cmilla80 Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Skal bli satt igang på Ullevål i morgen. Så da jeg først fikk beskjeden ble jeg kjempe gira og glad for jeg er så stor og tung nå og det var godt å få en dato å forholde seg til. Jeg venter tvillinger og har 6 kg med barn i magen.. hehe Men etter å ha lest en del om igangsettelse på nett har jeg blitt veldig usikker.. Leser så mye negativt.. Og siden jeg ikke er moden ( Var ikke det for en uke siden iallefall) har jeg lest at det gjør enda vondere enn ekte rier osv... Og at det stort sett ender med keisersnitt:( Noe jeg abselutt vil unngå.. Men man leser jo så mye på nett, så det hadde hvert greit å få høre andres opplevelser på dette.
attpåklatt på gang Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Ble igangsatt med førstemann etter at vannet hadde gått. Det gikk vel relativt greit - litt masete rier i forhold til nr 2. Var inne på sykehuset i 8-tida på morgenen og fikk modningspille, begynte med rier i 2-tida og så var gutten ute i halv åtte-tida på kvelden. Ikke les mer du, og ta tingene heller som de kommer! Lykke til i morgen!
Ladybug~N&E Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 tror nok du bare skal la andres erfaringer være andres erfaringer;) det er så fryktelig indivituelt hvordan den enkelte reagerer på igangsetting. for noen er det vanskelig å bli satt i gang. de reagerer ikke så godt på hverken den ene eller andre metoden. andre trenger omtrent ikke mer enn en halv modningpille så er det i gang. noen må få drypp, andre trenger ikke. noen må ta vannet, hos andre går det av seg selv. er fryktelig vanskelig å forutsi hvordan en igangsettelse vil bli. tror du tjener best på å komme inn med et åpent sinn og uten frykt. er lov å være redd men ha tro på at legene og jordmødrene gjør det som er det beste for deg og barna i magen til enhver tid. kan godt hende de velger å ta ks midt i fødselsforløpet men det er fordi de tar ingen sjanser. og som regel pga komplikasjoner som kan oppstå ved enkeltfødsler. lykke til og gratulerer med dobbel glede;) (min igangsatte fødsel var forøvrig helt utrolig fantastisk og det tok ikke mer enn 4timer fra riene startet til han kom ut. var min første fødsel.)
ninni80 Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Heisann ) Jeg fikk tvillinger for snart 5 år siden ) Jeg ble igangsatt i uke 38. Livmorhalsen min var moden på det tidspunktet, og jeg hadde litt åpning-så de tok vannet på tvilling 1. Etter 2 timer uten at det skjedde mer, så ble jeg satt på riefremkallende drypp. 5 timer etterpå var jeg tvillingmamma ) Fantastisk! ) Det gikk jo utrolig greit å bli satt igang for min del- det eneste jeg hadde av "negative" oppevelser rundt dette- var at riene ble mer intense enn de ble da jeg fikk eldstejenta. (normal fødsel som kom igang av seg selv). Jordmor fortalte meg i etterkant av tvillingfødselen at dette var en normal opplevelse av det å bli igangsatt- riene blir som regel mer intense. Jeg fikk epidural etter 4-5 cm åpning, noe som sendte meg rett til himmelen!! ) Og da gikk det utrolig raskt til alt var overstått. Tvilling 2 kom forresten i seteleie. Jeg fødte vaginalt. Dette går nok bra skal du se. Masse lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå