Gå til innhold

Ang spor/liten blødning/rosa utflod i første trimester...

Anbefalte innlegg

"Etter positiv graviditetstest er sjansen for at alt skal gå bra på hele 70 prosent. Dersom det tas ultralyd i forbindelse med blødning i første trimester (første tre månedene) og viser et levende foster, er sjansen for overlevelse 90 prosent!!"

Kilde: babyverden.no

Synes dette var positivt jeg!!!

Selv har jeg hatt sporblødning til nå og er sykmeldt pga truende abort... Krysser fingrene og satser på at dette går bra!!!

Klem fra en som er positiv

Fortsetter under...

så bra;) tror vi alle trenger en stor dose me positivitet nå ja;)

meg å lille snuppis fikk du pm jeg sendte deg?:)

ha en fin fin dag alle :)

tror man kommer langt om man tenker positivt:)

Annonse

Jeg opplevde mye brun utflod og en liten frisk blødning i uke 10. Ble livredd og hastet gråtende til legen. Der ble jeg sendt til sykehuset for UL hvor vi så et perfekt lite sprellende foster. Gynekologen spurte hva jeg hadde gjort den siste uken og jeg sa jeg hadde stått en dag telemark - og der hadde vi visst svaret. Blodet kom ikke fra fosteret, men jeg hadde visst sprukket et blodkar ved å være i bevegelse. Ikke noe farlig, men veeeeldig skremmende! Ville bare trøste å si at noen ganger så kan man oppleve blod uten at det er noe farlig. Min lille perfekte baby ligger ved siden av meg 2 uker gammel nå og sover ;)

Kan skrive under på den ja.... :D

Vet ikke om du husker det, men jeg hadde blødninger ved 3 anledninger i uke 6, 7 og 9 tror jeg det var!

Med tanke på min forhistorie så regnet jeg med at det "nok en gang" ikke hadde klaffet og så for meg at det enten var en begynnende SA eller en MA...

Gikk derfor til JM i håp om at hun kunne sende med videre til UL for å få et svar og event utskraping av restene...

Siden vi har 2 timer til nærmeste UL ville JM prøve å finne hjertelyd (!), jeg skulle da vært i uke 9+5...

"jaja, lykke til" husker jeg at jeg tenkte....og ble derfor en smule sjokkert, overrasket og satt ut da hun faktisk fant hjertelyden...som lå på 170, helt normalt så tidlig!

Blodet kom ved 2 anledninger i forbindelse med sex, og den 3.gangen kom den etter jeg hadde stresset i forbindelse med hundeutstilling...

Ved ordinær UL fikk jeg vite at morkaken min lå litt langt ned, og kunne være en årsak til blødningene....

Poenget er; selv med blødninger (frisk blod som gammelt), så sitter jeg altså her snart 34 uker på vei...DET GIKK BRA!!! :D

Mange gode klemmer

jeg hadde en skikkelig blødning i går. det var akkurat som om jeg skulle få mens. hadde skikkelig menssmerker i mage og rygg. men etter et par timer så sluttet det å blø .men smertene satt i til i dag. var på ul i dag og fikk se et dunkende hjerte. ♥ ♥ ♥ mulig årsak for blødning var at morkaka lå litt langt ned.. og jeg er 6 + 0 i dag.

jeg var 100 % sikker på at dette var begynnelsen av en SA, samme som jeg hadde i mai. men det var det ikke. så godt å vite at det kan gå bra selv om man blør.. :)

Hei!

Lurer på om du kan svare meg på noen spørsmål. Er 7 uker på vei og opplevde en blødning (friskt blod, ganske mye) i går kveld. Synes du at jeg bør kontakte lege i dag, eller avvente da jeg har legetime i morgen ettermiddag og også time til tidlig UL på onsdag? Er det slik at man straks får tilbud om UL når man opplever blødning såpass tidlig i svangerskapet?

På forhånd takk for svar!:-)

Jeg hadde en større blødning med klumper og det hele, trodde alt var over. Skjedde på en fredag slik at det ikke var mulig å få en UL time den dagen, måtte vente til mandag morgen. Synes det var lenge, men var helt sikker på at jeg hadde abortert. På mandag så vi et levende foster, alt bra. Ønsker deg lykke til. Du har jo legetime raskt alikevel så du får svar da? Krysser fingre for deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...