Gå til innhold

bilsete?

Aiva j121110 og en i mai13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig ferdig med vanskelig barnevogn utvelgelse..

Hva med bilstol? Hva slags kjøper man da? Tips mottas med takk :-)

Er ganske blank.. og har virkelig ikke peil (på det heller :-S)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde maxi cosi sist... og denne gangen skal vi bruke acta graco... eg er ganske fornøyd med begge.. men kjøp med base.. vi hadde ikke det første gang.. å det vasr masse styr inn og ut av bilen...

Skrevet

Jeg har heller ikke kjøpt det ennå, og har undersøkt ganske nøye. Tror jeg kommer til å gå for MaxiCosi (Cab.) fordi den visstnok er lett og enkel og ta ut av bilen. Men Britax har kommet bra ut i test, og BeSafe IziSleep er visst bra. Så jeg har tolket slik at sålenge man holder seg til de mest kjente merkene, så er det trygt :)

Er en stor jungel dette med barneutstyr, sikkerhet osv og egentlig litt pyton å forstå seg på, men det har du hvertfall noen tips.

Skrevet

Husker ikke hva bilsetet vi bestilte heter (men er testvinner). Men med to biler med Isofix-fester i baksetene så har vi ikke behøvd å tenke på ut/inn av bilen(e). Er jo bare å klikke det fast uanset, uten styr med beltesnoing:)

Skrevet

Takk for svar :-)

Vi har Isofix i bilen og har skjønt at det kan være lurt (i hvert fall enkelt) å ha noe med sånn base. Skal muligens til Sverige i helgen.. Er vel litt å spare på bilsete der? Håper det..

Skrevet

Maxi Cosi med isofixbase.....hadde den sist, og skal ha den igjen:-) Anbefales!

Skrevet

Maxi cosi her og.

Før du velger IziSleep, prøv å løfte den, den er sinnsykt tung så vi droppet den

Skrevet

Om du har bestemt deg for en Emmaljungavogn,så kan det være greit å vite at du kan feste både Emmaljunga og Britax' bilseter på understellet. ;)

Skrevet

blir acta graco hær :)

Skrevet

britax sete med base her! kostet 1700 norske kr i sverige, billig.. og veldig kjekt siden vi har emmaljunga vogn og setet kan festes på denne

Skrevet

Vi har Britax Baby Safe og er godt fornøyd m det=) Det er litt tungt, men til gjengjeld ganske stort/ lang rygg, så vi kunne bruke det til storesøster helt frem til nå faktisk- og hun er snart 2 år.. Ellers er Maxi Cosi Cabriofix et godt og veldig populært babysete har jeg inntrykk av.

Skrevet

http://forbrukerportalen.no/Tester/2010/bilbarneseter_mai_2010

Ta en titt på denne testen som ble utført nå i mai 2010 - kan jo være greit å ha i bakhodet når man begir seg ut i bilsete-jungelen.

Her blir det nok Maxi Cosi, med tanke på at den kom så godt ut i testen. Sikkerhet er viktigst - og når den i tillegg er lett å bære og man kan kjøpe base, så er saken grei :)

Lykke til på shopping !!

Skrevet

Her blir det britax baby safe plus II SHR, kan klikkes på og av vogn med en hånd. Her blir det mulig keisersnitt, så tenker det kan være praktisk når jeg skal levere de andre barna i barnehage! Sete passer mange vogner, kan gå inn på hjemmesiden og se hvilke vogner det kan kombineres med. Baby Safe Plus vant testen den gang sete var med, sist test var det vel ikke med, fordi det er tetet før.

Skrevet

Tusen takk alle sammen:-) Da skal jeg lese litt om tester og sjekke ut de forskjellige modeller/merker dere nevner :-)

Skrevet

Her ble det Graco sitt. Maxi cosi sitt er bittelitt lettere, men knapt så det merkes. Vi endte opp på graco sitt pga prisen rett og slett, halve prisen for graco med base i forhold til maxi cosi med base. Smak og behag, vil bare anbefalle at du undersøker litt tester og likt først, kan få mange billige seter men som viser seg å ha kommet dårlig ut i tester.

Lykke til :))

Skrevet

vi har kjøpt emmaljunga vogn og bilstol. det er mulig å kjøpe en adapter sånn at man kan sette setet fast i vognen. veldig praktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...