Gå til innhold

Sprøytedag nr 6 og lite symptomer pluss uttak.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er nå på sprøytedag nr 6. Og jeg kjenner ingenting. Skal på ul på torsdag. Er det normalt å ikke kjenne noe? Går på Gonal F 150 hver dag, i tillegg til fragmin og cetrotide. Dette er mitt første forsøk.

Hun ville ikke starte med høyere dose fordi jeg tok enkel dose pergotime og ble overstimulert (men ikke så mye, slik at jeg slapp sykehus). Men gynekologen ga oss samleieforbud pga fare for både firlinger og femlinger om alt skulle klaffe.

Hva om det torsdag viser seg at dette har vært altfor liten dose? Vil de kunne øke den, at jeg bare må gå lenger før uttak?

Går forresten på kort regime.

Og kan noen forklare meg hva som nøyaktig skjer på et uttak? Jeg har litt hetta for gynekologiske undersøkelser grunnet tidligere overgrep, men har klart meg hittil. Men er litt redd for hvor sløv jeg vil være av smertestillende jeg vil få... Vil jeg måtte ligge på rom med flere? Hvor sløv blir en? Har en kontroll selv på hva som skjer?

Mvh

Fortsetter under...

Jeg har langt regime men hadde for små egg, da fikk jeg en tilleggsmedisin og måtte holde på litt lenger.

Om de ikke er fornøyd med torsdagens resultat så øker de gjerne dosen og du får ny UL og vurdere det vider derfra.

Det er jo veldig greit at du sier til de hva du har opplevd før. Jeg ble ikke noe sløv under uttaker, jeg fikk med meg alt. De forskjellige sykehusene gir nok forskjellige medikamenter og vi reagerer ikke likt.

Jeg lå hvertfall på et fellesrom før og etter uttaket. Men selve uttaket skjer på et annet rom.

Jeg har gått på gonal-f og cetrotide og kjente ingenting. Det er normalt å ikke kjenne noe som å kjenne noe.

Første gangen med spray og gonal-f kjente jeg ingenting, ble smule bekymret. Trodde at det ikke hadde skjedd noe der nede helt til UL-kontroll. Det viste seg at jeg hadde utviklet over 40 eggfollikler og måtte avbrytes.

Neste gang hadde jeg kort regime, gikk jeg på gonal-f og cetrotide, eggene utviklet sakte og jeg måtte øke dose for hvert UL-kontroll men ble store nok til slutt til uttak og jeg kjente fortsatt ikke noe av medisinene. Så du trenger ikke å bekymre deg for noe:)

Man blir sløv av morfinen som man får på egguthentingsdagen, men mister ikke kontrollen av morfinen. Man kan bli litt svimmel og kvalm.

Jeg ble bare ganske trøtt og hadde det ganske kos når jeg kom hjem fra sykehuset. Sov i flere timer.

På egguthentingsdagen blir du tildelt seng når du kommer og du får morfin og en annen medisin for å dempe kvalmen. På haukeland sykehus er det et 4-mannsrom og da får ikke mannen være med inn hvis det er flere kvinner som også skal ta ut egg. Du ligger i senga i ca en time for morfinen må virke først før du kan ta ut egg.På selve uttaket får mannen din være med og du ligger på en benk/seng. I det rommet er det sykepleier, lege og bioingeniør som tar imot eggene.

Legen bruker ultralyd og punkterer eggsekkene så suger de ut inneholdet, så sjekker bioingeniøren om follikkelvæsken inneholder egg. Om jeg har skjønt det rett.

Jeg hadde det ganske vondt når de tok ut egg men det var fordi morfinen virket lite på meg, jeg skal få mer neste gang. Noen merker ingenting, noen lite og noen mye.

Jeg har selv vært nervøs for gynekologiske undersøkelser av andre grunner, men så mange ganger man må på UL kontroll så blir man fort vant til det.

Lykke til! :) Er en spennende tid dette her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...