-L-07-1ma-10 Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 mest truleg ei jente. Treng tips frå dikka som er goe på navn om kva som passar i samen med Edvard.Vurderar og halde på bokstaven, men syns det er vanskeleg.... Hjelp meg og sortere, og eventuelt kom med forslag!!! Har tenkt på fylgjande jentenavn: Eva Elisabeth Hermine Bergljot (oppattkalling) Om det vert gut har eg berre; David
Gjest Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Bergljot er sååå tøft og deilig annerledes! Ta det
♥ Herligheten ♥ Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Edvard er et nydelig navn Av dine jentenavn synes jeg Hermine er nydelig, står godt til Edvard også Telmine Thelma Elise Emine Fredrikke Julianne Evelina Andrine Annika David er et helt greit navn Andre forslag.. Didrik Victor Herman Lasse
prebs Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Elisabeth og Hermine er flotte navn som står godt til Edvard:-) Johanne Caroline Henrikke Mathilde Anna Johan August Herman William Ludvig Christian Fredrik Edvard er knallflott, forresten
(Oktober) Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Jeg liker ikke Bergljot. Mest fordi det er en haug av konsonanter, men også fordi jeg setter navnet i bås med Olga, Herdis, Hjørdis og Gunn. Ikke fine navn, synes jeg! Edvard er nydelig! Det er også Eva og Hermine. Andre jentenavn: Eline, Elea, Josefine, Sunniva, Ingrid, Kaja, Oline. Guttenavn: Ludvig, Alvin, Jakob, Johannes, Mikkel, Viktor, Haakon. Liker ikke David noe spesielt.
Cornelianelia Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Liker godt oppkalling, men synes Bergljot er ganske tungt. Hva med å bruke en variant: Birgit eller Birgitte? Edvard og Birgitte passer fint sammen synes jeg. Er heller ikke så mye brukt. Edvard og Eva klinger bra. Koselig å bruke gamle stødige navn som ikke er poppis. Hermine er brukbart, men ikke min favoritt. Edvard og Elisabeth er jo flott. Kongelig svung over navnene. David er et helt greit og fint navn. Ikke min favoritt, men ikke noe galt med navnet heller. Folk har jo ulik smak. Andre gutteforslag: Edvard og Vebjørn Edvard og Oskar Edvard og Hallvard (synes ikke de blir for like for man uttaler jo endelsen ulikt) Edvard og Olav Edvard og Tarjei Edvard og Aksel Har egentlig lyst til å foreslå Rikard, men det blir for likt Edvard, synes jeg. Lykke til!
Medi Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Edvard og Eva synes jeg ble for likt. Hermine er skjønt, men litt sånn "vestkantnavn"? Bergljot - liker ikke jeg. Edvard og Elisabeth - to helt utrolig flotte navn:-)!
LilleBitteliten Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 1. Hermine - Nydelig! 2. Eva - Flott! 3. Elisabeth - Helt greit. Skjønt. 4. Berglijot - Liker ikke David er flott!
-L-07-1ma-10 Skrevet 12. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2010 Tusen takk for mange gode svar! Kjekt og få respons på det eg har tenkt, vertfall i forhold til Bergljot som er såpass spesielt! I tillegg har eg no nokre fleire gutenamn på lista. Eit jentenavn som eg har komme over sidan eg posta innlegget og som har vorten ein favoritt er; Ellinor. Kva syns de om det?
prebs Skrevet 12. september 2010 #12 Skrevet 12. september 2010 Ellinor er kjempefint, og Edvard og Ellinor er jo bare knallsupert sammen!
Galathea73 Skrevet 12. september 2010 #13 Skrevet 12. september 2010 Å ja, Ellinor er en av mine favoritter. Sammen med Ellisiv. Ellers så syns jeg Bergljot er et flott navn, evt de "snillere" variantene Birgit/Birgitte som nevnt over her.
marushka Skrevet 12. september 2010 #14 Skrevet 12. september 2010 Edvard og Ellinor - det var kjempefint!! Ellinor er et skikkelig koselig navn. Ser for meg ei søt og arti jente.
-L-07-1ma-10 Skrevet 12. september 2010 Forfatter #15 Skrevet 12. september 2010 Ja, Ellinor datt liksom veldig på plass hjå meg....no gjenstår det berre at det er ei lita jente i magen då... ellers er eg like langt!!! Hadde vore riimeleg typisk!
Vannmann35 Skrevet 16. september 2010 #16 Skrevet 16. september 2010 Jeg har ei jente som heter Hermine, og vil gjerne ha Edvard hvis jeg får en gutt :-) Ellers synes jeg Elisabeth er nydelig! Hadde jeg hatt en Edvard og skulle hatt en gutt til, så ville jeg valgt blant disse: Gustav Fridtjof Herman David er fint, var i mange år min favoritt, men har minstet litt glansen for min del.
Medi Skrevet 16. september 2010 #18 Skrevet 16. september 2010 Ellinor er et nydelig navn som står supert til Edvard!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå