Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Jeg skal til Sverige å handle mat. Jeg trenger nå alt av basisvarer og andre varer som er lurt og alltid ha tilgjengelig. Vil dere hjelpe meg å skrive handleliste? Jeg ender alltid opp med å glemme alt jeg skal ha. Jeg skal kjøpe inn for fire uker, og vi er 2 voksne og 1 barn på 2 år. Hvor mye tror dere vi trenger av hver vare osv. Har dere lyst?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 hehe, nei, det orker ikke jeg - men om du skal til nordby å handle kan jeg ihvertfall tipse deg om melkekartongen med tacokrydder...den er geniaaaal! og oppskåret ost i store pakker som du kan fryse ned!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Hehe, det skjønner jeg godt! Jeg skal nok til Nordby ja, og tusen takk for tipset. Det skal jeg definitivt skrive på listen min.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Det er da mye bedre å se hva som er billig når du kommer dit og så kjøpe inn det. Det er jo slett ikke alt som er billigere i Sverige.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Skrier min handleliste, men hvor mye dere skal ha av hver får dere finne ut selv :-) Karbonadedeig Stek Biff Kyllingfilet Omo vaskepulver barnemat Bacon i terninger Flesk Ost kjøtt pålegg Caprisone Brus (flasker ikke brett) krydder Hundegodteri (i zoobutikken) Palmolive såpe (store flasker, har som regel tilbud på dette) frosne hamburgere sparribbs fløtegratinerte poteter
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Ja, men det er greit å ha en liste å gå ut fra, og deretter sjekke prisen! Jeg blir helt tumlete om jeg bare går i butikken og vimser etter billige varer, for da vet jeg ikke hva jeg leter etter. Men jeg er helt enig, det er ikke alt som er billigere der, eller like godt.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Takk, jeg regnet med at det var for mye å forlange. He he. Jeg fikk gode tips herfra og skal kopiere de inn på listen min. Takk! Hi
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Hvorfor kan du ikke lage liste selv? Vi vet jo ikke hva du liker og ikke liker osv. Mye rart folk spør om her!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 mammas kjøttbullor! parmaskinke karbonadedeig servelat med bamser på - barna digger! brus - brett, ikke flasker (det får du billigere her når du kjøper 10 stk) Appelsinjuice kyllingfile godis! nam
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Har begynt, men det er kjekt med andre sine lister også for å dra med seg noen tips. Jeg er rar, så det passer fint, men jeg er enig med deg. Jeg hadde ristet litt på hodet av dette innlegget selv. He he. Jeg har sett at damer svarer på utrolig mye rart her, og legger seg i sjela, så da tenkte jeg at dette var en herlig utfordring. Hi
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Tusen takk 13.29. Nå fikk jeg 3 tips til som jeg kan føre opp. Servelat, parmaskinke og kjøttboller hadde jeg ikke:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 Kjøp med deg melk du får halvannen liter for 11-12 sek..., jeg bruker og å kjøpe "bordsmør", stekesmør og youghurt. Jeg bruker og å raske med meg store bokser med krydder og sauseposer fra "blå band" (ikke skyt!!) Og blomster-salami er en hit her i huset.. Men når det er sagt, jeg bor i Halden og kjøper igrunn det meste i sverige, med unntak av grønnsaker, bleier og vaskemidler. Selv om noe kanskje koster det samme i norge tjener man alikevel litt på kursen. Grønnsaker synes jeg er bedre her hjemme, bleier og vaskemidler er billigere her.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Frosne bær er billigere enn her i norge! Har funnet ett par ting man ikke må kjøpe i sverige da.. Og det er frosne reker og maling (husmaling).
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Takk til begge to! Enda flere ting jeg kan skrive på listen min. Melk er jeg sær på, og siden allerede en har påpekt at innlegget mitt er rart, så er det ikke rart for meg å si at jeg er sær på melken fra Sverige. Haha. Jeg skal likevel prøve meg på en melkekartong, for å se om særheten min kan begrunnes med noe
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 orker ikke å skrive ned matvarer...men på Rusta selger de store flasker av sjampoer, dusjsåper, håndsåper, vaskemidler etc pleier alltid å kjøpe slikt der samt toalettpapir, tørkerull, plastfolie osv...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #16 Skrevet 8. september 2010 Så glad jeg er for å ha laget denne tråden! Da går jeg på Rusta også, for sånne ting er fint å kjøpe siden det er litt dyrt her hjemme.. Takk! Hi
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #17 Skrevet 8. september 2010 Brusbrett er billigere i godisbutikken enn på Maximat. Alt kjøtt som er dyrt her hjemme, karbonadedeig og fileter og sånt er billigere i Sverige. Ingen vits i å fylle opp kjøttkvota med pølser og koteletter... På Rema 1000 på Svinesund har de frossen indrefilet av okse til 149,- SEK, den er kjempebra, og ikke så alt for store stykker... Har kjøpt av dem mange ganger, og de er møre og fine:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #18 Skrevet 8. september 2010 Ja, det har jeg fått med meg. Okei, akkurat dette med koteletter visste jeg ikke var like billig her hjemme. Skjønner at jeg må sjekke en del andre ting her også. Uuh, da blir det indrefilet på Rema!Liker det der med møre..Mmmm.. Nå får jeg en god og fin liste her. Tuse takk:)
tante grusom master of law Skrevet 8. september 2010 #19 Skrevet 8. september 2010 allt av kjøttpålegg ost- grevé, herrgård, prästost + en mengde annen ost smøreoster felix ketshup kungsørnens snabbmakaroner kjøttdeig annet kjøtt kyllingfileer (guldfågel) yoghurt knekkebrød (leksand) pågen polarbrød matolje fersk pasta slike små vårruller kommer ikke på noe mer i farta
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #20 Skrevet 8. september 2010 Ortivin nesespray Smertestillende apotekvarer generelt Svenske kjøttbollar Potetmos på stor pakke Libero bleier!!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #21 Skrevet 8. september 2010 Tusen takk, nå blir lista mi lang! Fantastisk at jeg lagde denne tråden, for jeg har fått mange tips her til ting jeg aldri kjøper, men som faktisk er veldig godt og kjekt å handle! Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå