anik25 Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Har en liten gutt på snart 2 1/2 uke som jeg syntes sutrer utrolig mye selvom han har fått mat og ny bleie.. hele dagen sutrer han så og si, han stopper med dette med gang vi går og bærer han eller sitter på pilates ballen og "hopper forsiktig" med han.. han kan ikke ligge "alene" ved siden av oss i sofaen eller sengen osv for da sutrer han med en gang.Vi må alltid gå med han til han sovner.. Er dette normalt?? Har lest at nyfødte trenger masse nærhet og så klart skal den lille gutten våres få det, er bare slitsomt og gå og bære han hele dagene utenom når han sover og høre på den sutra hele tiden. Noen med erfaringer?? blir det bedre med tiden?
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Hei:) Det er helt normalt, og det blir bedre etterhvert. Det sies at babyer ikke kan skjemmes bort, men de kan få litt for gode vaner, derfor ville jeg latt han sutre litt alene f.eks. når han ligger i sofaen og dere sitter ved siden av. Jeg ville også kuttet ut å bære ham, dersom han ikke har kolikk og hylgriner. Det er veldig lurt å lære dem til å sovne uten bæring, byssing. Men nå er han jo veldig liten enda, så han må ikke ligge å gråte lenge før dere går bort. Det blir som sagt bedre etterhvert når han blir mer opptatt av ting rundt seg og kan ligge og kikke under en babygym etc.
Påanigen :) Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Vår lille jente gjorde også det i starten. Ville bare bli bært - det nytta ikke å sitte med henne på fanget en gang. Synes det var veldig koselig, men jeg fikk problemer med ryggen etterhvert. Så fikk vi en sånn hengekøye i gave som man henger i en krok (Miyo) som har vært helt fantastisk. I den fant hun roen med en gang. Den ble hun pakket godt inn i og er veldig lun og god. Anbefales. Bruker den fortsatt til en soveøkt om dagen og dersom hun blir urolig på ettermiddagen - slår aldri feil.
Lylja Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Bare for sikkerhets skyld ville jeg tatt han med på helsestasjonen for veie han, sånn at du føler deg helt sikker på at han får i seg nok mat. Babyer kan være veldig vare på foreldrenes sinnsteming og stress. Hvordan har du det? Føler du deg trygg og rolig selv? Hvis ikke, kan det være at han blir litt "smittet" av det. I tillegg blir enkelte babyer raskere overstimulert enn andre og trenger å få noen pauser for lyd og synsinntrykk noen ganger i løpet av dagen. Ellers kan jeg anbefale å bære i sjal. Da får du armene fri og han har det godt inntil deg eller pappaen sin. Pust med magen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå