LilleMø73 Skrevet 7. september 2010 #1 Del Skrevet 7. september 2010 Var hos gyn nå, og hun anbefalte meg å gå på ivf siden jeg har fire negative iseminasjoner bak meg. Hun mente også at sjekk av åpne eggledere var bortkastet tid, da det ikke har noe å si når man bruker ivf. Det har hun jo forsåvidt rett i, så da dropper jeg den biten med lang ventetid før time, for det er visst veldig få steder de utfører det nå. Hun sa også at det er på vei ut, og at legene heller anbefaler folk å gå over på ivf tidligere om man holder på med insem eller ikke får det til på naturmetoden. Så da blir det for meg å finne en gyn i Oslo-området som tar inn folk på kort varsel for scanning, da min gyn ikke har kapasitet til det. Jeg mener jeg har lest mye positivt om Dr. Trolle(?). Er det noen som kan bekrefte det? Ev gi meg navnet på en annen. I tillegg må jeg jo snakke med CFC igjen og si at jeg vil over på ivf, samt snakke med banken, da jeg ikke har oppsparte midler til en tre-pack pluss medisiner. Må nesten også skryte litt av gyn Anne Zandjani i Ski selv om hun ikke har tid til scanninger. Hun sa at alle apotek i Norge og Sverige skal ta danske resepter. Så om man har en vrang gyn her hjemme som ikke vil skrive ut resept på det man trenger er det bare å bruke danske. Og sånt er jo greit å vite:-) Så da er det bare å sette i gang mølla da. Lurer litt på hvilken ende jeg skal begynne i, men det lureste er kanskje å starte med ny samtale med CFC? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142291372-da-blir-det-ivf-p%C3%A5-meg-og/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla er mamma! Skrevet 7. september 2010 #2 Del Skrevet 7. september 2010 Ta kontakt med ny gyn aller først.. Om du ikke bruker privat har de ca 3 mnd ventetid på første konsultasjon. Og man sparer jo endel penger i lengden. Dr Ullern på Femina spesialistsenter på Bryn er veldig flink, og tar inn scanning. Er også veldig åpen for å hjelpe! Men det var ventetiden da... ' Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142291372-da-blir-det-ivf-p%C3%A5-meg-og/#findComment-142292132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippi9 Skrevet 7. september 2010 #3 Del Skrevet 7. september 2010 Så bra at du går for IVF LilleMø73 :-) Når du har samtale med CFC spør om lavstimulert IVF kan være aktuelt for deg - da er det mange penger å spare (både selve IVF'en og mindre medisiner) Jeg bruker gynekolog Merete Blakstad på Majorstua, hun samarbeider med CFC. Jeg fikk raskt første time hos henne i juni. Man må ha henvisning fra fastlegen (og ergo mye rimeligere enn de private). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142291372-da-blir-det-ivf-p%C3%A5-meg-og/#findComment-142293357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 9. september 2010 #4 Del Skrevet 9. september 2010 You go girl!!! Kjære LilleMø...av og til må en bare hoppe i det med begge beina! Jeg skjønner deg kjempegodt som vil over på ivf etterhvert Sikkert lurt å starte med en samtale med CFC - de kjenner deg jo fra før. I fht valg av 3-pack eller ei...min lege rådet meg til å kjøpe forsøk enkeltvis siden jeg produserte så mange follikler. På min klinikk trengte jeg ikke ta stilling til om jeg ønsket 1 eller 3 forsøk før etterpå. Da visste jeg at eggkvaliteten min var god - jeg hadde fått ut 8 egg der 6 ble befruktet og 4 var av så god kvalitet at de ble brukt eller frosset. En 3pack koster vel det samme som prisen av 2 enkle forsøk, men om du får endel egg på frys har du jo dem også. Men - noen velger jo evt å spare dem til eventuelle søskenforsøk til siden. Kanskje slapper en uansett best av når man vet man har flere forsøk til gode... Selv var jeg ganske stresset når jeg "brukte opp" de frosne og gikk og ventet på den positive testen... Heldigvis gikk det jo bra Ønsker deg all mulig hell og lykke!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142291372-da-blir-det-ivf-p%C3%A5-meg-og/#findComment-142302374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMø73 Skrevet 10. september 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 10. september 2010 Takk for svar, jenter:-) Jeg tror jeg begynner med å få meg ny gyn. Det er jo ofte lang ventetid før første konsultasjon, og er greit å starte med det som tar lengst tid. Jeg føler nok på det at en 3-pack er safest. For om det sitter på første forsøk går det jo kanskje å spare de neste to til søskenforsøk om det er mulig. Eller om det blir med ett forsøk(som blir positivt) og jeg betaler for tre, vil jo det også være verdt det. Uansett; det er mye som blir nytt for meg nå. Heldigvis har jeg to venninner som driver med ivf (riktignok i Norge, men dog), og de kan jeg få masse info av. Sunshinebaby; du kan da ikke ha lenge igjen nå. Det blir jo bare så utrolig spennende å høre hvordan det går med deg når mini er ute:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142291372-da-blir-det-ivf-p%C3%A5-meg-og/#findComment-142307289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå