Gå til innhold

Hvor kan jeg ta fostervannsprøve i Sverige??!! PLEASE HJELP

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ca 4-5 uker på veg og trenger å vite hvem som er faren til mitt barn, jeg klarer ikke å vente i 9 mnd på dette.

Jeg har samboer, men vi bestemte oss for å ta litt tid fra hverandre i August, jeg var dom nok til å ha et onenight stand, det skiller kun en uke mellom da jeg var med "samboeren" min, og han jeg var med en natt.

Jeg betaler det jeg må betale og vil bare ha svar fortest mulig, tenker meg ihjel og sover lite. Dette er det verste jeg har vert med på i hele mitt liv.

Tok angrepillen etter jeg var med han jeg hadde onenight stand med, men den funker jo ikke 100 %, og når jeg var av legen i dag og tok innvendig ultralyd sa han at begge datoene kunne stemme med hvor lang jeg var på vei, og at det kunne hende angrepillen ikke hadde virket.

Jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg, og gi meg namnet på en klinikk i Sverige så jeg kan finne ut av dette.

Fortsetter under...

Må bare spørre hvorfor du ikke tar abort heller?? Du ville i utgangspungtet ikke ha dette barnet på en måte.....

Kan jo ikke ta fostervannsprøve før du er kommet et stykke ut i svangerskapet og det er jo ikke risikofritt og gjøre dette da. Kan resultere i senere abort! Om du vil eller ikke kommer det jo for en dag hvem som er far til barnet om du velger og beholde. Hvis det er han du har hatt onenight stand med??? Hva skal du gjøre med barnet??

Tenker bare her jeg nå, er ikke meningen og være frekk eller noe.

Har hver i samme situasjon selv, og det du kommer lengst med er og være ærlig med sambo!!

• 2 uker senere...

Jeg må inrømme at dette innlegget provoserte meg litt. Her har vi ei jente som tydelig er i et kjempedillemma og er kjempefrustert, og får til svar "hvorfor ikke heller bare ta abort". Selvom det er en lov om selvbestemt abort i Norge betyr ikke dette at alle kunne tenke seg å gjøre det. Det provoserer meg at mange innlegg der faren er ukjent eller det er andre hindrer blir møtt med en "halo hvorfor tar du ikke bare abort"-holdning, som om dette er så enkelt. Selvom det ikke enda er sikkert hvem som er faren til dette barnet er hun som skriver helt klar over at det er hun som er moren, og dette er like mye et vesen som har rett til å leve på samme måte som et barn der alt er "perfekt".

Jeg velger heller å si at "hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg kanskje tatt abort, nå handler dette ikke om meg, og du bør gjøre det som kjennes best for deg. Situasjonen er kjempevanskelig, men dette er jo ditt barn uansett hvem som er faren, og velger du å beholde kommer du uansett ikke til å angre".

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...