İine<3gullgutt Skrevet 7. september 2010 #1 Del Skrevet 7. september 2010 Hei :-) Jeg bor for tiden i Norge..har termin 23. november og skal flytte til Tyrkia i januar :-) Sammen med mannen min som er tyrkisk. Er det noen flere som bor i Tyrkia som er grevide eller som akkurat har født? :-) Jeg skal bo i Kemer, Antalya. Hadde vært kjekt å møtt noen andre som har små barn :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/
ingvild1988 Skrevet 8. september 2010 #2 Del Skrevet 8. september 2010 Hei Jeg har termin i desember, og mannen min er tyrkisk (kurdisk). Har bodd i Tyrkia før, men nå som vi skal ha barn vil jeg bo i Norge, så vi søker om fam.gjen i Januar 2011 etter at han har vært i Norge til fødselen. Men vi kommer sikkert til å reise endel til tyrkia imens vi venter på svar på søknaden, selvom jeg helst ikke vil være der med en liten baby. Men har jo ikke så mye valg :S Har dere søkt om familigjenforening? lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142296044
İine<3gullgutt Skrevet 8. september 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 8. september 2010 Hei :-) Jeg har også bodd mye i Tyrkia frem til nå.. Vi giftet oss nå i sommer og har søkt familiegjenforening, men fikk avslag på den for en uke siden :-( Jeg oppfyller ikke kravet om tidligere inntekt på 225 tusen i fjor..pga at jeg har bodd i Tyrkia. Nå er jeg hjemme og jobber og jobber for å klare å oppnå denne summen før 2010 er over. Når vi får ligningen i mai/juni søker vi igjen og håper da på positivt svar slik at vi kan flytte sammen til Norge om ett år :-) Nå skal vi søke besøksvisum slik at han får komme i 3 månder og får være med på fødselen til gutten vår.. Etter nyttår flytter vi sammen til Tyrkia til vi har fått ordnet med familiegjenforeningen. Har dere søkt? Håper det går bedre for dere enn det har gjort for oss!! Vi har bare møtt motstand til nå... Hvor holder dere til når dere er i Tyrkia? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142296371
ingvild1988 Skrevet 8. september 2010 #4 Del Skrevet 8. september 2010 å, høres ut som at vi er i ca. samme situasjon, da. Vi giftet oss i 2009, men har heller ikke kunne søke siden jeg har vært så mye i Tyrkia og ikke oppfyllt inntektskravet. Vi søker neste jaunar om familiegjenforening så jeg kan henvise til 2010-inntekten. Vi søker om besøksvisum iløpet av denne måneden, regner med å få innvilget siden han har fått visum før - og nå har han jo ihvertfall en god grunn til å komme. Det er egentlig utrolig trist at vi ikke får bodd sammen den første tiden, men jeg er fast bestemt at jeg ikke vil bo i Tyrkia med en liten baby, har av erfaring absolutt ingen tillitt til helsetilbudet der osv... Så håper å få saken behandlet så fort som mulig, når det er barn inni bildet bør jo saken prioriteres! Hvor gammel er du, og hvor langt er du på vei nå? Vi holder forresten til i Side når vi er i Tyrkia Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142298073
İine<3gullgutt Skrevet 8. september 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 8. september 2010 Ja, da er vi visst i ca samme situasjon! jeg får også fikset dette med lønn og inntekter nå i 2010, men vi fikk beskjed om at vi ikke kunne søke i januar pga at vi trenger ligningen som ikke komme ut før i mai/juni 2010... det er så mange syke regler at jeg klarer ikke å holde følge med alt! I dag har jeg vært å snakket med en advokat for å høre hva synes om hele saken. Han skal skrive klage brev for oss til ambassaden, men det er sannsynligvis ikke mye vits i det.. for vi må jo nå søke om besøksvisum og kan ikke ha 2 søknader inne på samme tid! Men vi håper han skal få besøksvisum, han har også vært her 2 ganger før :-) Men vi fikk beskjed at pga avslag på fam.søknaden vår kunne det bli vansklig for oss å få besøksvisum nå..... Men vi må bare krysse fingrene! For meg er det ikke aktuelt å bo fra min mann og pappaen til barnet. Jeg har bare gode erfaringer med helsetilbudet i Tyrkia. Vi har blitt fulgt opp kjempe bra mens jeg var gravid der..jeg kom hjem for 5 uker siden! Så jeg har ingen problem med å bo noen månder, eller 1 år i Tyrkia med en liten baby. Men selvfølgelig vil vi begge bo i Norge på sikt :-) Jeg har termin 23.november :-) og vi gleder oss sååånt :-) Håper bare at alt er i orden til da!! Husk at når dere søker om familie gjennforening kan dere sende inn en prioritering på saken, siden dere da har et barn sammen. Vi gjorde det nå da vi søkte og vi fikk svar 5 uker etter at søknaden ble levert inn i Ankara!! Jeg er forresten 23 år og bor i Haugesund. Hva med deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142299160
ingvild1988 Skrevet 8. september 2010 #6 Del Skrevet 8. september 2010 Nehei, er det sånn at man må vente til Mai/juni? Herregud, hører så mye forskjellig at det er jo umulig å forholde seg til noe som helst:S Hun dama jeg snakket med da jeg ringte UDI sa at vi burde søke i januar, nå ble jeg forvirret. Jeg har også vurdert å søke om familiegjenforening før, men kommer jo i det samme dillemmaet at vi kan ikke ha to søknader inne samtidig og jeg vil jo at han skal være her når hun blir født.. Uff, alt føles så håpløst for tiden Så har jeg jo ikke krav på noe aleneforsørgerstøtte heller siden jeg er registrert gift selvom mannen min studerer i Tyrkia og ikke kan bidra med noe som helst.. Selvom jeg praktisk talt kommer til å forsørge henne alene. (og han når han kommer hit) Det er ikke en lett situasjon vi er i, særlig når man er gravid og alene føles liksom alt så mye tyngre -synes jeg ihvertfall. Men babyene kommer jo - og alt ordner seg helt sikkert til slutt Jeg blir forresten 22 og bor i Oslo Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142299226
İine<3gullgutt Skrevet 8. september 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 8. september 2010 Ja, alt kommer nok til å ordne seg :-) Vi fikk beskjed om at vi ikke trengte å søke fam.gjennforening i januar pga at vi må ha ligningen som kommer ut i mai/juni for å dokumentere min inntekt i 2010. Det var ikke godt nok med lønnslipper og andre papirer på hva jeg hadde tjent.. De måtte se ligningen som var godkjent med underskrift!!! Men det er jo verdt et forsøk da... :-) Men viss du har fått beskjed om noe aent må du jo bare gå for det da!! Er kjekt å kunne snakke med noen som er i samme situasjon..selv om det er en ganske kjedlig situasjon å være i!! Men jeg satser på at alt skal gå bra til slutt ;-) Vi blir jo en liten familie på 3 om ikke så alt for lenge :-) Fantastisk!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142299311
ingvild1988 Skrevet 9. september 2010 #8 Del Skrevet 9. september 2010 Ringte UDI idag for å dobbelskjekke (etter en telefonkø på 65 minutter) og de sa at det ikke var nødvendig å vente til ligningen kommer, at det holder med lønnslipper, arbeidskontrakter etc... Så jeg satser på det ihvertfall :-) Hvor er mannen din ifra, og hvor lenge har dere vært sammen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142301820
İine<3gullgutt Skrevet 12. september 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 12. september 2010 Merkelig at de kan gi så forskjellige beskjeder til folk, når det gjerlder samme ting! Vi har snakket direkte med saksbehandleren på UDI, og hun mente det ikke var vits å søke før ligningen var kommet.. Men jeg håper du har rett, vi skal også søke i januar å håpe på at det går :-) Mannen min er fra Iskenderun. Han er oppvokst og har familie der, men har bodd i Antalya i mange år nå :-) Vi har vært sammen i 3,5 år nå.. Vi gifta oss egentlig i september i fjor, men hadde bryllupsfest med hele familen fra norge og tyrkia nå i sommer :-) Hvor lenge har dere vært sammen og hvor er han fra? Har svangerskapet ditt gått greit så langt? :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142312152
ingvild1988 Skrevet 16. september 2010 #10 Del Skrevet 16. september 2010 Ja det var veldig rart. Skulle ha spurt om navnet til hun jeg snakket med saa jeg kunne referere til samtalen dersom det skulle bli noe kluss. Min er fra Adıyaman, men har bodd i antalya de siste 8 aarene. Vi giftet oss i Tyrkia fjor, skulle egentlig ha ordentlig bryllupsfest i Norge i sommer, men naar vi fant ut at jeg var gravid (det var ikke helt planlagt, men selvsagt var det helt fantastisk for det fant vi ut at vi ikke hadde ökonomi til det.. Er i tyrkia naa, en uke paa ferie. Klarte ikke motstaa de billige turene, det er utolig hva man kan finne paa naar man bare er inne for aa kikke paa finn.no Svangerskapet har gaatt kjempefint, bortsett fra at det er trist aa vare uten mannen min og at jeg fikk tidlig bekkenlösning..Allerede i 3. maaned begynte det og naa kan jeg nesten ikke gaa etter jobb noe som er slitsomt. Men har ikke vart plaget med kvalme eller noe, har sannsett vart veldig heldig! Hva med deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142329369
İine<3gullgutt Skrevet 22. september 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 22. september 2010 Vi giftet oss i Tyrkia i fjor vi også, men hadde bryllupsfest i Tyrkia nå i sommer :-) 52 gjester fra Norge kom til Kemer, og sammen med tyrkiske venner og familie hadde vi en fantastisk fin bryllupsfest!! Jeg fant ut jeg var gravid 1. april og var ganske sjokka...vi planla bryllupsfest og hadde masse å fikse med. Som du skjønner var dette heller ikke helt planlagt, men kjeempe velkommen er gutten som kommer <3 vi gleder oss i hel!!!! Jeg var heldig som ikke hadde noe mage da vi giftet oss 29.06.. Jeg hadde nemlig en kjole som jeg hadde kjøpt i Norge i januar. Men det gikk fint, jeg fikk kjolen på meg uuten problem ;-) Jeg har ikke hatt noen plager i savngerskapet..har sluppet unna det meste!! *bank i bordet* Jeg hadde en ekstrem luktesans i uke 11 og 12, da lukta alt veldig sterkt og vondt!!! men bortsett fra det har jeg vært i kjempe form :-) Hååper det fortsetter slik! Jeg kom hjem fra en Tyrkia tur i går kveld.. Jeg fant også en billig tur, men hadde ikke anleding til å være mer enn 5 dager pga jobb. Men 5 dager var fantastisk :-) Det er som du sier kjempe trist å ikke ha mannen her..skulle så gjerne hatt han med på alt som skjer!! så 5 dager var bedre enn ingenting..og han syns det er så fantastisk å få kjenne på magen og å få ta del i alt som skjer :-) Når regner du med at mannen din kommer til Norge? Dere skal vel søke besøksvisum slik at han får vært med på fødsel? :-) Kos deg i Tyrkia sammen med mannen din, og litt sol og varme gjør nok godt for bekkenet ditt :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142294114-er-det-noen-gravide-som-bor-i-tyrkia/#findComment-142353796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå