Gå til innhold

Hvorfor synker egentlig magen??

Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har ligget med hodet ned siden uke 25, men magen sank mye senere, husker ikke helt når, men tror det var for et par uker siden, og hodet var da ikke festet (er nå 38 uker på vei..)

SÅ mitt spørsmål, hvorfor synker egentlig magen- hva skyldes det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi hodet synker lenger og lenger ned i bekkenet:)

Skrevet

er nok som mamma til2 skriver vil jge tro... babyen vår lå med hode ned på ul idag 32 uker idag...når jeg spurte om han hadde festet hode sa hun nei,han ligger med hode over bekkenet...så virkelr logisk at dette skjer når de har festet seg eller er sunket godt ned i bekkenet...:)

storebror festet seg tidlig sist derfor jeg spurte...uke 32 er litt tidlig det vet jeg..sånn for ordens skyld;)

Skrevet

Men det kan jo ikke være riktig. For mitt barn ligger med hode godt planta ned i bekkenet, men magen har ikke sunket enda. Og da spurte jeg jordmor om magen min ikke kom til å synke, å da sa hun: Joda, den kom til å synke. Så det må jo være noe mer inni der som synker.

Skrevet

jepp, samme her=) Var til kontroll idag og da lå hodet godt nedi bekkenet, men magen har ikke sunket ennå. Dessuten sa jordmoren att magen kom sikkert til å synke ned snart. men att d var ikke sikkert att hodet kom til å feste seg før enn rett før jeg skal føde. så da er vel ikke det noe sammenheng?

hehe, var ett godt spm dette her! ;-)

Skrevet

jeg er forresten 2.gangs.. derfor fester hodet seg sent... :)

Skrevet

hmm... :) kankjse det er pga magen ikke kan vokse lengre opp etter uke 36? og babyen fortsetter vokse? en vei må jo magen vår gå hehehe:) nei ikke vet jeg.... den synker og det skal den så får jeg heller bare snuble i dn..har bært og bærer nemlig han her lavt allerede....:)

tyngdekraften som drar den nedover da?:)

Skrevet

hm, ja, kanskje det skyldes at det rett og slett ikke er mer plass igjen på toppen av magen- pga lunger og slikt, og at magen dermed "presses" nedover etterhvert som babyen vokser seg større...? Itte vet je nei:)

Skrevet

Har nok noe med ligamentene nedi der å gjøre. Jo nærmere fødselen man kommer, jo slakkere blir de for å gjøre plass til barnet i fødekanalen. ;-) Her har han ligget med hodet ned i flere uker, men hodet er ikke festet. 14 dager til termin, men merker at kroppen begynner å forberede seg på det som skal skje.

Skrevet

Jeg tror på tesen om at tyngdekraften virker, men du " Aggzy og family`n. ;)" Hvordan merker du at kroppen gjør seg "klar", frtell, fortell..

Skrevet

For min del har jeg gått med mensenverk siden søndagskvelden, maserier og sterke kynnere og generelt ubehag. Ubehagelig å gjøre noe, ubehagelig å sitte stille og kjenne på det. :-/ Det stikker og strekker seg og er generelt plagsomt. Føler meg også litt "løs i symfysen". Det føles egentlig nøyaktig ut som forrige fødsel startet, men uten at det virkelig skjer stort. *Sukk*

Skrevet

BTW; Så klart tyngdekraften har en del å si, men så lenge ligamentene er der og holder ting på plass hoder magen seg "oppe". Og så slipper den gradvis ned ettersom ligamentene strekkes. Samme er det i dyreverdenen. (og der er det ikke tyngdekraften som spiller inn, ettersom magen anatomisk er lenger ned enn bekkenet på fks en hest eller en ku) Dagene før fødselen kan du kjenne at de blir slakkere over rumpa og rundt halerota. ;-) Og akkurat nå føler jeg meg faktisk som ei ku med altfor slakk rumpe. *knis*

Skrevet

angående synkende mage, jeg oppdaga plutselig i dag at joda, her har magen sunket. jeg nådde rett og slett ikke frem til kummen på kjøkkenet fordi magen var i veien...

Skrevet

Magen min sank allerede i uke 34, og hodet var festet i uke 35. Jordmor sa dette var helt vanlig, men fikk ikke noe svar på hvorfor den sank.. Fikk beskjed om at fødsel kunne skje når som helst nå,for hodet til jenta ligger helt helt nede i bekkenet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...