjempeenergi 2-3 dager før fødsel. Ellers så startet fødsel med vannavgang tidlig en morgen, trodde jeg hadde tisset på meg men forstod at det måtte være vannet som gikk da jeg "tisset på meg" for tredje gang og jeg ikke måtte på do engang ;p Var veldig overrasket, da jeg av en eller annen grunn hadde innstilt meg på å gå over termin. Jeg fødte 2,5 uke før termin. Gled deg, det er helt fantastisk (selv om fødselen varte i nesten 2 dager og jeg var kjempesliten), jeg synes det er litt trist at jeg aldri får oppleve dette for første gang igjen! Men satser på at det går litt fortere neste gang
Nikki 75 Skrevet 8. september 2010 #16 Skrevet 8. september 2010 Jeg merket ikke noe på kroppen i det hele tatt.... Men så ble jeg også satt i gang to uker over termin fordi det ikke skjedde noe. ) Håper selvfølgelig du slipper det, det er kjedelig å gå og vente.
Tyra01 Skrevet 8. september 2010 #17 Skrevet 8. september 2010 Merket ikke noe spesielt, annet enn kvelden 2 dager før, lå jeg i sofaen og kjente at jeg fikk svake kynnere som kom veldig regelmessig, ca hvert 7 min når jeg tok tiden på dem. Det gikk over, og dagen etter merket jeg ingen verdens ting... Så våknet jeg på morgenen 2 dager etterpå, og da var det ingen tvil om at riene var i gang, kom hvert 5. min og ble sterkere og sterkere. 11 timer senere var gutten vår kommet til verden
2010 Mammaen Skrevet 8. september 2010 #18 Skrevet 8. september 2010 Hadde en intens hodepine, som trolig skyldtes noe forhøyet blodtrykk i uken før fødsel. Forhøyet blodtrykk er visst vanlig før fødsel og hos meg satte det og hodepinen inn en uke før termin. Jeg fødte 4 dager etter termin. Kjedelig å vente, men prøv å kose deg! Du kommer til å savne å være gravid, og å kjenne på spenningen og det å ikke vite hvordan det skjer, hvordan det blir og hvem som kommer ut! Og, jeg er også misunnelig på deg som snart skal få oppleve noe så fantastisk som en fødsel! Lykke til :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. september 2010 #19 Skrevet 8. september 2010 Forrige gang hadde jeg regelmessige kynnere (ikke vonde) hele dagen før riene satte igang for fullt samme natt (jenta kom 15 timer senere). Denne gangen har jeg det samme (litt av og på), men sitter her fortsatt like gravid- etter en drøy uke med dette "tullet"..
hubba2 Skrevet 8. september 2010 #20 Skrevet 8. september 2010 ser nå i ettertid at jeg hadde noen tegn. Hadde 4 dager med kynnere eller maserier. Fikk på 4 dagen en blødning. Reiste på sykehuset, ble skjekket og fikk beskjed om at det bare var urinveisinfeksjon. Seiner på kvelden begynte jeg å blø enda mere, ringte ut og de ville ha meg ut igjen. Når vi parkerte på sykehuset gikk vannet. Men så skjedde det ikke noe mere. Hadde ingen åpning når jeg kom og de regnet med at dette ville tat tid. 4 timer satte liksom alt i gang, jeg kastet opp og plutselig hadde jeg full åpning. Endte med fødsel på1,5 time 6 uker føre termin. Alt bra med lillegutt, men ting gikk llitt i forteste laget.
stearin Skrevet 8. september 2010 #21 Skrevet 8. september 2010 Vannsamling i kroppen, altså hovne opp dagen før fødsel. Det gjorde jeg, plutselig fikk jeg ikke ringen av, føttene verket og ansiktet var oppblåst. Men det skal også sies at jeg fødte 10 uker før termin, men det er nok uansett når du føder. Likevel tror jeg ikke alle får det:) Lykke til med fødsel og mammalivet!
Mamma til*2 jenter* Skrevet 8. september 2010 #22 Skrevet 8. september 2010 Bæsjetrang uten at noe kom ut før riene startet... Sov merkverdig godt natten før jeg fødte å var bare oppe på toalettet 1 gang på 9 timer.. Fødsel nr.1 var det mye maserier før det ble action å fødsel. Fødsel nr.2 begyndte riene plutslig uten forvarsel å fra 1 vonde rie til hun var ute tok det 1 time og 15 min. Mange får "fødeøyne" dagene før der man ser ut som man er syk å har enorme poser under øynene. Dette merker man ikke selv men folk rundt en merker det først. Om du lurer på om du er i gang har jeg 1 tips... La mannen din sjekke om du har åpning... 1 fingerlengde oppi skjeden leter man etter noe som minner om en ballong-ende å enten er den lukket å uten åpning eller så får man 1-2 fingrer oppi denne åpningen. (vær forsiktig,vask hendene å klipp neglene før dette sjekkes..ligg med en pute under rompa å slapp godt av)
Gjest eelis+kian Skrevet 8. september 2010 #23 Skrevet 8. september 2010 Jeg satt med supersterke og regelmessige kynnere hver kveld fra uke 35, så jeg merket egentlig ikke noe særlig forskjell, hehe. Ikke noe slimpropp eller noe. Men en kveld ble jeg plutselig lekk som en sil, og etter hvert bestemte jeg meg altså for å dra på føden (ca 22.30 på kvelden). Det var ikke vannet som hadde gått, men jeg hadde 1 cm åpning. Da klokken ble ca 04.00 fikk jeg plutselig en monsterrie (før det var jeg ikke helt overbevist om at det faktisk var fødsel), og så var det igang. Han var ute 12.38 :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå