Gå til innhold

vekten har stagnert helt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke gått opp noe i vekt de siste to ukene.. er i dag 35+3! Noen som vet om dette er normalt, eller bør jeg bekymre meg for at babyen ikke vokser som den skal??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel sf målet som avgjør om babyen vokser som den skal, er det ikke?

Jeg har ikke gått opp noenting (heldigvis) i vekt de siste 4 ukene, men magemålet har vokst til over den røde streken (kontroll i dag), og JM mente bebbisen hadde det heeelt fint inni meg.

Grunnen til at jeg ikke har gått opp noe er fordi jeg har tatt av i egenvekt; rett og slett fordi jeg har spist litt mindre måltider siden jeg ikke har plass til de helt store porsjonene i magen for tiden.

Har også hatt litt mer energi om dagen, og dermed vært mer i aktivitet. Så for min del hvertfall betyr 0 vektøkning ikke noe farlig.

Er vel litt sånn at hele situasjonen må bedømmes i forhold til om babyen har det bra og vokser eller ikke. Er du for bekymret så tar du bare en tlf til jm og spør om du kan få en ekstra sjekk. Det hadde jeg gjort, hvertfall :)

Skrevet

Jeg er uke 32, og har ikke lagt på meg siden uke 26, og selv da kun tre kilo totalt, og jeg har en stooor jente som er godt over snittet inni meg :-) Og som nat26 sier, ville heller tenkt på sf målet. folk kan ende opp med å veie mindre høygravid enn hva de gjorde før de ble gravid og ingenting er iveien med barnets vekst :)

Skrevet

ikke tenk så mye på det! det er som de sier over her er sf målet som teller, jeg har selv spurt jordmor. da jeg iløpet av de siste 7-8 ukene ikke har gått opp mer enn 500g.

men magen vokser å det er det som teller!

jeg er 35+3 uker på vei selv:)

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...