Gå til innhold

Hva annet enn pølser der godt og grille på bål?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Varme grillet kylling funker, bør ikke ha så mye rått, vanskelig å gjennomsteke direkte over bål, blir fort kull utevendig og rått innvendig ;-)

Ellers varme ferdigstekte karbonader.

Har man litt utstyr så kan man jo steke i panne, vi har stormkjøkken som vi bruker på tur :-)

Annonse

Sikkert mange som lager bål. Det gjør det ikke mer lovlig. Det er mange som jobber svart eller kjører som svin også. Det betyr ikke at det er OK. Jeg synes derimot man bør lære ungene å respektere disse reglene. Foreldre bør ikke lære ungene sine at de kan velge hvilke lover de vil holde og hvilke de kan overse.

Kommunen kan gi tillatelse til å brenne bål og den kan også gi en generell forskrift som tillater det, men dette er ikke vanlig. Med mindre du har noe helt konkret å holde deg til bør du ikke regne med at det er tillat å brenne bål i skogen fra 15. april til 15. september.

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-20020626-0847-008.html

Søndag er det den 12 september. Om vi gjør opp bål 3 dager før vi egentlig har lov tror jeg ikke noen bryr seg om det...

Vi har en plass ved et vann med svaberg og ikke skog på flere meters avstand. Er alltid nøye med å slukke godt.

Sønnen min er 6 år og vet ikke noe om lov og regler når det gjelder bålbrenning, så tror ikke det har noen dårlig innflytelse i forhold til dette.

Takk for svar : )

Pølser med bacon rundt, bruk gjerne litt tykke pølser som knackwurst, bratwurst og hva disse wurstene nå heter.

Karbonader er godt å varme på bål, ha på sennep og legg de i lefse eller lompe.

Marshmellows er et must gjerne med kjeks og sjokoladesaus.

Maiskolber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...