Gå til innhold

Hvor ble det av Maria Isabell? Har hun født?

Luna har født.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

så koselig å bli husket på:)

hvordann går det med deg?????

kom en gutt på 4,4 kg i rakkett fart 1,5 uker før termin:) han er nyyyyydelig... til termin hadde han blitt ca 4,7kg,så godt han kom litt før ja:)

sovnet under nesten hele fødselen som varte 1,5 timer....

fra 4 cm til 8 cm åpning sov eg!!! uten noe bedøvelse...virkelig en rar opplevelse...føler nesten at eg ikke har født...

to press rier 0 sting! en drømme fødsel:) men de to siste cm var vonde da:)

å være hjemme med 3 barn fra 3 år og nedover er super travelt! et hærlig kaos:)

Å så kjekt å høre, gratulerer så mye:)

Jo det går da frem med meg også:) Uke 29 nå. Dagene varierer mye. I dag er en dårlig dag med murringer i rygg og mage. Da blir jeg litt stresset. Blir er lita jente her sier de, gleder meg veldig til å få baby igjen, men gruer veldig til fødsel. :)

Kos deg masse.

GRATULERE med en liten prins Maria Isabell! :-))

Virkelig drømmefødsel......:-) Har nesten vært sånn mine 3siste fødslene også, så håper det blir like lett for meg også når jeg i April skal føde nr. 6! :-)

Kooz dere masse! :-)

Klem fra

Annonse

magica fra tryll: hvordann går det med deg???

jo det var en super,duper lett fødsel:) er veldig glad for det:) har fått blod propper da, så det har egentlig overskygget fødselsangsten litt...var ganske sliten når fødselen startet pga alt styret i forkant...mistet også en del blod pga blodfortynnende medisiner...så det var utrulig godt med en slik fødsel:)

luna: forstår at du kvir deg til fødselen,det har eg virkelig gjort også...du får tenke på alle de fine fødsels historiene du har lest:) for eksempel min:) en drømme fødsel uten like...

har jobbet mye med angsten denne gangen:

osteopat

akkungpungtør

jordmor som hadde spesialisert eg på fødsels angst

ekstra timer hos jordmoren min

lest boken å føde uten redsel

ulike avslappningstekknikker...

målt babyen

ekstra ultralyder...

mye styr,men det har faktisk hjelpt meg mye...

Hei du! Joda det går bra med meg! Jeg er skikkelig god på å ruge vet du,-værre med fødsler. Selvom jeg ikke er redd, har vært superpositiv og gjort masse på forhånd, har det jo bare blitt tull:( Tror jeg får bestille deg som stand in..hehe Denne gangen er det mulig jeg får ei jordmor jeg liker godt til å komme når jeg skal føde,-det vil ihvertfall få meg til å føle meg trygg! Skal også snakke med jordmor fra forrige fødsel for å virkelig spørre om barna jeg får rett og slett er for store(men det tror jeg egentlig ikke,-har jo født ei stor jente uten for mye styr:) Jeg har vært superpositiv hver gang,jeg,-så hvis det skulle ha noe med innstilling å gjøre tror jeg jeg skulle hatt verdens letteste fødsler..men jeg gir ikke opp,vettu.. Koooos deg så masse med lillegutt-vi ser deg vel her inne i ny og ne;)

magica fra tryll:)

du er iallefall super tøff som staster på nr 6 med vanskelige fødsler...og i tilegg at du er ved godt mot for hver ny fødsel...det hadde ikke vert meg...eg sjelver i underbuksene hver gang uasnett hvor lette fødsler eg har hatt tidligere...

hvor store var barna dine igjen? er problemet at de sitter fast under fødselen eller blod tap? mener du har fortallt om det en gang før,men midt i ammetåka er det vanskelig å huske:)

Joda:) -Første fødsel var med tvillinger. Da ble jeg satt igang til termin,-men de ville jo ikke ut! Måtte taes med vakum og hele pakka..De veide "bare" 3,3 og 3,1. Så hadde jeg en grei, vanlig men ikke lett fødsel. Hun veide 4,3kg. Så var det en gutt på 4,6,-han gikk feil inn i bekkenet, så måtte taes med hasteks. Så var det siste,- han veide 4,5. Da hovnet jeg opp innvendig under fødsel, så han kom ikke ut. Fikk ikke epidural pga ikke ledig anestesileg, så han dro legen ut og brakk armen på. Han ble stående i vulva i skuldrene i 5 pressveer, og var helt blå og uten pust da han kom ut. Så er spørsmålet om han sto fast fordi han var for brei eller fordi legen dro han på tvers. Jeg hadde da full åpning(hevelsen hadde gått ned), så skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke ventet litt, til han kom av seg selv. Det er et av de spørsmålene jeg skal stille på jordmorsamtalen... Men jeg stiller vettu,-med massasjeoljer,musikk og det hele. Sist hadde jeg t.o.m. overtalt de til å la meg føde på avdeling for naturlig fødsel... Jaja, får si som en venninne av meg: den som gir seg er en dritt...hehe

Magika :) Du er jo helt utrolig. Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet:) Etter mine fødsler burde jeg vel strengt tatt ikke grue meg en gang. :)

Maria Isabell. Jeg husker deg så godt fodi vi kom inn her omtrent samme tiden i fjor og skulle ut med spiral og lage nr 3 begge to, hehe.

Jeg måtte utsette prøvingen litt av medisinske årsaker, men da vi kom i gang gikk det bare 3 mnd.

Så husker jeg du fortalte om fødsler som liknet mine, raske og vonde med store barn? Mine er 4,5 kg og kommer i rakettfart. Forand begge de forrige fødslene har jeg vært positiv og faktisk gledet meg. Men denne gangen begynte jeg bare å skjelve når jeg snakket om fødsel, til og med før jeg ble gravid. Etter dette har jeg fortrengt hele greia...til nå. Ser det nermer seg og jeg har innsett at jeg må gjøre noe. Skal på yoga for gravide og lære puste og avslappningstekniker. I tillegg skal jeg jevnlig til samtaler på føden for å snakke om ønsker og behov mm.

Håper dette hjelper og at jeg ender med en fødsel som din:)

Nå går jeg litt og håper at det blir et mindre barn siden det er jente, hehe. Men jeg var selv 4.9 når jeg kom til verden, så genene taler ikke min sak:)

Veldig hyggelig å høre at du har det bra og koser deg med den lille. Jeg kan nesten ikke tro at jeg skal få oppleve dette igjen. Har kjøpt noen få plagg, og disse kan jeg sitte og se på i timesvis...blir helt rørt av tanken.

Vel, kos deg masse igjen, og gi lyd innimellom :)

Luna

magica fra tryll: huff så fæle opplevelser! fatter ikke at du tør å fortsette, hadde eg bare hatt 10 prosent av ditt mot!

er en stor pyse,en nål er nok til å slå meg ut...heldigvis er eg veldig sta også, ellers hadde ikke storesøster her hatt søsken...

det verste eg har opplevd i forbindelse med fødslene mine er stort blodtrykks fall og mistet en del blod, men dette ordnet seg jo fort igjen...men nok til å skremme meg:)

du vil ikke ta et ks da? kanskje det er betre med et planlagt kontrollert ks enn alt dette andre som du har vert igjennom? bare en tanke:)

Annonse

magica fra tryll: huff så fæle opplevelser! fatter ikke at du tør å fortsette, hadde eg bare hatt 10 prosent av ditt mot!

er en stor pyse,en nål er nok til å slå meg ut...heldigvis er eg veldig sta også, ellers hadde ikke storesøster her hatt søsken...

det verste eg har opplevd i forbindelse med fødslene mine er stort blodtrykks fall og mistet en del blod, men dette ordnet seg jo fort igjen...men nok til å skremme meg:)

du vil ikke ta et ks da? kanskje det er betre med et planlagt kontrollert ks enn alt dette andre som du har vert igjennom? bare en tanke:)

luna:)

hørest ut som du er en lur plan med tanke på fødselen...det hjelper veldig å ikke være stresset...jordmora mi fortallte at stress hormonene ødelagte fødsels hormonene...for første gang har eg jobbet med kroppen og ikke i mot...er sikker på at det har vert positivt...pluss at eg er alt for heldig med disse fødslene mine...

ikke sant det er koselig å forberede til den lille? vi er veldig heldige ja!

viss du stresser med at babyen blir stor, måling og modningsakkungpungtur:) kommer babyen 2 uker før termin slipper en jo unna med ca 400-500 gram:)

lykke til!

Tusen takk for fine tilbakemeldinger,jenter:) Det varmer! Jeg er liksom ikke helt typen til planlagt ks,-tok jo ks en gang og merket hva det gjorde med kroppen i forhold til å føde vanlig(til tross for). Så jeg satser også på yoga, samtaler og forberedelse. Før har jeg liksom vært litt sånn:det blir sikkert bra. Men denne gangen tenker jeg at jeg prøver å ha en liten a,b og c plan sammen med en jordmor som har sagt hun vil hjelpe meg. Hun mente også at å evt bli satt igang litt før var bedre enn ks(selvom jeg selvføgelig har motstand på det og...tror jo mest på det naturlige...hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...