Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #1 Del Skrevet 7. september 2010 Har bekkenløsning, symfyseløsning, nedpress, mye kynnere og konstante smerter et eller annet sted i bekkenet hele dagen. Om natta går det heldigvis greit- så lenge jeg ikke snur meg da ( auau) Har ingen mulighet til å komme meg ut av huset, er inne hele dagen pga trapp til utgang. Hvis jeg går i en trapp er jeg sengeliggende i tre dager etterpå. Har 3 mnd igjen av svangerskapet og har til nå vært så dårlig i 2 mnd. Det er prøvd kiropraktor og han kan ikke gjøre mer. Det er prøvd fysio og der fikk jeg bare beskjed om å knipe. Det gjør jeg hjemme. Det er prøvd massasje og det ble bare verre Det er prøvd hyppige varme bad. Da blir jeg bare hoven og får mer nedpress. Det er prøvd ispose, det hjelper ikke. Det er prøvd bevegelse, være aktiv,trosse smerte. Blir verre. Det er prøvd sitte, ligge, gå minst mulig. Blir ikke bedre av det heller. Er dette normal bekkenløsning? Synes jeg leser om folk som sier at de har bl og går på tur og gjør div aktiviteter. Da er det isåfall en mild form for bl...tenkre jeg. Eller er det jeg som er ekstra hardt rammet? Hvorfor? Jeg var jo i bra fysisk form før jeg ble gravid. Er verre med formen nå Blir snart gaaaaaaaaaaaaaal!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142290561-blir-gaaaal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sayang Skrevet 18. september 2010 #2 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg skjønner det så godt! Jeg var også i god form før graviditet. Jeg sliter også veldig, men har heldigvis bare 4 uker igjen.... Jeg har hatt bekkenplager i begge mine svangerskap (dette er nr 2), men det var værst forrige gang. Da gikk jeg med tvillinger og begynte å bli plaget allerede i uke 10-11. Nå er det LITT bedre, men jeg kan fremdeles ikke gå ut av huset og det er en kraftanstrengelse bare å hente posten... og om jeg tenker "pytt sann - jeg prøver" og tar meg litt ut en dag, er jeg sengeliggende i 3 dager.... Jeg går til fysioterapaut som masserer meg, og det føler jeg hjelper. Jeg blir ikke bedre av det, men merker at det lindrer der og da. Anbefaller deg å finne en fysioterapaut som har greie på bekkenløsning. At du bare skal knipe, er bare tull! Ellers er muskelterapi bra, men det gjør grusomt vondt... Når andre snakker om at de har bekkenløsning, men trener og hopper rundt på høye hæler, tenker jeg at de ikke aner hva de snakker om. Jeg klarer jo knapt å gå til og fra stuen! Men - det er nok dessverre bare å bite i det sure eplet, og trøste seg med at det er forbigående smerter... og man får jo en fin premie til slutt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142290561-blir-gaaaal/#findComment-142336625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiT&miniputt Skrevet 19. september 2010 #3 Del Skrevet 19. september 2010 Det kan være en ide å prøve akupunktur, jeg har ikke prøvd det selv enda, men legen min nevnte ved forrige timer at det var mange av hennes pasienter med bekkenløsning som før behandling hadde store gangvansker som hadde blitt mye bedre etter akupunktur. Flere hadde kastet krykkene. Verdt å prøve tenker jeg da:) Husk å sjekke at akupunktøren er godt kvalifisert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142290561-blir-gaaaal/#findComment-142338385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå