Gå til innhold

Farlig med massasje når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal få massasje i dag, og lurer på om jeg kan være gravid.. Er to dager over IKM, men vil vente noen dager med å teste slik at jeg ikke får falske forhåpninger..

Det jeg lurer på er om det kan være farlig å ta masasje.. Hvis massøren tar i veldig mye?? Jeg har vondt helt nederst i magen, bak skambenet.. Det gjør vondt når jeg hoster, og strekker meg brått.. Det er vel ikke fare for at egget løsner igjen ved hard massasje?? Håper at jeg er gravid da.. Tror dere jeg kan være det? Jeg vil ikke si miine mistanker til masssøren heller.. Det er jo i tilfellet veldig tidlig..

Fortsetter under...

Massøren er ikke så erfaren.. jeg er "prøvekanin", for en under utdanning.. Det er en venn av familien.. Så jeg har ikke lyst til å si noe om det.. Kan jeg ikke bar si at jeg har vondt i magen da? Så kan han værelitt forsiktig rundt det området? (Jeg har jo vondt i magen, så det er ikke løgn heller..)

Eller??

Massasje i seg selv er ikke farlig når du er gravid. Men si fra at du mistenker at du kan være det, spesielt hvis massøren bruker aromaoljer etc. Noen oljer skal man holde seg unna når man er gravid.

Nyt massasje nå mens du kan :o) Når magen å vokse kan det bli vanskeligere å få til en behagelig stilling slik at massasjen ikke gjør like godt.

Jeg får se det an litt da :) Hva kan være farlig med oljene da?? Jeg har ikke egentlig så lyst til å si det.. Men det er vel kankje hans jobb å spørre meg om jeg kan være gravid også? Hvis han har tenkt til å bruke oljer som kan være farlig for gravide?? Og da kan jeg si at han ikke må bruke den typen oljer.. Mener en aromaterapeut spurte meg om det en gang faktisk!! Synes liksom det blir lettere å svare på et spørsmål enn å ta det opp selv..

Det går nok bra!!

Annonse

Jeg har hørt tidligere at massasje kan hjelpe kroppen med å kvitte seg med slaggstoffer, og hvis den gjør det så må det jo bety at slaggstoffene går inn i systemet der også babyen får sin næring. Når jeg hørte dette bestemte ihvertfall jeg meg for å droppe klassisk massasje i svangerskapet.

Noen steder tilbyr de jo egen massasje for gravide, du kunne jo f.eks ringe et av de stedene og spørre dem litt om det, de vet antagelig hvorfor gravide ikke får den massasjen andre kan ta.

Massasje i seg selv er ikke farlig, men oljer og produkter som brukes skal ikke benyttes når en er gravid.

Jeg skulle på spa dagen etter at jeg testet positivt, men fikk ikke av hudpleierene. Var vist ekstra viktig tidlig i svangerskapet.

Annonse

Hei HI her!

Jeg lot det skje jeg.. Han bukte baby-ojle da.. så håper det gikk bra.. Jeg har jo enda ikke testet meg, og hvis jeg venter noen dager, så vil den vel uansett bli negativ hvis dette har gjort at jeg mistet den... Så da slipper jeg å lurer på om massasjen hadde noe å si..

Og hvis jeg er gravid, så er det jo kjempebra!!!

For hvis dette gjør at jeg mister, så vil vel det skje ganske raskt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...