Gå til innhold

forbudt med solkrem??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vet det finnes "tusen" spm her inne fra folk som skal reise til syden med bebisene sine..men jeg gidder ikke lete opp de trådene nå..

Vi reiser til mallorca med vår 5mnd gammel jente..jeg vet selvfølgelig at hun skal bare ligge i skyggen osv, og unngå sol på kroppen.. MEN det er jo ikke til å unngå at noen solstråler kommer til å treffe den lille kroppen.. det jeg da lurer på er hvilken solkrem som man kan bruke på de når de er så små? leste en plass at barn under 6 mnd ikke skal bruke solkrem..men d må da være bedre at hun har solkrem på enn at hun er uten? da jeg spurte på helsestasjonen sa helsesøster (har ei SUR hs) at hun skulle uansett ikke å sol på kroppen what so ever, så solkrem trengte vi ikke..hm.. og på appoteket har de vist meg en med sf 50 som er beregnet på barn..men har også lest en plass (det ble langt det her..) at solkrem på barn under 3 år skal inneholde noe spesielt.. og bakpå de solkremene på appoteket sto det til bruk på barn fra 18 mnd og opp... hmm vanskelig dette. Håper noen har noen gode råd å gi meg :) takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt Baby suncream fra dermica. Tenkte at siden den heter baby så må jo alle kunne bruke den!!

Spurte på apotek 1 og det var denne de anbefalte meg!

Greit nok at barna ikke skal være i solen når de er så små, men i syden er jo solen så sterk at selv i skyggen må man smøre seg!

Reiser selv til Mallorca (alcudia) om ca en uke. Da er veslejenta nøyaktig 6 måneder!

Skrevet

Hei. I og med at jeg har unge nr 2, gidder jeg ikke bekymre meg over alt mulig idet jeg ser at unge nr 1 overlevde det meste...

Vi reiser til Tyrkia på lørdag, vesla er straks 4 mnd og selvfølgelig skal jeg smøre henne med solkrem! Jeg vil ikke ha en solbrent baby, og jeg vil heller ikke pakke henne inn i lag med klær slik at hun blir for varm.

Vi har Cosmica solkrem for barn, det får duge!

Skrevet

Hehe, som om jeg skulle sagt det selv maigutt+maijente :) Vi reiser denne uken, og minstemann på 3,5 mnd skal smøres godt og få ligge i skyggen i bare body.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...