Gå til innhold

Dere med jenter på 1 år (som har litt hår på hode), eller har hatt det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tillater datteren din at du bruker klemmer eller strikk i håret hennes? Min datter reagerte ikke på klemmene frem til hun var omtrent akkurat 12 mnd. Nå er hun nesten 13 mnd og bare drar alt ut igjen :( Hun har en litt lang lugg som jeg vegrer meg for å klippe, hun er en som kler bedre lang lugg enn pannelugg, men nå får jeg den ikke lenger bort fra ansiktet med klemmer eller strikk. Når hun drar ut klemmer og strikk, så prøver hun å feste det på igjen selv. Om jeg har henne på fanget foran speilet når jeg tar det på smiler hun veldig, så tror egentlig hun liker å ha det på, hun bare vil klare selv. Noe hun selvsagt ikke gjør.

Er dette en vanlig fase? Kan jeg ha noe håp om at hun vil godta klemmer og strikk igjen om en stund? (når?) Har så veldig lite lyst til å klippe den fine lange luggen hennes. Foreløpig er den tynn og babymyk nok til at den holder seg til siden en stund når jeg skyver den bort med hånden, men den detter jo frem igjen etterhvert.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi hadde også samme problemet men etter mye fjon og hår i øynene klipte jeg håret hennes kort.

Babyhåret er jo så tynt og blir ofte tovete så datteren min var korthåret frem til hun var 2 1/2 da begynte det å bli litt lengde på det. Etter det har frisøren bare stusset tuppene slik at det ikke skal bli flisete og i dag er problemet store nok strikker pga det tykke håret.

Så ja, det er en fase:o)

Skrevet

Så hun godtok strikk igjen når hun var 2-2,5 år?

Datteren min har ganske tykt hår for og bare være 1 år, men selvsagt litt baby-aktig enda, spesielt luggen. Fjonete vil jeg ikke kalle det, mer mykt og litt tynt sånn i forhold til håret til eldre barn, men absolutt tykt nok til strikk og klemmer. O hun bare hadde godtatt det da ;)

HI

Skrevet

Sett frem alle spenner og strikker slik at hun kan leke med de... sette i sitt eget hår, ditt hår, pappa sitt hår og dukkene sitt hår... kanskje det kan hjelpe?

Ja hun godtok spenner i den alderen men jeg kjøpte de minste slik at hun ikke merket de så godt:o)

Skrevet

De er ganske små de vi har, og hun merket de liksom ikke før, nå skjønner hun jo at vi gjør noe ;) Takker for tips, kan forsøke å la dem ligge litt fremme slik at hun blir mer vant til å plukke på dem.

HI

Skrevet

Jeg setter i strik i stedenfor spenner når hun skal i barnehagen. Det er ikke så lett å dra ut =) Men jenta mi har laaaaangt hår da =)

Hun hadde en liten periode hun dro ut alt, men det gikk over. Sa nei hver gang, så gikk det ca en uke, så hadde hun glemt at det var gøy =)

hun er nå 14 mnd

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...