Gå til innhold

Dere som ammer - har dere lyst på sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere lest noe om at ammehormonet stopper "lyst-på-sex-hormonet", men hadde aldri trodd at jeg ville merke det så godt! Jeg har ikke litt lyst på sex, kos eller i det hele tatt være intim med samboeren min, og jeg blir så lei meg! Jeg har ikke lyst å føle det slik, men det er akkurat som om kroppen har sagt helt stopp.

Dere andre?

Det er forresten 7 uker siden fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, tenker ikke på sex engang. Og det er snart 4 mnd siden fødsel... Jeg hadde to uvi også etter fødselen, så det frister svært lite å kanskje få det igjen... Har tvunget meg til sex to ganger etter fødsel, men det var vondt også....

Skrevet

Jeg har ikke merket noe til den sperren.. Skulle gjerne hatt den jeg da, hehe... I og med at det bare er 2 uker siden fødsel å jeg fortsatt blør..

Med førstemann stoppet jeg å blø etter litt over en uke så vi hadde da sex 2 uker etter.

Nå har jeg ett veldig stort sexbehov så det dominerer kanskje denne sperren vi liksom skal ha?hehe..

Skrevet

hehe jeg har hørt at amming kunne virke som prevansjon, men jeg tenkte ikke at det skulle være på denne måten.. :D

Skrevet

Her og, har svært lite lyst. Det er ikke sik at det byr meg i mot og det gjør meg ingenting å ha det, men behovet er der ikke :-)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

For å si det sånn, så frister sex mer nå enn det gjorde da jeg var høygravid!! Men superivrig er jeg nok ikke, men jeg tror dette heller kommer av lite søvn sånn generelt.

Skrevet

Nei, finnes ikke sugen. Tørt som sahara er det og. Liten sexlyst og tissen til mannen kunne like godt vært sandpapir... Stakkars han.. Men tror jeg må til pers i dag... Ohrrff...

Skrevet

Den er ikke som før nei...men så ammer jeg MYE. Jeg var hos privatgynekolog i går, for jeg synes det svir sånn når vi har sex, og jeg beg alltid å blø litt, og hun sa at det er en "bivirkning" av amming. Skjeden min kan for øyeblikket sammenlignes med en på 60-70 år (takk skal du ha liksom;) ). Men hun sa at det går over når jeg slutter å fullamme (det skyldes mangel på østrogen, alt går til amming/barnet). Men hun anbefalte meg å beg med otrivin krem 2 ganger dagen da det skal styrke/bygge opp igjen slimhinnene i skjeden (for alle andre Saharaer der ute), den er egentlig beregnet på kvinner i overgangsalderen men hun hadde hatt stor suksess med den på ammende kvinner =)

Jeg fødte forresten for 14 uker siden =)

Skrevet

Da jeg ammet hadde jeg null lyst på sex, og 11 mnd etter fødsel så er ikke sexlysten på topp. Og nåde om han touchet puppene mine, hehe!! :P

Jeg taklet nesten ikke at samboer tok på meg i starten, men det er ikke så rart når man sitter med en baby inntil seg hele tiden. Nå jeg først hadde hendene fri, så ville jeg rom rundt meg. Man får mer enn nok kroppskontakt med babyen, selv om det blir på en helt annen måte.

Skrevet

Godt det er flere enn meg. Jeg kan ikke orke tanken på å spre beina også er det tørt som Sahara fremdeles selv om jeg ikke ammer mer enn en til to ganger om dagen. Synes det er for trangt også. Tvinger meg selv en gang i uka for mannens skyld, ellers blir han så sur og innestengt.

Skrevet

Uff, jeg får helt vondt av å lese om dere som tvinger dere for mannens skyld!!! Det skal jo IKKE være slik i et forhold?? Snakker dere ikke sammen? Her høres det bare ut som noen gir og gir, mens andre har det helt greit på andres premisser. Håper disse mennene deres er overøsende på alle andre områder!

Skrevet

Åh, så godt å se at det ikke bare er meg! 9,5 mnd siden fødselen (ammer fremdeles), og vi hadde et noe mislykket forsøk for 2,5 mnd siden. Var både tørt og trangt, fikk den faktisk ikke helt inn, hehe. Og lysten er FULLSTENDIG fraværende! Heldigvis har jeg en tålmodig og snill mann som omtrent har klart seg uten sex i 1,5 år nå... Men tror jeg skal prøve den kremen, ja. Takk for tipset :-)

Skrevet

Ja, føler meg helt som "vanlig" egentlig, gjorde det under svangerskapet også, så vi hadde sex som "vanlig" når jeg var gravid.. Litt kreativ måtte vi jo være pga magen på slutten.. hehe :)

Og vi startet opp med sex ca 4 uker etter fødsel.. Det må nevnes at jeg ikke revnet eller fikk rift, da hadde ventet litt lengre tror jeg.. Husker jeg grudde meg sykt mye første gangen, var redd for hvordan det skulle føles.. Men vi hoppet i det og det gikk supert :)

Meeeen det føles litt trangere, rart igrunn, trodde det skulle være motsatt! Venninen min som fikk baby 4 uker før meg følte også slik.. Mulig det er blitt mer følsomt, og tørt! For tørt har det virkelig blitt.. huff.. Og det sved også litt "oppi der" de første ukene, men nå er alt tilbake til det gamle.. Heldigvis :)

Skrevet

Hmm...kjenner at lysten er der (bare jeg klarer å "blokke ut" baby og ammetanker) men her får vi det rett og slett ikke til :(( Revnet litt under fødselen, og ble sydd en del. Jeg føler meg derfor alt for "trang" nedentil. Får rett og slett ikke inn noe mer enn en finger...er dette noe som kommer til å gå seg til??

Skrevet

Det pleier å gå seg til. Vi fikk det ikke til de første gangene vi heller. Var trangt og stramt. Men vi måtte prøve forsiktig fra gang til gang, og vips: en dag gikk det. Jeg var litt stiv og støl dagen etterpå da. Kjentes ut som jeg hadde pressa ut en ny baby :P

Nå er 11 mnd siden fødselen og alt er helt normalt. Selv om vi ikke har sex kjempeofte.

Skrevet

JAaaa! Har det akkurat sånn jeg også. Nå er lillegutt snart 3 mnd. Sist gang kom lysten tilbake når jeg fikk eggløsning/mensen igjen etter 7 mnd, fullammet til 6 mnd.

Orker nesten ikke ta i mannen min en gang. Han er så tålmodig og grei, men jeg syns det er trist likevel. Usj

Skrevet

Jeg har faktisk nesten like god sexlyst som vanlig. Klarte ikke holde meg lenger enn til 1 mnd. etter fødsel. Det blir ikke like ofte som før nå som vi har en liten, men så ofte som vi har overskudd til. Gutten vår er 3 mnd. og verdens snilleste + at jeg ikke revnet noe under fødsel, så de kan kanskje ha noe med saken å gjøre :)

Skrevet

hahaha - tørt som Sahara! Sånn har jeg det også og har overhodet ikke lyst. Kjipe greier. Det er nå 3 mnd siden fødsel og vi har ikke prøvd "ordentlig" ennå. Vi har kost litt, men jeg blir overhodet ikke tent. Huff.. har skikkelig dårlig samvittighet og det gjør jo noe med samlivet når man ikke har sex.. :-o

Skrevet

Bra å se det er flere her.. Har absolutt null lyst på sex.. 3,5 mnd siden fødselen nå. Ammet ikke sist og da var det ikke sånn tørke nei, så det har sikkert noe med ammingen å gjøre ja ;P

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg har ikke merket verken mangel på sexlyst eller at jeg er tørr, ikke engang mens jeg fullammet. Men jeg takler ikke puppe-tafsing, det området er forbeholdt lillingen, hehe.

Det går seg vel til etter hvert :-)

Skrevet

Første 3 mnd vart det ikke noe sex pga blødninger å smerter.

Men når jeg sluttet å blø så har jeg ikke hatt problemer i det hele tatt med den delen.

Viktig er det jo å ta det rolig å ikke gjøre for mye første gangene.

Bruke EKSTREME mengder glidemiddel er også viktig(det er også viktig å bruke rett type glidemiddel så man ikke svir å får vondt etterpå)

Vi fikk anbefalt denne typen:

http://www.kondomeriet.no/?did=19701922

Dette er en type middel som gjør at skjeden ikke tørker å holder seg fuktig en stund så du ikke blir direkte sår etterpå.

Fungerer også som massasjeolje på resten av kroppen å få å fjerne strekkmerker etter fødsel.

Sexlysten er det man gjør det til selv.

Er det vondt så får man mindre lyst.

Selv sydde jeg mye under begge fødsler men det tok oss 2 mnd før vi kunne ha skikkelig sex fra vi begyndte å prøve når renselsesperioden er over.

Ta det rolig,begynn med noe så lett som å la mannen din fingre deg å jobb dere opp fra der.

Ting tar tid!!!

Masse lykke til!

Skrevet

ja, lysta er på plass, fødte for 4 uker siden!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...