knøttet 2007 Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Nei, nei, nei!!!!! Jeg fødte raskt og intenst med åpning 3-10 cm på en time etter igangsatt fødsel i uke 38 sist svangerskap. Her er historien min for fødsel nr to: Jeg ble strippet to ganger med en ukes mellomrom i uke 38 0g 39.Var inne til sjekk ift svangerskapsforgiftning annenhver dag i en periode på to uker og var sliten og lei av hele graviditeten. Første stripping resulterte i vonde kynnere i et døgn, men ikke noe mer. Andre gang gikk det over til rier som ble regelmessige og varte i et minutt men det skjedde aldri noe mer. Undersøkelse etter et halvt døgn med disse viste at jeg ikke var i aktiv fødsel. Riene dabbet av noe mot kvelden. Morgenen etter ble de regelmessige igjen, men dabbet så av. Så på igjen, ett minutt lange og så vonde at jeg måtte puste meg gjennom dem og ikke kunne prate med mannen min mens de stod på. Da riene omsider fikk en viss regelmessighet med to min imellom dro vi igjen til sykehuset. Det var gruelig vondt og jeg trodde jeg skulle føde i bilen. Da jeg kom fram hadde jeg bare 5 cm åpning. På jordmorsamtalen dagen etter fødselen fikk jeg se "dataoversikten" over fødselen som viser fremgang, rier osv. Denne viste at jeg de to første timene på sykehuset hadde 48!! rier som hver varte i 70 sekunder, altså gode kraftige åpningsrier, trodde jeg. Jeg stod på stedet hvil på 5 cm etter disse 48 riene. Riene sprengte helt vanvittig og de førte ikke til noe. Takk Gud for at vannet gikk på 5 cm etter disse to timene, da begynte ting å skje og etter 2, 5 timer til med fæle åpningsrier og 7 befriende pressrier var han ute. Selv om du er lei og sliten av å være gravid vil jeg fraråde deg å be om å bli strippet. La kroppen fikse modningen selv, strippingen kan føre til maserier som bare sliter deg ut men ikke virker effektivt. Lykke til med ventingen!
Sesilia Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Takk for råd Jeg hadde en lang fødsel sist, med masse vonde, ueffektive og regelmessige maserier! Så denne gangen skal jeg ta i mot alle råd om hva jeg IKKE skal gjøre - stripping, bryststimulering osv...
-S- Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Takk, det var egentlig fint å lese, for jeg hadde tenkt å be om å bli strippet nå.. men kansje jeg lar det være;) Plages nok som det er med vonde kynnere og maserier...
Vårgutten-08 <3 Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Har samme erfaring som deg HI! Ble strippet og gikk med VONDE maserier i 2,5 døgn før det startet skikkelig.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Jeg ble først strippet da jeg kom inn på føderiket med 3 cm åpning, regelmessige rier på 1 min og utflatet livmorhals og baby stangende i mot åpningen (mao: godt i gang). DA var det veldig effektivt! Fikk skikkelige åpningsrier og gikk fra 3 til 10 cm på 1,5-2 timer. Uten å dø av smerter heller, fordi jeg hadde gode pauser mellom og smertelindring i vann. Ser at mange blir strippet her ganske tidlig (før OT-kontroll), jeg har aldri fått tilbud om det og tenker at det er for en grunn? Må vel være medisinsk begrunnet om man ønsker å starte opp fødsel tidligere på den måten.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 jeg ble strippet sist svangerskap, 1 uke før termin, var moden og hadde 2 cm åpning, ble strippet pga babyen hadde sluttet å vokse og de ville prøve det først før de satte meg i gang. opplevde ikke det du HI skriver, jeg merket ingenting til strippingen, fødselen startet 3 dager etter stripping, med rier. så kroppene våre er forskjellige, har ihvertfall ikke negativ opplevelse etter det:)
Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Jeg hadde heller ingen negativ erfaring etter å ha blitt strippet i uke 38, ingen rier og kynnere , men vannet gikk 3 dager etterpå. Vi er alle forskjellige og kroppene våre reagerer ulikt! Blir strippet om 2 uker jeg, og gleder meg til det!
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Jeg ble strippet 5 dager på overtid og fødte dagen etter. Hadde 18 timer med modning- og åpningsrier før jeg fikk epidural, og sa gikk det enda 6 timer før jeg fikk presse. Etter 1 time med pressrier ble lille sprell tatt med sugekopp. Riene mine kom regelmessig hvert 7 min. i et døgn, men de var ikke effektive nok, og derfor kom han skjevt ned i bekkenet.
Voyeur Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Ble strippet sist, en uke på overtid, og opplevde det samme som HI; Masse vonde maserier som pågikk i mange timer, før de bare dabbet av ut i ingenting. Fødselen startet av seg selv (riktignok etter en runde i høyet, og en lang dag ute på tur i marka.) 2 dager etterpå, og var over på 4-5 timer. Så denne gangen skal jeg ikke strippes, så fremt jeg ikke er superdesperat og laaaangt på overtid;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå