Gå til innhold

Mat og drikke under fødselen... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man egentlig ikke bør spise/drikke under fødselen i tilfelle keisersnitt? Eller hva kan man spise/drikke?

Siste måltid forige gang var 11 timer før han kom ut (hadde lang fødsel), men hukser ikke hva jeg drakk og hvor mye...

Ble ikke sulten igjen før etter babyen var ute,

MEN jeg savna å drikke noe som ga meg energi helt på slutten! Fordi jeg var så fullstendig tappa... Kan jeg ha med en koffeinholdig energidrikk denne gangen?

*håpe håpe håpe*

Glemte å spørre jordmora om det, så håper noen her vet... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under min siste fødsel som dro ut litt anbefalte jordmora meg å spise og drikke det jeg kunne for å få energi så tror da det er helt greit.

Skrevet

Her pleier det gå i saft, brus, salte kjeks, sjokolade og frukt! hehehe

Samme ender i koffert denne gangen og!

Skrevet

Jeg har en liten tulle på snart 8 uker, men sniker fortsatt litt på 3. trimester :)

Jeg vil anbefale deg å spise. Selv spiste jeg altfor lite og fikk litt lite energi på slutten av fødselen. Det gikk jo fint, men hadde nok vært en fordel å ha spist litt mer når jeg fortsatt orket :) Min jm anbefalte meg å ta med nøtter, tørket frukt og annet som gir energi til fødselen.

Masse lykke til! :)

Skrevet

Spiste altfor lite under forrige fødsel, og siden den trakk litt ut (15 timer), ble jeg helt tom og tappet for krefter på slutten.. SÅ denne gangen har jeg lært min lekse, og har lagt både Pepsi Max og Sportsdrikk klar i kjøleskapet, pluss at jeg skal ha med sjokolade, Bixit Turbarer (sånne m korn, tørket frukt og sjokolade/ nøtter) og Go morgen yoghurt. Må nemlig være ting som glir lett ned og som "frister", for husker at apetitten og lysten på mat var dårlig sist gang..

Skrevet

er enig i matlista di, men en liten kommentar til Pepsi Max/lettbrus: Til oss sa jordmor på fødselsforberedende kurs at om vi tok med brus burde det være "the real thing" og ikke lettprodukter. Husk at kcal = sukker = energi og det er det vi trenger under fødselen, og Pepsi Max er jo laget nettopp for å unngå sukker.

Men væske trenger man jo også, og om det er Pepsi Max man liker og man ellers har med alt det andre du har på lista, burde det jo være greit

:-)

Skrevet

Sant, sant- jeg kom faktisk til å tenke på det samme selv etter at jeg hadde skrevet dette! Får vel stikke innom butikken imorgen og kjøpe ordentlig Pepsi, selv om Max er favoritten;)

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet en Coca Cola- jente, men har den siste tiden prøvd meg på Pepsi Raw. En suksess i min gane:) Er i utgangspunktet anti alt med lett/ light-påskrift, og har ikke noen av nåtidens "motesykdommer".

Skrevet

Okei, da er matlista mi klar:

Cola (MED sukker), sportsdrikk, energidrikk (eventuelt til mannen;), rosin/nøtteblanding, sjokolade, frukt og kjeks til mannen... :)

Så deilig at dere blir anbefalt å spise, satser på at det går bra her også!! :) Og så skal jeg spise mest mulig næringsrike måltider før jeg drar hjemmefra... :)

Skrevet

Sist spiste jeg 3 sjokoladebiter og drakk litt cola:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...