Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Er alene med barnet og besteforeldre er også i arbeid. Er ingen andre som kan passe barnet. Kan jeg søke om permisjon med lønn? noen som har fått det innvilget? jobber i kommunen.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Med lønn? Du får vel ikke fri med lønn kan du skjønne.. Da må du lyve og si at du er syk.. Noe som blir litt gjennomsiktig, siden det helt sikkert er noen som vet at barnehagen har planleggingsdag..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Jeg får lønnen fridag, men det er fordi jeg jobber hjemme (har hjemmekontor og kan velge det) de dagene. Eller avsparerer jeg dersom jeg har jobbet endel overtid e.l.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Ja.. det blir vell igrunn feil og kalle det fridag foresten .
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Nei, jeg tar ut feriedager eller avspaserer, passer alltid på å ha 8-10 ekstra feriedager på kontoen for å bruke til planleggingsdager og slikt. Hvorfor skulle arbeidsgiver gitt deg lønnet permisjon for disse dagene?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Det skal gå på barnepassers sykdom, altså at den som normalt passer barnet ikke har mulighet til det. Du får da fri med lønn.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Vi (bytter på hvem som er hjemme) pleier å få velferdspermisjon på dager med planleggingsdag i barnehagen, det er med lønn. Jobber i staten.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Det er feil anonym 08:21.. Man skal IKKE bruke sykt barn dager på dette, den som passer barnet er ikke SYK - de har planleggingsdag.. Det er meningen man skal ordne seg fri selv UTEN lønn for å passe barn på planleggingsdag... (evt med lønn om arbeidsgiver er veldig velvillig)... Ulønnet permisjon, avspasering, bytte vakter eller ferie er det som gjelder... Og nei, man får ikke fri med lønn når man jobber i kommunen...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Det skal det ikke. Så lenge ingen er syk så skal en ikke bruke slike dager. Om hele barnehagen ligger slått ut i sykdom og de ikke finner vikarer blir det en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå