Lise* Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Hva skjer egentlig på seksukerskontrollen for mor? Har dere dratt sammen med babyen, eller har dere fått noen til å passe ham/henne når dere er inne? Litt kjipt hvis han begynner å hyle når jeg ligger på benken...
Formerly known as Tina Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 du har jo den fantsiske underlivs undersøkelsen, men etter en fødsel når folk hilser først etter at de har sett deg nedentil, så er ikke det noe problem:-) Bortsett fra det så snakker du litt med de. Det er egentlig ganske greit. jeg hadde med meg snuppa. Fullammet og dermed ble barnevakt vanskelig. Hun satt å sov i bilstolen, men jeg spurte før jeg la meg på benken hva jeg skulle gjøre hvis hun våknet. da sa legen at jeg bare skulle ta henne opp og amme (haha, se det for deg. amme på benken mens legen roter nedetil). Men i nøden lærer naken dame å sy:-)
Vimse + gullene Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 jeg var hos legen, kjapp prat om prevensjon, og om fødsel gikk bra, måling av jern (mitt ønske) og GU. Kjapt og greit. Gikk uten babyen som far passet den halvtimen det tok. Kontrollen er frivillig, men jeg er glad jeg gikk:)
Gjest Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Jeg tok min seksukerskontroll hos jordmor på helsestasjonen. Hun sjekket blodprosent, blodtrykk, snakket om fødselen og undersøkte at stingene hadde grodd skikkelig pluss at hun tok celleprøve av livmorhalsen. Hadde med babyen hele tiden, han satt i bilstolen sin og koste seg så det var ikke noe problem. Men hun sa at hvis han ble urolig og gråt ville hun be en av helsesøstrene der passe ham mens jeg lå på benken slik at det skulle bli enklere for meg å slappe av.
Lise* Skrevet 8. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2010 Takk for svar Da satser jeg på å ta ham med. Satser på at han er mett og tørr når timen begynner
Canari Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Jeg hadde med babyen. Du trenger ikke underlivsundersøkelse, hvis du ikke føler behov for det. Det obligatoriske er å spørre om hvordan du har det, hvordan du opplevde fødselen, samt dette med prevensjon. Må senere ha ha gu for livmorhalskreftprøve, da gidder jeg ikke ta med baby (da får pappan ta fri/hjemmekontor e.l.).
Tantrum Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Jeg gadd ikke ta den, da jeg var frisk og rask, hadde grodd helt fint og jeg vet at man trenger prevansjon om man ikke vil bli gravid igjen Jeg har en datter på 5 mnd,helt normal fødsel og ble sydd med tre sting. Ikek hatt noe problem mens dette grodde og syns det hele var litt bortkastet. Jeg har gjenopptatt sex'en og ikke hatt vondt eller kjent noe ubehag. Fast jeg og samboer snakket om hva "vi fryktet/var redd for /tenkte var annerledes" før vi begynte med senge-akrobatikken Vi hadde intet å frykte og ingen av oss kunne kjenne no annerledes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå