Gå til innhold

Sier dere oversvømmelse eller overforsvømmelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

SIER ikke skriver..

Jeg sier overforsvømmelse og to av mine venninner som var her i sta sier også det. Men hvorfor?

Skrevet

Jeg sier og skriver oversvømmelse. Fordi det heter det. Overforsvømmelse sa jeg i barnehagen, da sa jeg også i overigårs.

Skrevet

Vet ikke hvorfor dere sier det, men det heter oversvømmelse.

Skrevet

Oversvømmelse, fordi det heter det.

Du og dine venner har da en liten talefeil der ;)

Hva betyr overforsvømmelse? er det en kombinasjongreie mellom oversvømmelse og forsømmelse? hihihihi.....

Skrevet

hehe. Det er nok en feil dere ikke har rettet opp i tidligere:-) Hvorfor i alle dager skulle det hete overforsvømmelse?

Skrevet

Både sier og skriver oversvømmelse. Hører mange voksne mennesker som sier overforsvømmelse, og da klare jeg ikke la være å bemerke det. Det er jo barnespråk!

Skrevet

Det heter oversvømmelse, og jeg ville aldri kommet på å putte inn noen ekstra bokstaver der! =)

Skrevet

Har aldri hørt noen som har sagt overforsvømmelse før.

Jeg sier og skriver oversvømmelse.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle noen si overforsvømmelse? Jeg har aldri hørt noen si det, og jeg kjenner folk fra alle landsdeler, så det er ingen dialekter der man sier det heller.

Det bunner bare i uvitenhet og null kunnskap om språk.

Blir det samme som når 4-åringen min sier lysforbryter.

Skrevet

Ha ha ha... Aldri hørt den vrien før - men høres ut som noe sønnen min kunne funnet på ;-)

Skrevet

Sier og skriver oversvømmelse. Overforsvømmelse har jeg aldri hørt, men 5åringen min har sagt overBEsvømmelse. Litt i samme gate, men han er som sagt 5 år.

Skrevet

Jeg sier ogap overforsvømmelse, VET at det er helt feil, men aner ikke hvorfor jeg på død og liv skal si det :) sikkert en vane fra barndommen vi ikke får vennet oss av med. Overigårs var søtt da!

Skrevet

jeg sier ogå overforsvømmelse :) hehehe

Skrevet

Sier oversvømmelse, når jeg først bruker ordet :) Er ikke oftest det heller egentlig :o

Ett annet ord jeg blir smågal hver gang jeg hører er "oppoppfrende", men kjenner bare EN person som er dum nok til å klare den inntil videre :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...