Gå til innhold

ny vekstmåling idag..liten baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er spent på hvo mye lillebror har lagt på seg de 2 siste ukene...han var 1390 sist uke 30...de sier han ikke blir stort over 2 kg men håper han kna bli nærmere 2,5 ihvertfall....32 uker idag og time kl 11:00...

er også med i ett forskningsprosjekt for sen fostervekst...ett lite slag for forskningen skader jo heller ikke;) lykke til til meg...håper han har lagt på seg 200gr xxxxx er det realistisk tror dere? er det det som er "vanlig" nå? eller er det noen uker til de begynner med 200gr i uken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle til å sende deg pm om hvordan det står til.. Så spennende med ny kontroll i dag!

Får håpe han har lagt på seg da.. Det er vel nå de 2 siste mnd at de skal legge på seg ca 1 kg i mnd, så 200g i uken er vel realistisk. Men om han er liten og legger sakte/lite på seg så er jo ikke det sikkert. Men xxx for at han har lagt på seg =)

Lykke til =)

Skrevet

Hei!

Håper lillegutt har lagt bra på seg:)...Har også litt liten baby,var 1600-1700gr i uke 32 og 2000gr i uke 34..Er vel enda litt tidlig å legge på seg 200gr i uka...Lykke til på ultralyd!

Skrevet

Jeg var på kontroll i uke 32 og fikk beskjed om at jenten min er ca 2100g som var greit med tanke på de 200g hun skal legge på seg hver uke frem til fødsel. 200gx8 uker så vil hun være ca 3700g ved fødsel. Og vekstskjemaet jeg har fått har et utgangspunkt i vektøkning på 200g i uken nå etter uke 32...

Så kommer jeg til legen min som sier at de skal legge på seg 1kg i mnd fra uke 32.. Ergo vil hun etter hans beregning bli 4100g ved fødsel.

Skrevet

Masse lykke til i dag Tøysekoppen:=) Håper lillegutt har vokst bra nå. Krysser fingrene for deg.

I uke 32 hos meg var snuppa mi 2040 gram. Legen sa at det var bittelitt over gjennomsnittet, men ikke mye.

Du får gi oss tilbakemelding etterpå:)

Skrevet

Skal på vekstestimering i morgen, og jordmor mener jeg blir innlagt og at baby blir tatt ut ganske snart...

I uke 34+1 var hun 2190g. Symfysemålet og vekten har stått stille i tre uker og hun er veldig rolig...

Er i dag 36+0

Skrevet

hvordan måler de vekt på babyene i magen? er gravid med nr.2 og har aldri fått noe vekt på noen av mine....spennende da!! :) lykke til!

Skrevet

hei på dere!:)

og tusen takk for innspill!:) flinke babyen våres har jaggu lagt på seg 250gram på 2 uker han ja:)))))) 1650 gr i dag 32+1...

hvis han skal fortsette med dette de neste ukene blir han jo ikke sååååå liten da hvis jeg går til termin.. (?) da blir han jo rundt 3 kg da...i så tilfelle stor i forhold til storebror som var 2390! men han kom i uke 37 da...

en viss risiko for at han her gjør det samme sier de men ikke sikkert i det hele tatt...syns plutselig 3 kg hørtes mye ut når det skal ut av MIN kropp:D er så super glad for at han har gode vekstkår ihvertfall!!:)

lykkemedspire2: noen babyer blir målt hvis sf mål er lavt eller flater ut ol.. da måler de lårben,hode og mage og legger sammen disse målene og regner det ut på en måte jeg ikke kan forklare....;)

Skrevet

Så kjempe bra at lillegutt har vokst såpass nå:))) Hurra. Da går vel dette rette veien nå får jeg håpe:)))) Dette kommer til å gå så bra.

Klem klem

Skrevet

kremt..ble visst litt revet med i gleden her hehe...hvis han fortsetter med 250 gr pr 2 uker blir det vel mer 2600 enn 3000 ved termin.....*kremt* jaja han er ihvertfall aktiv og legger på seg:) kaaan jo være han begynner med 200 i uken nå da.....time will show om 2 uker igjen...spennende greier ja...han lå med hode ned og det har jeg merket godt siste uken;)

jepp dette SKAL gå bra gravid 30;) hvordan går det med deg da? 34 uker du nå....? 33..?

Skrevet

okei! :) jeg har lave sf mål, er i uke 31 nå. kanskje jeg får tatt sånne mål da...men min første veide 3100 og ble født 3 uker før term, så kanskje det er "normalt" for meg. :)

Skrevet

Tøysekoppen: Ja det blir spennende å se hvordan lillegutt legger på seg disse siste ukene framover nå. Men dette ser jo bra ut. Og sykehuset hadde vel gjort noe om dem var bekymra for veksten framover?. Så bra han ligger med hodet ned nå også:)

Jeg er 33+2 i dag. Formen er ikke til å skryte av nå. Bekkensmertene blir bare værre, så jeg klarer ikke å gjøre så mye. Forbanna dritt. Skulle hatt en ruulator som gamlingene bruker. Hehe. Skal til jordmor i morgen. Er spent på om hun fortsatt ligger i seteleie eller snudd seg nå.

Hadde besøk av ei venninne i stad og kosa oss med lunsj. Baguetter og godt pålegg. (Skeia litt ut) Og det merkes godt på blodsukkeret ja. For den var på 12 i stad. Wooops. Skal ligge under 8. Så tydelig at det ikke skal mye til før blodsukkeret blir altfor høyt nå:(.

Skrevet

så deilig med venninne lunsj da!:) men passe på blodsukkeret ja....ikke mange ukene igjen da men de snegler litt avgårde nå syns jeg....satser på at hun har snudd seg nå da...merker du spark oppover da?

formen er noe dalende her også men kunne nok vært verre.. så kan ikke klage sånn sett...men jeg er utrolig lei av å ikke få sove!!!

Skrevet

Jeg kan ikke kjenne om hun snur seg. Morkaka som jeg har foran demper nok en del fortsatt. Men når jeg kjenner dunk i magen, så er det øverst på sidene...

Skrevet

skal vel ikke dempe så veeldig mye nå lengre eller? jeg har også min foran men kjenner godt at han står på hodet siden ribbebeina tar støyten for tiden;)

men er jo godt mulig hun står på hodet hvis du kjenner det øverst på sidene;)

Skrevet

Hmm. Du har morkaka foran du også ja. Jordmor sa at de som har morkaka foran kan være at de ikke kjenner så mye for de som har morkaka bak. Men kan jo også være at jeg har ei rolig jente i magen. Hun er ikke akkurat turbo. Og når hun dunker eller hva hun gjør, så gjør det ikke noe vondt. Selv om de sa i forrige uka at hun lå i seteleie, så kjenner jeg disse dunkene hennes øverst på sidene i magen. Blir ikke klok på dette jeg. Hehe

Skrevet

jepp har min delvis foran og litt utpå min venstre side... den trekker seg som oftes oppover sammen med livmoren fikk jeg beskjed om...men jeg har kjent liv siden uke 15 ca,,, så er jo mulig din ligger litt anderledes plassert bare:)

ikke turbo han her heller...men har merket betydelig forskjell på bevegelsene hans siste uken faktisk:) begynner å bli sterk i fotene sine hihi:)

så lenge de har det bra inni magen vår kan den kaka ligge hvor den vil for meg(nesten=:)

Skrevet

Jeg har i hvertfall fått vite at den morkaka dekker ikke for åpningen der nede heldigvis, men den dekker nok godt foran babyen tydligvis. Men så lenge alt er bra med nurkene våres, så er jo det samme hvor den kaka ligger ja. Men noen ganger kunne jeg ønske jeg kjente henne mer. Men nå begynner det å bli mindre plass også, så det blir mindre bevegelser har jeg lest. Betryggende hver gang jeg får høre hjertelyden hennes hos jordmor og vite at alt er bra.

Skrevet

De måler lengde og bredde på baby og regner ut slik jeg har forstått.

Jeg hadde vektestimering på forrige gutten min da symfysemålet sank, og da sa legen han ville være 3200 gram ved fødsel, og når gutten kom ut 9 dager før termin, var han 3190 gram... Legen bommet med ti gram, og jeg tror en uke til i magen så hadde vi nådd det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...