Alessandro+baby i magen :) Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Har en 3 uker gammel baby som gråter heeeeeeeeeeeeeele tiden ... jeg skjønner ikke hva det er . Han vil ha pupp hele tiden og nekter å sove om dagen , vil ikke sove i senga si om natten og heller ikke i senga mi sammen med meg , sover kun med meg på soffaen og oppå meg ..... Jeg begynner å bli veldig sliten av å sove på soffaen , sover ikke ordentlig heller... begynner å grine når han griner ...er bare helt fortvila.. jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre---- noen som har opplevd det ?og hva gjorde dere+ noen gode råd ?????? er veeeeeeeeeeeeeeeldig takknemlig for svar .....
Gjest JuniGull2010 Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Ja, ta en tur på helsestasjonen og snakk med en som kan gi deg råd som betrygger deg! :-) Det eneste råd jeg kan gi deg er å fortsette å ha han nær deg og kos med han. Du legger ikke dårlig vaner så tidlig (mener jeg da..). Han trenger kanskje å føle seg litt tryggere, før han blir "forlatt" alene i den store senga. Kan du ikke sette deg i senga og bygge opp noen puter bak ryggen din? Det går fint an å sove slik, hvis du f.eks. setter deg midt i senga. Og ikke minst; be om avlastning noen timer! Lykke til!
blomstre Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Hei Lød litt kjent det der ja. De 6 første ukene med eldste jenta var vel unntakstilstand... For meg hjalp det å sakte men sikkert innarbeide rutiner. Stå opp til samme tid, prøve å få til daglurer (= trilleturer) til samme tid, faste legge ritualer på kvelden (bading) osv. Etterhvert trivdes hun godt i vognen, jeg prøvde da å bruke vognbaggen til å sove i om kvelden, og det viste seg å gå fint (istedenfor oppå meg altså). På dagtid er en eller annen bæreinnretning til stor hjelp. Selv likte jeg Mei Tai ganske godt, og yngste jenta har ofte fått ettermiddagsluren sin i den mens jeg har kunnet gjøre andre ting. tettinntil.no annbefales for å finne frem i bærejungelen. Hvis du er usikker på om han får nok mat så er det greit å stikke innom helsestasjonen for å veie. De fleste steder kan man bare stikke innom, men på noen helsestasjoner ser de helst at du ringer først. Ikke ha for store ambisjoner om at du skal gjøre så mye annet nå i allefall. De 6 første ukene kan man godt sette av til BARE baby. Dere trenger jo å bli kjent :-) For de fleste går det seg til, men er man usikker på om noe kan være galt så er altså helsestasjonen et lavterskel tilbud så ikke nøl med å ta kontakt med de! Klem
mammas skatter <3 Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 når du da eventuelt får d til, så ha brukte ammeinnlegg i senga og kansje en koseklut som lukter mamma. d har hjelpt oss vertfall. va ei godt stund d va bare soving på mammas mage her også. åsså e d råd om å tulle babyin stramt inn i pledd så den får følelsen av tett og godt. eventuelt ha noe i rundt hodeenden så det blir mindre plass i senga og får da også følselsen av tett/mindre og tryggere.
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 7. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2010 Takk for alle fine svar , skal nok prøve noen av rådene dere har kommet med .og skal ta meg en tur til helsestasjonen imorgen tenker jeg . takk takk takk
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Kanskje er han mer sulten eller kanskje er det kolikk? Ville tatt en tur på helsestasjonen imorgen og veid ham, da får du sett om han legger nok på seg, og ergo om han får nok mat. Fortell om problemet til helsesøster, kanskje hun har noen gode råd på lur=)
Gjest Ayreon Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 hadde det helt likt ved tre uker! Inntil du har funnet rett behandling for ditt barn : gi han alt du kan av nærhet, trøst, byssing...Å amme, nærhet og den søte melken, er også smertelindrende!! La han komme til for å få pauser til å roe seg... og om han vrenger seg helt av smerte- kok opp og kjøl ned vann, bland til sukkervann og gi dråpevis 2ml sukkervann i "sprøyte"- smertestillende, men ikke forebyggende, så gi når det kommer til toppene... trenger å få hvilt seg stakkar... så ville jeg oppsøkt helsestasjon tidligst i morgen tidlig - de har evt manuellterapeuter eller kiropraktor å anbefale! vi gjorde det raskt med vår lillegutt og angrer ikke. 4 behandlinger over 2 uker var d som skulle til. har siden hatt et fornøyd barn uten smerteskrik!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå