Gå til innhold

Kvalmen går ikke bort!

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 13+6 og har vært kvalm siden ca uke 6. Har kastet opp alt som kom inn siden da. Nå kom jeg hjem igår etter at jeg hadde vært hos mamma i 1 uke og slappet av.

Mens jeg var der har jeg ikke kastet opp i det hele tatt og spist alt som har blitt servert. Trodde jeg hadde blitt fin igjen utenom at jeg er litt småkvalm til tider og blir svimmel fort pga lavt blodtrykk, men jaggu meg begynte jeg å spy igjen istad.

Skjønner virkelig ingenting! De siste ukene har vært utrolig slitsomme grunnet ekstrem svangerskapskvalme og var så utrolig glad for at jeg hvertfall trodde det var over! Men nå føler jeg meg utrolig oppgitt her. Orker ikke å begynne å spy igjen som jeg har gjort, kroppen er helt utslitt!

Noen andre som har hatt eller har det lignende meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142293009-kvalmen-g%C3%A5r-ikke-bort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også vært ekstremt kvalm og spydd hver eneste dag siden uke 5-6. Er nå 19+4 og spyr fremdeles hver dag, så du er langt fra alene. Det sies at de fleste blir kvitt kvalmen rundt uke 12, men jeg tror flere holder på til rundt uke 16. Og så har du de som holder på enda lenger, som meg. Har mye bedre dager nå, morningene er verst, så det går fremover på et vis. Forferdelig urettferdig når mange rundt oss er så pigge og stråler som de aldri har gjort før. Men mest sannsynlig går det nok over for deg også!! Kanskje du bare skal flytte inn til moren din igjen? hehe.. disse mødrene vet og stelle med oss heldigvis :)

Uff, vett akkurat kossen du har det, drive på med denne spyingå endå i veke 17. Det å komma seg vekk frå sitt hus og dets lukter, bytta miljø, er et velkjent triks. Og eg og er slik at eg orke eta mat som andre har laga, men ikkje nåke som blir laga her, orke knapt åpna kjøleskapet. Reis heim til mammen din du og la ho ta vare på deg. Sist svangerskap budde eg hos foreldra mine i 2 mnd, eg og spybøttå på slep.

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Sist hadde jeg det slik fra uke 5 til uke 19, konstant kvalm, kastet opp alt jeg spiste og gikk med sure oppstøt hele dagen.. Er ikke noe godt å ha det slikt, du kan høre med legen om det er mulig å komme inn på sykehuset for intravenøst, det skal vist hjelpe for mange..

Annonse

Hei uff kjedelig..

Jeg har selv vært kvalm, og plutselig i uke 12 så JIPPI jeg ble bedre og energien kom tilbake, nå er jeg 14+5 uker og jadda kvalmen er tilbake, med mageshau og hodepine og manglende energi som aldri før.. så jeg fikk smaken på det gode liv før dette kom tilbake, værre enn før =( Jeg er førstegangs.

Er også student, men vært hjemme fra skolen denne uken :(

God bedring!

Farris hjelper litt på meg, og så lagde mamma en ingefær drikk som fungerte veldig :) Ellers spiser jeg activia som jeg føler hjelper på å regulere magen så ting blir der..

KLEM!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...