Gå til innhold

5 ukers baby og ser ut til at melka forsvinner:((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pumper og gir på flaske i tillegg til noe spesialnæring pga lav vektoppgang..... Jenta vår er hjertesyk, derfor alt dette styret!

Men nå klarer jeg ikke pumpe ut 50ml engang pr pumping??

Har pumpa godt over 50 lenge, på sykehuset var jeg oppe i 100ml.....

Har lest et sted at å pumpe hver annen time i et pat dørn burde få fart på sakene, fler som vet noe om dette? Kan det evnt hjelpe med nesespray??

Vil så gjerne at vesla skal få melk fra meg så lenge som mulig. Har forresten god pumpe, Medela. så tror den skal være tilfredstillende.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesespray!!! Få tak i med en gang, mye lettere å pumpe masse! Noen er lettpumpet, andre ikke- syns du må prøve i det lengste når jenta di er hjertesyk. Da trenger hun all morsmelk(og helst fra deg:) hun kan få -vet ikke om hun kanskje får bankmelk hvis hun er på sykehus?)

Pumpe annenhver time på dag, og tredjehver på natt. Dret er oppskriften på å få opp produksjonen i alle fall.

Lykke til:) God bedring til jenta di!

Skrevet

Sprayen hjelper ikke på produksjonen, så hvis du er sikker på at du får pumpa alt så er den ikke noen vits i å skaffe. Å pumpe oftere vil øke produksjonen, og spesielt om du pumper på natta. 2-3 timer mellom hver gang er fornuftig. Noe mindre enn det kan gi deg lavere produksjon, ja. Det lages for å tilsvare "etterspørselen"

Er det elektrisk pumpe? Jeg brukte en dobbel elektrisk pumpe når jeg pumpa, og da tok det bare 15 minutter ca å tømme begge. (ikke til å stikke under en stol at det kan være irriterende å sitte og pumpe i evigheter:) )

Du kan jo se på ammehjelpen.no om du finner noen tips du har nytte av:)

Skrevet

Nesesprayen hjelper på utdrivingen. Det høres ut som en god plan du har å pumpe hver 2. time (3. time om natta).

Skrevet

Et annet tips er akupunktur.

Veldig bra for å få opp produksjonen av morsmelk.

Skrevet

Jeg opplevde plutselig at jeg hadde mye mindre melk. Jeg fikk noen tips som funka veldig godt på meg iallefall!

* pumpe(/amme) ofte. Også på natta, da er produksjonen størst siden kroppen slapper godt av

* drikke MASSE vann! 2-3 liter om dagen

*slappe av masse, sove når du kan

og i tillegg drakk jeg amme-te som jeg kjøpte på apoteket.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...