Snellamedto Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Jeg sitter her med nyinnkjøpt angelsound, og under et tjukt lag med gele hører jeg skikkelige vannlyder på livmora, og noen slags rytmiske dunk, akkurat som tapp - tapp - tapp - tapp, sånn litt oftere frekvens en gang i sekundet. Men jeg trodde hjertelyd hørtes ut som kadunk kadunk kjempefort iblandet skurring? Hvor fort skal hjertet på babyen slå da?? Jeg er 18+6. Det skal sies at jeg rakk ikke å høre så lenge, men jeg hørte den dunkelyden kjempetydelig og på bare ett sted, litt på siden under navlen. Var nesten helt sikker på at det var det, helt til jeg begynte å tenke på at jeg trodde babyhjerte slo mye fortere...? Kan det ha vært sånn hikke jeg hørte?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Hei og hopp:) Første gang hørte jeg den helt ned til høyre, nesten ned mot skambenet. Den ligger jo fortsatt langt nede, så prøve der. Noen ganger må du holde den stille en lang stund før du hører skikkelig lyd....... Min mann synes det hørtes ut som en ubåt første gang han fikk høre lille Sprell:) Det går jo i alt fra 120-170 slag i minuttet, så det går fort ja.....' Lykke til med lyttingen:)
*Smiley* Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Hei.Hvis du kjenner på din egen puls , så skal barnet sitt gå raskere. På meg høres det mer ut som svosj ,svosj.He, he Hjertelyden til barnet er ganske rask:)
Snellamedto Skrevet 7. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2010 Hm, kanskje det var min egen puls jeg faktisk hørte. Iallefall fant jeg en HELT annen lyd nå!! Og det er jeg helt sikker på at var hjertelyd, det var sånn svosj svosj svosj, ca 2 slag i sekunder kanskje. Det må ha vært det eller?? Litt til høyre mye lengre ned rett over skambenet denne gangen. Ååå det var stas!!!!! :-D
BirteLill Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Tips: Ligger noen klipp ute på youtube som jeg synes det var greit å sammenligne med da jeg lette og var usikker!
Skaubinna Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 svosj svosj høres veldig beskrivende ut, så det var nok babyen din ja :-) Moro, sant!?
Oktobergutt2010:) Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Svosj, svosj er nok den mest vanlige lyden. Her varierer det litt, men nå er han jo hele 40cm så nå ligger han enda nærmere dopplern når vi hører på hjertelyden. Morsomt å høre hjertelyden? Du kan jo telle hvor mange svosj i løpet av ett minutt. I hvile har vi 60-70 hjerteslag i minuttet, mens babyen har dobbelt så mange.
Oktobergutt2010:) Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Altså tell i 15 sek, og gange det med 4 for nesten nøyaktig svar. Da vet du raskt om det er babyen eller deg selv du hører :-)
Carina_2småblå;) Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Hei! akkurat fått angelsounden i posten jeg å. var veldig usikker på om det var min eller babyens hjerteslag jeg hørte først. var litt stressa å så hjerte mitt slo fortere enn vanlig. men når jeg fikk satt meg i en god stilling i sofaen og brukte god tid, så fant jeg den og da var det ikke tvil:) for å være sikker, telte jeg hjerteslagene mine og babyen sine på et min. babyen hadde 160 i min mens jeg hadde 80 bruk stoppeklokken på mobilen din;) lykke til
jompa & lille<3 2011 Skrevet 9. september 2010 #10 Skrevet 9. september 2010 Har også fått angelsound min i posten og har prøvd flere ganger på å finne hjertelyden men uten hell.. er 17+4. Men må man bruke gele på magen? isåfall hvordan å hvor får man tak i det????
Carina_2småblå;) Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 det hjelper absolutt med gel. det har de på apoteket. du kan prøve aloe vera gel å.
Carina_2småblå;) Skrevet 9. september 2010 #13 Skrevet 9. september 2010 jeg kjøpte min på ebay til ca 170 kr. men du kan også få kjøpt den i nettbutikker. og på finn.no
Snellamedto Skrevet 9. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 9. september 2010 Jeg kjøpte min på ebay. Betalte rundt 240,- inkl frakt. Man trenger ikke avansert gele, jeg tok litt gammel aloe vera-gele. Det står i bruksanvisningen at man også kan bruke vann. Og jeg har hørt at man kan bruke vanlig fuktighetskrem. Tips til å finne lyden: prøv mye lenger ned enn du tror, jeg fant den først nesten helt nede ved skambenet! Og skru opp volumet til max. Ligger morkaka foran er det kanskje vanskeligere å høre.
Oktobergutt2010:) Skrevet 10. september 2010 #15 Skrevet 10. september 2010 Teknikkmagasinet har Angelsound på utvalgte butikker til 179,- Kjempebillig! Fikk onkelen min i Skien til å løpe tulling etter angelsound til oss, til slutt fant han :-)
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 10. september 2010 #16 Skrevet 10. september 2010 kan også bruke vanlig olje, babyolje eller glidekrem hehe jeg har sånn med skjerm jeg, der det står hvor mange hjerteslag i minuttet, men den registrerer alt annet av dunk også så litt vanskelig å vite..men jeg er altfor tildig enda da bare uke 8..men lykke til alle sammen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå