eliona Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Hei på dere alle sammen. Tenker litt på å ta en utdannelse etter at den lille begynner i barnehage (om to år). Men jeg vet ikke hva det skulle være. Jeg jobber nå som hjelpepleier i en bolig med autister, noe jeg liker veldig godt, synes det er mye spennende og man lærer så mye om seg selv av å jobbe med mennesker. Men tenker at hjelpepleier utdanningen ikke er nok, jeg vil gjerne ha høyskole utdanning. Det må være noe innen å jobbe med mennesker , kan også jobbe litt på kontor, men jeg passer nok ikke til kontor jobb 100%. Jeg er veldig interessert psykologi, jobbe barn, å jobbe med forskjellige nasjonaliteter, utvikklingshemmede, hudpleie... Det må som dere skjønner være en jobb innen helse. (men ikke sykepleier). Liker å si min mening, og å diskutere med andre. Jeg har også tenkt å ta hudpleier utdanningen, men det er jo ikke høyskole. Finnes det noen utdanninger innen det samme, men som krever høyskole? Det må gjerne være en utdanning som tar ca 3 år. Går det ann å ta de som nettstudie er det et stort pluss for meg. SÅ damer: hva tenker dere passer for meg. Ikke nøl med å si din mening! På forhånd takk!!!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Vernepleier, sosionom eller barneverspedagog. Disse utdannelsene kan du godt komme inn på ved realkompentase om du er over 25 og har jobbet i 5 år. Med mindre du allerede har studikompetanse.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Var akuratt det samme jeg tenkte! Holder en knapp på sosionom da, for det er jeg, og jeg digger det!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 Jeg er sosionom og synes studiet var utrolig spennende. Men det kan faktisk hende jeg hadde valgt vernepleier om jeg kunne valgt omigjen. Der har man fag innen medisin som gjør at man kan gi ut medisin (det kan ikke sosionom, og det tar laaaaang tid å få medisinkurs).
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Virker som om du ville blitt fornøyd med å velge vernepleier! Det er jeg og jeg eeeelsker utdannelsen min! Vernepleierutdannelsen går det ikke an å ta på nett, og det er i grunn like greit. Det er mye koseligere å studere fysisk med andre mennesker - synes jeg!
eliona Skrevet 7. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2010 takk for svar alle sammen.. alt dere har nevnt har jeg tenkt litt på, så det er stor sjanse at det blir en av disse yrkene jeg satser på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå