Gå til innhold

Har dere fått tilbake trivselsvekten etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mangler dere mye? evt hvor lang tid og hvor mye innsats måtte til? jeg har ikke gjort noe spesielt for å slanke meg el. veier 3-4 kg mer enn førgravid vekt og har veid dette siden 2 uker etter fødsel. Føles som de har satt seg fast og ikke rikker seg uten kamp (den får vi ta siden ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veier faktisk 5 kg mindre enn før jeg ble gravid:) Er nok helt sikkert amminga. Men det hjelper ikke så mye når kroppen er uproposjonert med tynne ben og stor hengemage.... Ikke noe særlig lekkert...

Skrevet

Nå er det 8,5 mnd siden jeg fikk lillegutt. Gikk opp 13 kg i svangerskapet og 11 av dem var borte da jeg kom hjem fra sykehuset. Så de 2 kg er nå borte +2 kg til. er slutta å amme for en måned siden, så nå må jeg trimme ekstra og spise litt mindre for å holde vekta nede. Men syns det er litt ekstra skinn enda på magen og rundt hoftene, det tar vel en stund for det har fått strekt seg ordentlig på plass igjen.... Men vekta er jeg fornøyd med :)

Skrevet

ha hah hah ha

...Sigh

Skrevet

Veier det samme som før jeg ble gravid, har gjort det siden minsta var 5 mnd. Gikk opp nesten 30 kg. Synes ikke kroppen ser ut som før, men jeg har ikke trent så mye enda og det var mitt andre barn på 2 år, og i begge svangerskap har jeg ikke kunnet trene pga kvalme, så stresser ikke. Vet at kroppen kommer til seg selv igjen når treninga er etablert igjen:-) Men jeg har mistet en del muskelmasse, så må nok laste på godt på med vekter:-)

Skrevet

Jeg fikk ei lita jente for litt over en måned siden. I løpet av graviditeten la jeg på meg over 20 kg. Nå er jeg 8 kg i pluss. Mye av vekten var vann i kroppen. Siste 8 kiloene er rett og slett flesk tror jeg ;) De skal bort i løpet av noen mnd, men jeg stresser ikke.

Det eneste av "trening" jeg har gjort er turer med vogna. Ellers er amming en god slankekur i seg selv :)

Skrevet

La på meg ca 12 kg før fødsel og gikk raskt ned litt over halvparten uten å gjøre noe. Har igjen ca 4 kg som har dandert seg pent rundt magen. Jobber med saken, men herregud så hardt de kiloene sitter! Har aldri slanket meg før da, så viljestyrken er laber...

Skrevet

jeg la på meg 11, og 8 forsvant kjapt ja. Gått 3 mnd, og amming har ikke helt den effekten som jeg drømte om. Sliter litt med motivasjonen og magekiloene jeg og, abella! ;)

Skrevet

11 uker siden fødsel, er fortsatt 12 kg mer enn da jeg ble gravid (har gått ned 14) og 17 kg til trivselsvekta. Gir meg ett år.

Skrevet

Kommet tilbake til den vekten jeg hadde før fødsel? Ja. Kommet ned i trivselsvekten min? Nei, mangler en del der gitt!

Skrevet

fødte for 2 uker siden, og har ikke kommet i gang med trilleturer engang.. dvs ingen trening! har likevel gått ned 12,5kg av totalt 14. var nok mye vann i kroppen siden kg bare fyker av! har bare pittelitt magehud igjen. Hadde trodd jeg skulle slite mye mer for å bli kvitt ekstravekten!!

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Finnes det noen kvinner som egentlig trives med vekten sin? :-)

Graviditetskiloene mine (12,5kg) forsvant raskt sammen med 1 kg ekstra, så jeg vet jeg skal være takknemlig for det! :-) Men jeg håper amminga tar bort 2 kg til! ;-)

Skrevet

hehe, du har et poeng junigull;) nå sier jeg meg fornøyd om jeg når førgravis vekt, men før jeg ble gravid veide jeg også et par kg for mye syns jeg .Typisk kvinner ja. Neida skal ikke klage. Har tross alt laget et barn! Og har god tid og lite motivasjon. Og litt is og sjokolade må man ha :)

Skrevet

Samme som Madame_mim her... Lenge siden jeg var på trivselsvekt for å si det sånn.... men veier det samme nå som da jeg ble gravid.

Skrevet

Veide mindre rett etter fødsel enn før jeg ble gravid, men kroppsfasongen var likevel litt forandret. Litt slappere rumpe og deigmage. Gikk opp igjen 3-4 mnd etter fødsel og veide da 1-2 kg mer enn før jeg ble gravid. Spiste så innsykt mye sjokolade når jeg ammet.

Uansett om vekta var sånn høvelig som før, så var magen veldig slapp. Hadde ikke prioritert trening noe særlig.

Nå er jeg gravid igjen (11 mnd siden fødsel), så nå er det vanskelig å sammenligne :P

Skrevet

Hehe... Nei, har ikke det... 9 mnd siden knerten ble født. De siste 5 kg sitter dønn fast.

Skrevet

Alle svangersskaps- kiloene (9 kilo) og mere til er borte etter fire uker. Men akkurat som Madame mim så mangler jeg nok en god del på å nå trivselsvekten!

Skrevet

NEI det har jeg ikke ;p Gikk opp 18 kg, 8 var borte da jeg kom hjem fra sykehuset. Det er nå 8 mnd siden, og har klart å gå ned 5 kg til siden, ved hjelp av lavkarbo, da kiloene ikke rikket seg til tross for trilleturer etc... (Har ikke ammet da, kanskje det hadde hjulpet...) Så har 5 kg igjen!

Skrevet

For meg har det faktisk vært bra å få barn mtp kroppen:)

Var litt overvektig da jeg ble gravid, og gikk opp 12 kg i svangerskapet. Veide hele 93 kg dagen før ks... hjelpes! Men i løpet av de første 6 mnd gikk jeg masse ned i vekt, så nå veier jeg bare 66 kg. Skjønner ikke hvorfor jeg har gått ned så mye, fordi jeg har ikke trent en eneste gang. Men hjalp nok sikkert å fullamme.

Sluttet å amme for ca 3 mnd siden, og vekten har heldigvis forblitt den samme. Så jeg klager absolutt ikke!

Skrevet

Etter fødsel gikk d vel 2-3 uker eller no sånt så var jeg slik som før (og bare 3 små strekkmerker!). Tidligere har jeg veid opp til 73 kg.. første svangerskapskontroll hos legen veide jeg 69 (i følge deres vekt som jeg alltid mente viste for mye), mens nå, 6 mnd etter fødsel, veier jeg omlag 63-64 kg. Ammet ca de 2 første månedene, men måtte slutte.

Har ikke gjort noe for å gå ned. Spist som en hest har jeg også gjort. Nå skal jeg slanke meg og gå ned til 55 kg :) Puppene derimot, de er et annet kapittel..

Skrevet

Gikk opp 11kg i svangerskapet gitt ned 12kg 8 dager etter jeg hadde født, men magen er slapp som en fiskekake. Så vekten er normal , men det betyr ikke at kroppen er det ;-)

Skrevet

21 kg opp i svangerskapet, og 11 forsvant nesten over natta. Mye var nok vann. Er nå, 6 uker etter, 5-6 kg unna vekten før svangerskapet. Men de kiloene kjenner jeg ikke jeg stresser med. Ser at mye renner av med amming, bæring og trilling. Men unektelig utolig godt å kjenne at kroppen har blitt lett og fin igjen, og da frister det mye mer å trene! Så her har det blitt medlemsskap på treningssenter, og trilleturer til fjells :)

Skrevet

La på meg 10 kg i sv.skapet, å i løpet av en mnd va 8 borte...Men di to siste sitter som støpt! Rundt magen så klart..:P Er ik så stor (156),så trivselsvekta mi ligger på 47-48 kg.

Gullet er 6 mnd nu=)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg var tilbake på trivselsvekta 3 mnd etter fødsel. Det krevde ikke noe særlig med innsats, det eneste jeg gjorde var å amme, spise sjokolade og trille tur. Jeg la på meg 23,5 kg under graviditeten, så det er jo egentlig ganske fantastisk.

Skrevet

Tok meg to mnd. å rase ned alle (14) kiloene jeg hadde gått opp, men hadde gjerne beholdt noen av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...