Gå til innhold

Flere som nylig har hatt SA el MA og prøver igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Jeg hadde en SA 2. august. Var da 14 uker på vei, men fosteret hadde trolig vært dødt lenge. Vi kunne ikke se noe foster på UL da jeg kom på gyn. avdeling. Ingen utskrapning, da kroppen så ut til å ordne opp selv.

Legen anbefalte meg allikevel å vente på en mens før vi prøvde igjen. Fikk endelig mensen på lørdag, og er i min fruktbare periode 15.-20. september.

Er utålmodig nå. Dette blir mitt tredje barn.

Er det flere i samme situasjon som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei. Jeg hadde en MA i slutten av juli. Var da i uke 10 og det var tvillinger. Fikk etter en masse diskusjon med div med.studenter med lisens (ferievikarer) en utskrapning den 26 august (cytotec kur blir overhode ikke anbefalt av produsenten selv fordi den kun er laget for pasienter med magesår. I tillegg skal den ikke brukes etter uke 9 og i hvertfall ikke dersom innholdet i livmoren er over 15 mg). På dagen 28 dager etter utskrapningen fikk jeg mensen. Hadde eggløsing nå på søndag (kun målt etter kalender). Ha tatt hostesaft en uke før eggløsning (funket to ganger før, samt på to venninner).

Blir spennende å se om det skjer noe. Dette blir min 3 graviditet på 1 år (hadde en SA i uke 6 i februar).

Skrevet

Hadde MA i juli. Fikk beskjed av noen om å gjerne vente 1-2 sykluser, men både sykehuset og gynekologen påpekte at man ventet på grunn av den mentale biten, ikke fordi man trengte fysisk. Det var ingen fare knyttet til å bli gravid med èn gang, det var man gått bort i fra.

Så nå er det bare å krysse fingrene for at man snart er gravid igjen! Jeg føler for min del at jo fortere jeg blir gravid, jo fortere kan jeg legge dette bak meg -men kommer aldri til å glemme bursdagen til den lille vi ikke fikk møte..

Lykke til, begge!

Skrevet

heia, ikke så veldig lenge til jeg er prøver igjen, mistet for 3dje gang på lørdag, så venter på utredning, har ikke snakket med legen eller noe enda, for tenkte å spørre om det er ok at jeg prøver igjen om en mnd elr 2.. men uansett så tror jeg ikke jeg vl klare å vente så lenge, til utredning er ferdig .går på pillen litt over 3 uker til , så får jeg se...

den mentale biten er jeg og klar over ja, så vondt å se at dere har mistet. men det er også godt å ha noen som har vert igjennom det samme her inne synes jeg, for da er man ikke alene liksom. lykke til til dere alle!!

Skrevet

Jeg hadde nylig en MA og var til utskrapning for 1 uke og 2 dager siden. Var da i uke 9, og de sa fosteret tilsvarte ca uke 6.

Jeg er utrolig utolmodig etter å starte igjen på nytt. Ville helst starte i går! Legene sier jo så mye forskjellig! Noen sier man bør vente 2-3 menser, andre sider 1 mens, og andre sier at det ikke er noe fysisk i veien for å starte med en gang.

Hva er egentlig riktig??

Psykisk er jeg mer enn klar :)

Skrevet

Jeg hadde en SA rett før helgen og vi har bestemt oss for å prøve igjen med det samme. Var kun ca. 5 uker på vei, så ble nesten som en forsinket mens dette her. Men rakk uansett å glede oss over det som igjen skulle skje. Har en gutt fra før på 1 1/2 år.

Merkelig hvordan legene mener forskjellig hvorvidt man bør vente en mens eller to før man prøver igjen. Noen mener det er slimhinnene som bør komme i "balanse" igjen først. Uansett, vi tar iallefall sjansen og prøver med det samme. Har IKKE tålmodighet å vente, jeg. Lyst på vårbarn og HÅPER det klaffer raskt :)

Skrevet

Jeg hadde en MA med utskrapning i slutten av mars. Har ikke blitt gravid enda men håper vi blir det snart :-)

Skrevet

Jeg hadde en MA i midten av april, og en BO nå for snart to uker siden. Vi håper på å bli gravide igjen om ikke så lenge:))

Skrevet

Hadde min tredje MA for 16 dager siden. Utskrapning. Vi har blitt henvist til utredning og anbefalt å ikke bli gravide da vi er i gruppen -habituell abort. Føler det ikke er noen vits i å prøve å bli gravide igjen før utredningen, da sjansen er stor for enda en ny MA og enda en sorgprosess.

Føler det er lenge å vente til utredningen er ferdig men må bare bite tennene sammen og vente:)

Skrevet

Vi prøver også igjen etter en MA i juli.

Men, jeg hadde IKM på fredag, ingen TR og heller ingen positiv test ennå. Ingen symptomer heller. Begynner å bli litt bekymret, og lurer på om jeg skal ringe legen min. Lurer på om jeg kan ha blitt gravid, men at det har gått galt igjen.... Jeg ønsker bare å bli gravid så fort som mulig igjen...

Skrevet

Hvem her inne satser på å prøve på nytt med en gang og hvem har tenkt å vente på x-antall menser??

Og isåfall hvorfor?

Skrevet

Gynekologen sa at det at man må vente til man har hatt en mens var noe man hadde pleid å si, men at man nå sa at man ikke trengte. I skriv fra sykehuset etter utskrapning stod det at de anbefalt å vente 1-2 menstruasjoner, men fysiologisk var det ingen fare med å bli gravid igjen uten å vente. Så de tenkte nok på det mentale. Det samme sykehuset anbefalte ei venninne for noen år siden å vente pga økt fare med ny MA/SA hvis man ikke ventet. Dette har de altså gått bort i fra.

Så når vi mentalt er superklare for å bli gravide da vi alt var i skikkelig babymodus, så følte vi det var trygt å kjøre på så snart blødningene hadde gitt seg :o)

Skrevet

Æ hadde en SA i april. Blei gravid med hormonspiral av alle ting. Å etter vi møsta den i uke 7 så va vi veldig klar før å bynne å prøve. Spriraln blei fjærna å vi satt i gang. Mens etter mens kom.. Nedtur!!

Har 2 unga ifra før på 6 og 3 så unga kan vi få..

Så kom lykken, vi va endelig gravid igjen! Hurra.. Va hos legen en tirsdag og alt så bra ut. Å torsdagen bynte æ selvfølgelig å blø. Opp på sykhuset før prøver og UL. Dær sa dæm at æ va kortar enn 9 uker om fostre ikkje bare hadde slutta å vokse førr nån uke sia. Å fredagen møsta æ. En ny SA.. Så hadde ei kjip hælg. :(

Men æ ska iallefall ikkje vente en mens til om det e opp til oss. E durusellkanina om dagen. DETTAN ska vi få til. Å det fort :)

Skrevet

Har akkurat hatt SA nr 2, 13 dager siden blødningene startet, og vi tenker å ta ting som de kommer. Gyn mente vi burde vente 2-3mnd og koble vekk alle babytanker siden vi har mistet 2 ganger på 2måneder, men på spørsmål om det hadde noe å si fysisk så sa han at det kunne han ikke si, så da unngår vi det ikke hvertfall :P Jeg har slitt mye mer med det denne gangen så litt rett har han nok, men samtidig tenker jeg at jeg ikke vil bevisst unngå et forsøk heller..

Vi håper på at alle gode ting er 3 og at vi ikke mister noe mer :)

Skrevet

jeg lurer på om det er andre som har hatt 3 sa el.l som har fått godkjennelse av legen til å fortsette og prøve ? selv om de ikke har fått utført noen utredning? (er jo så lang ventetid !!)

Skrevet

Jeg hadde en SA i mai 2009, men tok det ganske greit, siden graviditeten ikke hadde vært planlagt og tenkte at det var kanskje for det beste, siden jeg hadde et år igjen av studiene mine og da kunne fullføre de. Ble igjen gravid i juni i år, og det var en stor glede! Men ulykkeligvis hadde jeg en MA i 13. uke og var til utskrapning i går. Gynekologen min sa at en utskrapning var det beste for kroppen og at jeg ikke trengte å vente en mensturasjon før jeg prøvde igjen. Blør nesten ingenting i dag og har heller ingen smerter, så da er det bare å kjøpe EL tester og føle at man er i gang igjen! Jeg har stor tro på at når man klarer å tenker positivt og slapper av så kommer det til å gå bra! :)

Skrevet

Hadde en SA i juni, 10 fullførte uker på vei. Startet prøvingen på nytt igjen med engang, da det var det som føltes rett for oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...