Gå til innhold

Graviditet, amming og syn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste merket at synet er blitt mere slørete etter fødselen for 3,5 mnd siden. Klarer så vidt se hva jeg skriver her nå faktisk:) hehe

Neida, det er ikke så ille, men ubehagelig nok:)

Var innom optikeren her for en stund siden og hun tok en rask skreening av meg og sa at det testen viste var at jeg er langsynt, men at hun ikke kunne si hvor mye. Synstest må tas ved et senere tidspunkt.

Men hun fortalte meg da at synet gjerne forandrer seg under graviditet og amming og at det vil regulere seg igjen etter endt amming.

Nå har jeg ganske akkurat avsluttet ammingen.

Er det flere som har erfart dette og når tid vil synet bli bedre igjen?

Eller det riktige spørsmålet er vel: vil det bli bedre igjen??

Tenker at den neste store investeringen blir i briller...

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Du, dette har jeg lurt på også!

Jeg bruker linser og er nærsynt. Jeg var på halvårskontroll i januar, da var jeg på grensa til å få meg sterkere linser, men optiker sa at jeg skulle vente til etter fødselen. Jeg fødte i juni og jeg syns egentlig jeg ser dårligere etter fødsel.. Så jeg vurderer å dra tilbake nå og skaffe meg sterkere linser. Men jeg skal amme en god stund til!

En venninne av meg tok laseroprasjon. Hun måtte vente i 2-3 mnd etter endt amming, så det tar kanskje så lang tid før det stabiliserer seg..?

Skrevet

Ja, for min del har det stabilisert seg etter hvert. Husker ikke helt når, men jeg ventet med å bytte styrke på linsene til jeg hadde to like målinger etter hverandre. (går til sjekk 2 ganger i året)

Akkurat nå synes jeg det varierer fra dag til dag, men jeg får vel vente med nye linser.

Skrevet

Så slitsomt! Merket ingenting med førstemann i hvertfall, det er ganske markant nå...

Så får se utover. De anbefalte meg å evt kjøpe noen billigbriller med litt styrke i dersom det ble for slitsomt etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...