Gå til innhold

er det vanlig med UL i uke 6?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er ikke vanlig. De som får det gjennom fastlegen har ofte hatt en blødning el. tidligere abort eller så er de bekymret av andre årsaker. Ellers er det mange som går privat, bare for å sjekke at alt står bra til...:)

For de aller fleste er det vanlig å vente til ordinær ul (selv om det kan virke som om trenden er en annen når man leser her inne)...:)

eg har time til tidlig UL 21/9, og da er eg 8+3.

dette får eg pga at eg mista to ganger i løpet av 6 mnd. fikk jordmor til å bestille time for meg.

ble lovet tidlig UL i uke 7 ved evt neste gang, men får ikke før 8+3. men sjansen til å se noe er større etter lenger man er kommet

Som du ser er det ikke vanlig å ha UL så tidlig. De aller fleste som får dette/ber om dette har en god grunn for det.

Selv har vi slitt med ufrivillig barnløshet, vårt første barn kom til ved hjelp av ivf, og vi har opplevd mange SA. Denne gangen ble jeg uvnetet gravid uten hjelp, men hadde en blødning veldig tidlig. Da knakk jeg helt sammen. Jeg orket ikke tanken på nok en SA. Heldigivs har en fast gyn. praksis hvor alle var super greie når jeg var så nedbrutt. Jeg fikk time der allerede i uke 4, men da kunne ikke gyn. se noe. Så for å roe nervene fikk jeg ny time nå i uke 6. Og da fikk jo vi en gledelig overaskelse; to fostere med bankende hjerte.

Pga. tidligere komplikasjoner, og tvillinger nå, vil jeg få en veldig tett oppfølgning av gyn. med ny UL om 2 uker, og tilbud om UL igjen i 12 uke.

Så som du skjønner er du ikke unormal om du venter til ordinær UL. Det betyr jo bare at alt er normalt, og at det ikke er noen grunn til bekymring :)

Men selvfølgelig hvis du føler at sykdommen din gir deg grunn til ekstra bekymring, så snakk med legen din. Så finner dere nok en løsning som passer for deg også.

Lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...