Gå til innhold

Noen med erfaring fra igangsettelse????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bli satt igang på Ullevål i morgen. Så da jeg først fikk beskjeden ble jeg kjempe gira og glad for jeg er så stor og tung nå og det var godt å få en dato å forholde seg til.

Jeg venter tvillinger og har 6 kg med barn i magen.. hehe

Men etter å ha lest en del om igangsettelse på nett har jeg blitt veldig usikker.. Leser så mye negativt.. Og siden jeg ikke er moden ( Var ikke det for en uke siden iallefall) har jeg lest at det gjør enda vondere enn ekte rier osv... Og at det stort sett ender med keisersnitt:( Noe jeg abselutt vil unngå..

Men man leser jo så mye på nett, så det hadde hvert greit å få høre andres opplevelser på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble igangsatt med førstemann etter at vannet hadde gått. Det gikk vel relativt greit - litt masete rier i forhold til nr 2. Var inne på sykehuset i 8-tida på morgenen og fikk modningspille, begynte med rier i 2-tida og så var gutten ute i halv åtte-tida på kvelden.

Ikke les mer du, og ta tingene heller som de kommer! Lykke til i morgen!

Skrevet

tror nok du bare skal la andres erfaringer være andres erfaringer;) det er så fryktelig indivituelt hvordan den enkelte reagerer på igangsetting.

for noen er det vanskelig å bli satt i gang. de reagerer ikke så godt på hverken den ene eller andre metoden.

andre trenger omtrent ikke mer enn en halv modningpille så er det i gang.

noen må få drypp, andre trenger ikke. noen må ta vannet, hos andre går det av seg selv. er fryktelig vanskelig å forutsi hvordan en igangsettelse vil bli.

tror du tjener best på å komme inn med et åpent sinn og uten frykt. er lov å være redd men ha tro på at legene og jordmødrene gjør det som er det beste for deg og barna i magen til enhver tid.

kan godt hende de velger å ta ks midt i fødselsforløpet men det er fordi de tar ingen sjanser. og som regel pga komplikasjoner som kan oppstå ved enkeltfødsler.

lykke til og gratulerer med dobbel glede;)

(min igangsatte fødsel var forøvrig helt utrolig fantastisk og det tok ikke mer enn 4timer fra riene startet til han kom ut. var min første fødsel.)

Skrevet

Heisann :o)

Jeg fikk tvillinger for snart 5 år siden :o)

Jeg ble igangsatt i uke 38. Livmorhalsen min var moden på det tidspunktet, og jeg hadde litt åpning-så de tok vannet på tvilling 1.

Etter 2 timer uten at det skjedde mer, så ble jeg satt på riefremkallende drypp. 5 timer etterpå var jeg tvillingmamma :o) Fantastisk! :o)

Det gikk jo utrolig greit å bli satt igang for min del- det eneste jeg hadde av "negative" oppevelser rundt dette- var at riene ble mer intense enn de ble da jeg fikk eldstejenta. (normal fødsel som kom igang av seg selv).

Jordmor fortalte meg i etterkant av tvillingfødselen at dette var en normal opplevelse av det å bli igangsatt- riene blir som regel mer intense.

Jeg fikk epidural etter 4-5 cm åpning, noe som sendte meg rett til himmelen!! :o) Og da gikk det utrolig raskt til alt var overstått. Tvilling 2 kom forresten i seteleie. Jeg fødte vaginalt.

Dette går nok bra skal du se. Masse lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...