Gå til innhold

Andre som sliter med migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt migrene de siste 15 årene, og bruker vanligvis Maxalt (ved anfall) som holder migrenen sånn delvis i sjakk. Kan jo ikke brukde dette lenger nå som jeg er gravid igjen, og holder på å bli desperat. 16 uker på vei i morgen. Jobber som lærer på en ungdomsskole, formen var grei i sommer som jeg hadde mye fri og kunne slappe av, men etter fire uker på jobb så tror jeg at jeg snart blir sprø. Migrene konstant, og nå har det også "satt seg "i nakken og den ene skulderen. Har ny trinnleder og ny rektor (begge menn) som jeg har forsøkt å snakke litt med men føler ikke jeg får den store forståelsen. Alternative arbeidsoppgaver finnes ikke har jeg fått beskjed om. Har hyggelige elever, men med fulle dager med høyt tempo og mye "summing" rundt meg hele tiden så går ikke dette lenger. Hangler meg gjennom jobben og ligger på et mørkt rom resten av kvelden. I natt har jeg nesten ikke sovet, så i dag måtte jeg krype til korset og gi beskjed om at jeg ikke kommer på jobb. Skal til legen (vikar, min har ferie) på torsdag og håper jeg kan bli delvis sykmeldt.

Hvordan klarer dere andre hverdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg har slitt med akkurat det samme som deg, fra uke 6 allerede. Da var det to uker igjen til avspaserig og ferie skulle begynne. Anfallene strømmet på, og muligheten for tilrettelagte arb.oppgaver i skolen er jo stort sett ikke til stede. Legen min sykemeldte meg 100% ut fra en helhetsvurdering (fryktelig svangerskapskvalme i tillegg, samt lavt blodtrykk), og som ved et trylleslag stoppet anfallene. Nå har jeg faktisk sluppet et eneste ett resten av sommeren, Måtte (dessverre) fortsette i sykemelding da skolen startet opp igjen - men må si at til syvende og sist var dette det beste både for meg og arbeidsplassen. Jeg ha visst mer enn nok med å klare meg gjennom dagen i mitt eget tempo for tiden, og ville ikke fungert verken i jobb eller privatliv dersom jeg ikke hadde blitt sykemeldt av legen min.

Selv om det var tøft for meg (skal normalt "klare alt"...) å kaste inn håndkleet, har det vært en lettelse likevel.

Håper du og legen finner ut av hva som vil være best for deg (og babyen) på torsdag! Lykke til.

Hilsen

Skrevet

Hei:) Min mor slet voldtsomt med migrene før hun ble gravid med meg, da forsvant det totalt. Med meg har det blitt omvendt, var 100% sykemeldt ei uke pga hodepine, tok paracet men di hjalp ikke. Så prøvde jeg meg på jobb igjen i to uker med levebar migrene, så fikk jeg tilbakefall, og ble 50% sykemeldt av mitt eget ønske, har fungert noe lunne bra, men smertene er så variable og jeg kan ikke si om di er verts morning,dag eller kveld. I går var jeg i tipp topp stand og fikk for meg å få gjort unna litt i huset. Det var ikke smart, har ligget med hodepine i hele natt (har fått såve, men har hatt konstant vondt) Når jeg stod opp var migrenen der forsatt, så jeg tok 2 paracet, og det dempet den intense stikkingen, men er forsatt veldig tung i hode. Heldigvis skal jeg ikke på jobb før kl 14.00. Skal til legen igjen på fredag og han sa jeg burde vurdere sterkt å sykemelde meg 100% en periode igjen...

Så får vi se hvordan det blir senere i svanger skapet er 17+4 i dag.

Lykke til videre:)

Skrevet

Så hyggelig med svar!

Er også rammet av dette "flink pike"-syndromet, og har vel egentlig holdt ut litt for lenge kjenner jeg. Veldig godt å være hjemme i dag ihvertfall. Har en gutt på to år fra før, ble 30% sykmeldt fra ca uke 18 da gikk gravid med ham. Hadde den gang en veldig forståelsesfull trinnleder (og rektor) som fikk organisert timeplanen min slik at jeg stort sett hadde undervisning midt på dagen, og kunne velge om jeg ville komme litt senere eller gå litt før alt ettersom hvordan formen var. Følte dette hjalp. Nå er det strammet inn veldig i økonomien i kommunen og alle vi lærerene har helt fulle timeplaner etter hva som er lov. Håper legen synes det er ok med 40-50% sykmelding slik at jeg har mulighet til litt kortere dager. Krysser fingrene for det, også må jeg prøve å ikke ha så dårlig samvittighet overfor elever, foreldre og kollegaer...

Skrevet

Jeg sliter til vanlig veldig mye med migrene, det har vært så ille at jeg kun klarer å jobbe 50% til vanlig, men etter at jeg ble gravid har anfallene vært utrolig sjeldne. Man kan bruke Imigran nasal under anfall ihvertfall, vet ikke hvordan det er hvis man trenger det hyppig, men en gang i blant er det ihvertfall greit å bruke uten fare for skader på fosteret, og afipran mot kvalmen er jo trygt. Synes det høres fornuftig ut å bli sykmeldt, det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut og ender med å kanskje gjøre jobben bare halvveis, da er det bedre å jobbe mindre og ha overskudd til både jobb og fritid. :)

Masse lykke til og god bedring. :)

Skrevet

Hei ff så kjedelig d migrene, jeg har også det hatt det siden 10 års alderen, og har det flere ganger i uken. Jeg bruker til vanlig zomig som fungerer fantastisk på meg, men nå som jeg er gravid bruker jeg imigran, jeg er helt avhengig å ha migrene medisiner med meg til enhver tid, skulle jeg bli dårlig og ikke ha medisin er det bare å gå å legge seg de neste 3 dagene, hjemme i dag pga migrene...

Imigran er ikke skadelig for fosteret. De er ganske dyre da =( Men jeg har nå fått frikort så nå koster det ikke noe lenger, så du når rimlig fort egenandelen på disse og får da frikort. Det er det verdt å bruke penger på!

Ellers er det ikke mye å gjøre mot migrene bortsett fra mest mulig regelmessig liv. og mye vann!

Lykke lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...