Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Bare en liten undersøkelse i forhold til de som blir hysteriske om noen nevner at de faktisk bruker handicaptoaletter uten å være handicapede: Hvor mange ganger har du sett handicapede sitte/stå utenfor en handicapdo og vente på tur? Eller noen i det hele tatt stå utenfor en handicapdo og vente på tur? Jeg nærmer meg 40 og har aldri noen sinne sett noen vente på tur utenfor en handicapdo. Ofte folk som stikker ut av køen på den vanlige doen og bruker handicapdoen når den har vært ledig, men har altså aldri, aldri sett noen stå i kø utenfor en handicapdo. Har forøvrig nesten aldri sett tydelig handicapede gå inn på handicapdo heller.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Et handicaptoalett er et helt vanlig offentlig toalett, TILRETTELAGT for handicappede. Det er altså for ALLE !! Enkelt og greit ! Er selv snart 40, og har også til gode å se handicappede bruke/ vente på offentlige toalett...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Jeg begynte å bruke handicaptoalettet da jeg var gravid og har siden ikke sluttet med det. Hvorfor skulle jeg det?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Hvorfor skal dere her inne alltid kalle alle "hysteriske" bare fordi de feks tenker på andre, følger anvisninger, vil sitt barns beste osv..? Det ser veldig teit ut. Skaff en ordbok... Hansicaptoalettet er for handicappede. Kan du ikke tenke deg selv hvor vanskelig det må være å ikke kunne ta beina dine i bruk? De kan ikke bruke de vanlige doene, for de kommer ikke inn dit. Hvorfor skal de da måtte vente på de funksjonsfriske som har egne doer?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 sist jeg kom ut fra handicaptoalettet så satt det faktisk en mann i tullestol å ventet. Jeg ble skikkelig flau, men det er jo egentlig bare teit. han kan sikkert vente litt han som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Forskjellen på handi-parkering og handi-toalett er rett og slett at parkeringen er RESERVERT, men toaletter er TILRETTELAGT! Her i omegn er det minst 4 butikker som har offentlige toaletter..men alle er det handi-merke på... betyr jo ikke at kun de med et handicap kan gå på toalettet. hehe..nei nei...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 "Hysterisk" er avtageren til "perfekt", om noen måneder er det et annet ord som er dib-/bimmote. Kan være andre handicap enn rullestolbrukere som trenger den ekstra plassen som er på disse toalettene. Argumentet ditt holder ikke stikk, en handicappet risikerer å stå i kø uansett funksjonsnivå til den som er på do fra før.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Rett og slett fordri alle er normale mennesker med aktive blærer og tarmer. alle må vente på tur og at det er et handi-toa der betyr ikke at det er reservert de. Desverre. jeg benyttet meg foressten av herretoalettet under en festival, fordi det var 8 stk forran meg i køen og ingen herrer i sikte!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Haha! så ikke den feilen.... tullestol faktisk
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Når jeg er på Ikea bruker jeg alltid handicapdoet. Bestandig fullt på dametoalettet, og der er det 4 båser. Mer behagelig å sitte alene på do, hvis man kan. Og tar gjerne guttungen med samtidig. Har aldri møtt en rullestolbruker på Ikea enda, men de er der sikkert like mye som oss andre;)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 Så er det også slik at hadicaptoalettene her har stellebord. Så da må jeg jo bruke det toalettet:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Nå er det slik at alle handicap ikke vises.. Jeg ser ut som en funksjons frisk person, men er medlem av Norges Handikap forbund og har "lov" å gå på handikap toalett... Men for du som står på utsiden ser jeg helt frisk ut.. Man kan ikke dømme noen etter bare en rullestol, det finnes mange typer handikap som gjør at "funksjons" friske mennesker går på hadikap toalett...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #14 Skrevet 8. september 2010 Hvorfor skal bare handi være beskyttet fra å bli frastjålet varene sine da? jeg tar med handlevogna inn. jeg har to små barn som jeg må ha med inn. er ikke plass på andre doer.. men når jeg tenker meg om, så er jeg jo litt handicappet selv når jeg har med to barn og er alene med de med mange varer.. så oppsummeringen er slik..: toalettet er tilpasset de som er litt mer handicappet for øyeblikket eller om det er kronisk! det står nemmlig ikke reservert på døra
lindynatt Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Jeg er faktisk handikappet selv om ungen kan se det, fordi jeg ikke (dvs sjelden) går med krykker og heldigvis ikke sitter i rullestol. Er det trapper til toalettet, har jeg et problem. For selv om jeg kan gå, får jeg vondt og ikke nødvendigvis kun der og da, men gjerne også dagen etterpå. I tillegg har jeg problemer med å stå rett opp og ned, kø generelt er vanskelig fordi det belaster knærene mine (slitasjegikt) såpass og jeg bare merker at de blir varme og vonde. Så jeg er jo evig takknemmelig for at de fleste ikke bruker handikap do hvis det finnes andre, da slipper jeg å vente og event tvinge meg selv til å gå i trapper. Er alle doene på et plan, spiller det for meg ingen rolle..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #16 Skrevet 8. september 2010 Handicap toalettene er åpne for alle. De er tilpasset mennesker som av forskjellige årsaker trenger tilrettelegging, men de er slett ikke reservert. Hvor får folk disse rare idéene fra?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #17 Skrevet 8. september 2010 Om det er ledig på handicaptoalettet og ikkje står nokon handicapa i kø, ser eg ikkje noko problem med å bruke det. Sjølv om ein sit i rullestol tåler dei fleste å vente 2 min dersom dei skulle komme medan eg var inne. (har aldri hendt) Har brukt hc toalettet ein del då eg var ute med baby i vogn. Er jo ikkje så greit å setje babyen att utanfor det vanlege toalettet. Men eg parkerar aldri på handicap plassar
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #18 Skrevet 8. september 2010 Et handicapdo er ikke bare for handicapede. Jeg bor i Rogaland og her er over 90% av slike toalett også et stellerom. Er jo for dumt at man ikke selv skal få lov til å tisse når man først er der inne for å skifte en bleie. Aldri sett en rullstolkø eller rullatorkø noen plass jeg:) Og det er iallefall idiotisk at mennesker som selv ikke er handicapet skal kjempe deres kamp - om det er noen kamp å kjempe da!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #19 Skrevet 8. september 2010 på spar kjøp i mjøndalen så har de kun et kundetoalett..det er handicap-tilpasset. men jeg må jo faktisk på do jeg også :-( på krokstad senteret har de tre kundetoalett..alle er tilpasset handicappede. kjempoeflott det, men må jeg dra hjem når jeg må på do da? det er ikke sånn her i verden at handicappede har inkontines hele gjengen. de som alle andre klarer å vente på tur! desutten så må jeg jo skifte bleie på minsten inne på handi toalettet...skal jeg gå ut igjen om jeg må på do samtidig?? og hva med dattra mi som har slutta med bleie og klarer neppe vente til vi kommer hjem..er hun kvalifisert som handicappet eller? og på skiltet ute på p-plassen er det skilt: Reservert handicappede eller et symbol som betyr at det er reservert! inne er samme symbolet på dodøra, men det betyr ikke det samme. dette betyr: handicapp vennlig! Leiligheten min er moderne bygd og tilpasset handicappede, men det betyr jo ikke at alle mine gjester eller jeg må være handicapped. Dette er ekstra hjelpemidler de har, men IKKE reservert
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #20 Skrevet 8. september 2010 Skal jeg feks la barnevogn og baby stå ute og jeg snike meg inn på dobåsen på vanlig toalett fordi jeg ikke er hanicappet? Nei fan heller. Handicappede greier jo å vente på tur de og. Idioter..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #21 Skrevet 8. september 2010 Noen her inne har misforstått litt her, for handicap toalettene er åpne for alle. De er tilpasset mennesker som trenger tilrettelegging, men de er slett ikke reservert. Hvor får dere disse rare idéene fra? Noen plasser må man få utlevert nøkkel til handikaptoalett hos betjeningen, det er ikke for å sjekke om du er handikappet...men for å forhindre hærverk. Det koster enormt mye mer å fikse et handikaptoalett enn et vanlig toalett. Alle kan fritt frem bruke handikaptoalettene!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #22 Skrevet 8. september 2010 Jeg synes egentlig det værste er kombinerte stellerom og handicaptoalett. Lite gjennomtenkt. Mange som bruker stellerommet ammer barna sine når de er der og det tar ofte laaaang tid. Da blir det lenge å vente for de som er bevegelseshemmet og ikke kommer seg inn i en vanlig dobås.
Dr. Greve Skrevet 8. september 2010 #23 Skrevet 8. september 2010 Jævla rullestolmisbrukere som alltid skal okkupere den beste dassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå