Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Jeg er nyansatt lærer på en barneskole. Jeg jobber med spes.ped. elever og har dermed litt forskjellig trinn osv. Det er en super jobb, og jeg trives kjempegodt blandt personalet og blandt elevmassen, med unntak av en gjeng elever som jeg tror kan ta knekken på meg! Det er noen gutter som har issues både her og der, og dermed er de ganske store uromomenter i klassene og på skolen forøvrig. De er meget respektløse og er voldlige med andre elever. Nå har gjenglederen lagt meg for "hat". Han er oppsatt på å vise fullt ut at han ikke respekterer meg på noen som helst måte, og jeg sliter virkelig med å nå frem til ham. Uansett hvordan jeg reagerer (eller lar være å reagere) på hans oppførsel mot meg, så er han like oppsatt på oppføre seg ekstremt dårlig mot meg. Han får med sine lojale etterdiltere, så nå har jeg flere elever som har pekt ut meg som "mobbeoffer". De begynte i det "små" med uhørt tilsnakk generell respekløshet. I dag tok de forøvrig kaka ved å fysisk dytte meg rundt i friminuttet. De løp inn i meg og latet som de falt på meg osv. Alt i alt begynner dette å bli ganske så ubehagelig, og jeg føler meg ukomfortabel rundt disse elevene. Jeg vet ikke hvordan jeg skal snakke med dem for å få de til å forstå at de ikke kan oppføre seg slik. Hele ledelsen og alle lærerene på trinnet til disse guttene har jobbet hardt med dem i mange år, så det er lite trolig at jeg kommer gjennom til dem med det aller første. Det har ikke blitt bedre over årenes løp. Så hvordan skal jeg takle dette? Hadde det nå bare vært meg som ble "mobbet" av disse elevene så skulle jeg nok klart meg fint, men i det siste har de begynt å insinuere at det foregår noe mellom meg og en annen elev som jeg har enetimer med. Dette er svært alvorlig og kommer til å bli tatt opp med guttenes foreldre, men jeg frykter at det ikke kommer til å bedres. Den stakkars gutten som har blitt dratt inn i dette (han jeg har enetimer med) er livr