<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 jeg har hatt noen ul for å si det sånn da jeg har en gynekolog som jeg bruker som har ul apparat + at jeg har vært inne på sjekk på sykehuset for lite liv en gang + ordinær ul. Hvor mange ul er liksom "farlig", om det er det? Blir litt nervøs men greit å sjekke at alt er bra også Blir litt tryggere selv..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Min jordmor sa det er bare tull at det er farlig med ultralyd. Ultralyd er IKKE skadelig for baby. Ta så mange du vil/trenger med god samvittghet! Jeg har selv hatt 5 stykker: *uke 8 for å se hvor langt på vei jeg var *uke 12 fordi jordmor ikke fant hjertelyd og jeg blei nervøs *ordinær ul i uke 18 * privat ul i uke 20 fordi de ikke så kjønnet på ordinær *uke 34 pga lite liv
Gjest Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 har ikke hørt at det skal være skadelig. Har hatt 5 jeg... en pga blødning, en privat for å se om alt var ok, ordinær, 3d for "morroskyld" og en for å sjekke størrelsen...
Jenteflokken Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Jeg har hatt mange UL, får det hver gang jeg er på kontroll siden legen min har dette på kontoret. Veldig deilig å se knøttet hver gang. Har vel blitt ca 8-9 UL hittil tenker jeg. Er ikke noe farlig for baby i det hele tatt.
2Lu Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Har ikke hørt at ul er skadelig så tror du trygt kan slappe av. Selv har jeg hatt ul på hver kontroll hos legen, 5 ganger ca.
Sunniv@ Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Jeg har UL èn gang i mnd pga jeg er med i et vekstforskningsprogram i forbindelse med svangerskapsforgiftning. Har aldri hørt at det skal være skadelig. Men jeg har hørt at barnet har større sjanse for å bli venstrehendt om det tas mange UL. Hvor sant det er aner jeg ikke. Høres i grunnen veldig merkelig ut. Ser ikke på det som en risiko heller. Hvilken hånd man skriver med spiller vel ingen rolle...
eliona Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 hei. Jeg har også tatt 5 ultralyd i dette svangerskapet. og jeg tenker ikke så mye på at det er farlig. Spurte min gynekolog om dette, og hun sa at grunnen til at de sier det KAN være farlig er fordi det ikke er blitt forsket nok rundt dette.
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Det var noe om skadeligheten på nyhetene for en god stund siden...ikke forsket nok om dette, men det som kom fram da var at flertallet som hadde hatt mange ul fikk unger som var venstrehendte....det er jo ikke akkurat farlig, men som de sa var at de kunne ikke være sikre på andre bivirkninger,men at det tydeligvis var en påvirkning av det som gjortde at de hadde funnet ut flertallet av ungene ble keivhendte da.
☆septemberbarn☆ Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Totalt så har jeg kommet opp i 7 ultralyder i svangerskapet. Tidlig ul (9+2) vaginal ul Magesmerter (uke 17) vaginal ul Ordinær ul (uke 19) Vestkontroll (uke 25) Magesmerter (uke 29) Vekstkontroll (uke 35) Ekstra sjekk (uke 37) Både vaginal ul og vanlig ul. Har det vært farlig så har de ikke brukt det så hyppig som de har gjort :-)
Oktobergutt2010:) Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Jeg har ikke helt troen på at for mange ultralyd er farlig, da hadde de vel ikke latt enkelte få så mange ultralyder. Var uansett på innvendig UL i uke 5 Innvendig Ul i uke 9 Ordinær Ul i uke 20 og 3D ultralyd i uke 26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå