Bella_mamma til Benita Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Jeg ammet mi datter til hun var 8mnd.Har hatt mme på flaske ved siden av siden hun var 2mnd da vi/helsesøster så dårlig vekt oppgang.Nå er hun 15 mnd og får fortsatt varm melk (ikke mme) på flaske før luren sin og nattesøvnen det vil si 2 flasker med 180m ml lett melk.hun er veldig avhengig av å få den kosen,har prøvd å legge henne uten og bare sunget men da blir hun rasende. Når bør jeg slutte med dette og hvordan?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Begynn å gi henne på kopp, da er det kanskje ikke så spennende lenger. Jo før du begynner med kopp jo bedre:) Vi har allerede begynt å trene, min er 6 mnd og det går smått fremover.
Gjest Edemuli Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Her får de en flaske melk hver morgen, de er 15 mnd. Ser ikke noen grunn til å slutte med den kosen enda. Drikker ikke så mye når det er fra kopp.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Hun vil jo bare være rasende i noen dager, så glemmer hun denne kosen. Kan ikke gi opp etter bare 1-2 ganger. Holdt ut en uke, så skal du se at det er gjort.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Min er 18 mnd og får fortsatt en liten tår på flaska si før han legger seg. Ser ingen grunn til å slutte med dette.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Vi sluttet med melk på kvelden så fort jekslene var ute. Da det er veldig viktig med tannpuss. Han får flaske med vann istedet
Collette Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Hvis hun koser seg med det, hvorfor slutte? Gutten min får også flaske før lur og før natta. Han er 20 mnd og koser seg veldig med den. Pusser tennene etter flaska da. Det er viktig!
Lemonia Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Må du slutte med det da? Det er jo mange barn som ammes ved 15 mnd og for et flaskebarn er en flaske melk like mye kos som amming er for andre barn.
mammatetogansketette:)) Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Flaskebarn her, ingen amming.. her startet vi å øve å drikke fra vanlig glass da han var 6 mnd, og så snart han klarte å drikke fint av glasset-og melken ble noe han drakk til maten- og ikke var et målltid i seg selv- så kuttet vi ut flaska! Gikk knirkefritt det, virka ikke som han brydde seg om flaskekosen... tok det litt gradvis da, TROR han var omtrent 8-9 mnd. da vi kutta ut flaska... Deilig å slippe å vaske de flaskene, slippe å ha de med på tur osv... )) Når barna er så gamle som 15 mnd er jo ikke melk et måltid i seg selv, kun drikke til mat? Og tørstedrikk mellom måltid er vel vann? Eller? Det blir vel som på slutte med smokk det da, på en måte, er kosen man må avvenne... det har jeg ikke erfaring med siden vi slutta så tidlig, og mini ikke savnet flaska særlig da vi gradvis kutta den ut (var etpar uker vi måtte gjemme flaskene utenom da han fikk flaske- så han en ville han ha- men ellers gikk det fint:)
frk-fryd Skrevet 10. september 2010 #10 Skrevet 10. september 2010 Vi gjorde det samme med vår datter med vanlig melk oppvarmet på flaske. Når hun hadde begynt å spise kornblanding med melk, yoghurt m.m, kuttet vi flasken i trygg forvissing om at hun fikk i seg nok melkeprodukter. Vi kuttet flaskenuten tilvenning. Tilbydde melk på kopp istede. varmet den først opp, men mindre og mindre helt til den var helt kald over noen uker. Når hun ba om flaske, sa vi bare at det er vi sluttet med for du er ikke baby lengre, men stor jente. ikke superpopulært, men ble heller ikke noen stor krig.
Trollemor75 Skrevet 10. september 2010 #11 Skrevet 10. september 2010 Vi kuttet rett ut når han ble 1 år og gikk fra flaske og MME over til tutkopp og kald h-melk. Men vi ga han aldri melk i forbindelse med innsovning (bortsett fra når han trengte melk om natten, selvsagt), så det var veldig lett å kutte ut melk som eget måltid. Her ble det ingen kamp.
Gjest Skrevet 10. september 2010 #12 Skrevet 10. september 2010 Huff ja, min eldste er rett over 2 og får femdeles flaske ved legging og om morgenen. Han har en lillebror på 1 år, så blir ikke lett å ta fra han flasken nå så lenge lillebror får flaske. Tenkte å vente noen måneder og slutte med flaske på begge to. Nå bruker ingen av de smokk, så da flasken blir veldig kos!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 10. september 2010 #13 Skrevet 10. september 2010 Vi slutta med flaske om kvelden da hun var 10 mnd. Lærte å drikke selv av glass. For rundt 3-4 uker siden sluttet vi med flaske om morgenen også. Hun får vann av en Imsdal flaske for barn om dagen. Vi har aldri måtte krangle med henne og hun er så stolt av seg selv for at hun drikker av glass. Glad for at jeg slutta tidlig med den. Hun er snart 18 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå