indigo25 Skrevet 7. september 2010 #1 Skrevet 7. september 2010 Har termin i november og må vel begynne å tenke på barnevogn. har streifet innom flere aktuelle kandidater og så begynte jeg å tenke på leveringstid. Noen har jo 10 uker eller mer leveringstid! PANIKK! Da kan jeg ihvertfall ikke føde noe særlig før termin... Har inntrykk av at "alle" skal ha Emmaljungavogn ( sikkert en grunn til det regner jeg med). Har også tenkt på det, men søren jeg vil ikke ha lik vogn som "alle" andre heller... Hvorfor skal dere ha Emmaljunga? Andre forslag? Skjønner det begynner å haste litt da kanskje..
Voyeur Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 Er lurt å sjekke ut om du får kjøpt vogn brukt, hvis du absolutt ikke vil ha ny da;) Har selv kjøpt emmaljunga fra 2008, den ser ikke brukt ut i det hele tatt, og til en mye snillere pris enn om jeg skulle kjøpt ny. Vi valgte emmaljunga pga teleskopstyret da mannen er veldig lang, og det er enklere å trille vogna for han med et styre som et tilpasset hans høyde. I tillegg er den lett og lun. Det som er lurt å tenke på, er hva du skal bruke vognen til, hvilket klima det er der dere bor, og terrenget. Skal du bruke vogna mye, eller er det mest til trilleturer i byen? Skal den mye inn og ut av bilen? Vil du ha 3 eller 4 hjul? Jeg ville reist litt rundt på barnevogforretninger og prøvd ut de forskjellige vognene. Er masse å ta hensyn til: hvis du er lav, vil det kanskje lønne seg med ei vogn som også er lav, hvordan er bilen deres lagt opp; er det lett å sette vogn inn i den? Masse å tenke på
magica fra tryll Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 Jeg har fått en ABC cobra,-veldig lett og kjekk vogn. Kan klikke på Maxi Cosi bilsete. Og fin pris da jo:) Verdt å sjekke ut!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 7. september 2010 #4 Skrevet 7. september 2010 hei du:) Skjønner hva du mener.. Jeg er også en av de som har kjøpt emmaljunga. Emmaljunga city cross av den enkle grunn at den er veldig fin + veldig lett. Jeg orker ikke å gå å trille på en tung vogn + at denne er enkel å løfte inn og ut fra bilen... Men det er jo hver sin smak og selvfølgelig hva den skal brukes som. Jeg må ha den endel i bil derfor var valget enkelt:) Og den har jo også kommet best ut i test når det gjelder sikkerhet osv, så da får det heller være at jeg har lik vogn som mange andre. Det viktigste er for meg å være fornøyd med mitt valg:) Så jeg ville valgt emmaljunga før andre typer om jeg var deg:)
mandalay Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Tror nok bare det virker som om alle har kjøpt Emmaljunga fordi den har blitt populær på dette forumet. Selv kjenner jeg faktisk ingen som har den, og jeg og samboer vurderte flere før vi endte med Emmaljunga. Jeg er 1.74 og samboer er 1.87 så vi trengte en vogn som er høy nok. I tillegg er city cross'en super både i byen og på "landet". Den er ikke så tung, lett å legge sammen og har en stor babydel som er fint for oss med liten baby hele vinteren. Jeg er kjempefornøyd med vogna og bryr meg egentlig ikke om alle eller ingen har lik vogn. Når man skal bruke så mye penger på noe er det viktigste at man selv er fornøyd. Syntes nå jeg:-)
carina86 Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 helt enig med veleur. vi hadde en 3hjuling til førstemann. var ikke praktisk der vi bor pga myyyyyyye snø! men i bykjøring er den fin. (en ting man ikke tenker på når man kjøper vogn er hvor lenge er det plass til å sove i den når barnet går i barnehage, vi har måtte bytte vogn da vår toåring er lang for alderen.) men dennegangen har vi gått for en emmaljunga vogn! den er veeeeeeeldig god å kjøre med ¨å skårer høyt på mange av vogntestene som er gjort, jr har lånt sportsdelen litt nå før mini kommer, å han har goood plass til å sove i vogna. de i barselgruppa som hadde emmaljunga vogn(2008) har den forsatt å den ser like fin ut. mens vi som hadde andre vogner har byttet vogn både en og to ganger...... hvis du vil ha emmaljunga vil jeg annbefale deg å dra til sverige å kjøpe den. vi kjøpte den på kattis på svinesund. fikk med vogna med en gang. du kan gå på nett å se på forskjellige mønstre og farger, å sender du en mail om hvilken vogn du ønsker garanterer de at de har den når du kommer.... verdt å ta en titt!! kjenner ingen som har angret på emmaljunga men mange som angrer på andre vogner!!!!
ev@drian Skrevet 7. september 2010 #7 Skrevet 7. september 2010 Jeg har tenkt å skaffe en Emmaljunga ja, en Edge Duo. Liker duovogner best, selv om de ofte er tyngre enn kombi. Og den har kommet bra ut i test, både merket og typen - brukervennlige og trygge vogner Men kommer til å prøve å få kjøpt brukt ja, for nye vogner er kvalmende dyrt. Om "alle" andre har lik, ja det blåser jeg i...den bør jo se fin ut, men det viktigste er at den er god å bruke og trygg
Scarlette Skrevet 7. september 2010 #8 Skrevet 7. september 2010 Vi kjøpte TFK. Kjempe romslig vogn. Både i babystroller greien og sportsvognen.. Lett og liten å slå sammen. Du kan også feste maxi cosi om du ønsker det. Så her ble det ingen Emmaljung.
Med_håp_i_magen Skrevet 7. september 2010 #9 Skrevet 7. september 2010 Det ble Emmajlunga City Cross på oss - ganske enkelt fordi jeg har ryggproblemer og understellet veier omtrent halvparten av de andre merkene vi så på! Jeg skal jo tross alt klare å løfte den inn og ut av bil og sånt. Og så scoret den rimelig høyt på flere tester fra 2009 på sikkerhet,og det liker jeg. Har også bestilt bilsete (Britax?) som kan brukes på samme understell - mindre løfting inn og ut
Sunshine med småtroll:) Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Hehe vi har bestilt oss Emmaljungga City Cross. Hvorfor? Vet ikke..Hadde egentlig planer som Simo Duo, men da vi var på vogntitting så gadd ikke mannebeinet vognstyret lenger så han fant bare en som han syns var fint og da "hva med denne, denne tar vi. Får jeg fred da?" hehehehe..Og siden butikken ikke hadde Simovogner så ble det bare slik.. Emmaljunga er en dyyyyr vognsort men den kostet bare 500 mer enn Simo Duo. Siden vi missa salget på Simo så hadde det ikke så mye å si lenger..
Sunshine med småtroll:) Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 Skal også si at City crossen er mye lettere enn Simo og Emmaljunga Due Edge og det spilte en stor rolle. Sist ble det hasteks og da skal man ikke løfte tungt så en lett vogn var et must i tilfellet det skal skje igjen..
cadence Skrevet 7. september 2010 #12 Skrevet 7. september 2010 Emmaljunga City Cross her også. Enkel å transportere, Smalere enn mange andre vogner noe som gjør den lettere på butikker samt bedre plass i bagasjerommet til andre ting på ferieturer. Lettere å løfte God kvalitet og mange hyggelige testresultater Kan brukes fra nyfødt til behovet ikke lenger er der Kan justere håndtak slik at det passer både storesøster, mor og far.
2 boys & now pink Skrevet 7. september 2010 #13 Skrevet 7. september 2010 Jeg har kjøpt en MUTZY vogn, og gleder meg til å få bruke den!
Mamma min Skrevet 7. september 2010 #14 Skrevet 7. september 2010 Vi har kjøpt ABC Design Cobra. Den fikk best i test nå i sommer. Lett og fin vogn og ganske billig i forhold til mange andre. Hadde Emmaljunga forrige gang som var kjøpt brukt. Var grei vogn, men forferdelig tung, så kjøpte ny etter 6 mnd. Bruker Emmaljunga'n som sovevogn i barnehagen nå. Har nok kommet lettere modeller etter den vi hadde, men ser ikke vitsen å bruke så mye penger på en vogn, når man kan få Cobra sin fra Tyskland til rundt 3.000,-.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. september 2010 #16 Skrevet 7. september 2010 Jeg skal ha Emmaljunga City Cross til lillesøster fordi jeg var SÅ fornøyd m den til storesøster, og ser ingen grunn til å bytte den ut;) Den er så lett og god å trille (veier bare 11 kg), og med suuuper fjæring blir den en drøm på all slags føre- både sommer som vínter. 4 hjul gjør den stødig og stabil, og City Bagen er romslig- med god plass til vinterpose og uteklær. Dessuten er det et must for meg at sportsdelen kan snus begge veier- jeg ønsker ikke å måtte vende babyen bort fra meg med en gang, som man må med flere av de alternative vognene (OTH, TFK osv)
FanteGuri Skrevet 7. september 2010 #17 Skrevet 7. september 2010 Vi har Simo Kombi etter storesøster og skal bruke den nå også. Skjønner ikke hvorfor alle sier den er så tung? Er dere svake i armene eller? Hehe. Jeg synes ikke Simo Kombi ble tung før jenta var 2 år, og da er det vel uansett normalt å skaffe seg en lettere trille. Simo er super å trille med, kommer seg fram på ubrøytede fortauer, har regulerbart styre, vendbar sittedel og barnet kan sove i vogna til det er godt over 2 år uten at det blir for trangt. Er nok lurt å prøve seg litt frem med ulike vogner rundt på butikkene, for å finne ut hva man trenger. Det er i allefall ikke lurt å satse på 3-hjuling om du bor et sted med endel snø vinterstid og liker turer i skog og mark...
MissVaiper Skrevet 7. september 2010 #18 Skrevet 7. september 2010 Jeg har kjøpt Mountain buggy, Urban jungle. Er kjempe fornøyd! Lett vogn, god å trille og blir veldig liten når den blir slått sammen. Har nesten bare lest positivt om den. Den skal vist også fungere like flott i snø som firehjulinger. Største ulempen er at bag delen er litt liten så hun vil nok vokse ut av den til hun er 6 mnd, men da kan hun ligge i sportsdelen, og der kan ryggen legges nesten helt ned. En annen ulempe er at det er en dyr vogn, men har ikke hørt at noen har vært så misfornøyd at de har byttet vogn.
indigo25 Skrevet 7. september 2010 Forfatter #19 Skrevet 7. september 2010 Takk for mange fine svar:) Det ser jo virkelig ut som Emmaljunga er greia ja, hehe. Skal sjekke ut de vognene litt mer. Kan nevne at jeg ikke er verdens høyeste i tilfelle EL- vognene er for høye personer... Hvilke vogner er for småfolk da?
Nat27 Skrevet 7. september 2010 #20 Skrevet 7. september 2010 Jeg er pitteliten selv og har også valgt Emmaljunga City Cross. Den passer fint til meg Har valgt denne vognen fordi den rett og slett passer vårt behov. Det er jo tross alt det som er det viktigste når man velger vogn syns jeg.. Men det ER en jungel av vogner å velge i, jeg har brukt laaang tid på å bestemme meg. Selve kjøpet går jo fort...Så det er gjerne på tide at du tar deg en runde i butikkene å ser litt Lykke til!
Oppnedx2 Skrevet 7. september 2010 #21 Skrevet 7. september 2010 Emmaljunga city cross her også! kjøpte understellet med sportsdel brukt 2008 modell som var i nydelig stand og betalte halvparten av butikk pris. Citybag kjøpte vi ny Hvorfor vi valgte denne vognen? Det var den letteste og beste vognen vi så på, i tillegg til at vi har leilighet i 2 etasje i ett bygg , å trenger en vogn som er lett å frakte:-) den var bare ett ess på alle mulige måter! Kjærlighet ved første blikk hehe
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 7. september 2010 #22 Skrevet 7. september 2010 Vi tok en runde på babyshop og tittet og fikk info, og fant ut hva som passer våre behov best. I tillegg sjekket vi hva vi fikk plass til i bilen, da vi har ganske liten bil. Emmaljunga utgikk da den var bittelitt bredere enn Simo kombivogn, og vi har valgt ut sistnevnte, og den har vi kjøpt brukt på nettet. Veldig mange fine vogner på nett, men man må bare være litt rask.. Jeg syns også det var en vanskelig avgjørelse, men det hjalp veldig med en tur i butikken for å se og teste.. :-)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 7. september 2010 #23 Skrevet 7. september 2010 Vi tok en runde på babyshop og tittet og fikk info, og fant ut hva som passer våre behov best. I tillegg sjekket vi hva vi fikk plass til i bilen, da vi har ganske liten bil. Emmaljunga utgikk da den var bittelitt bredere enn Simo kombivogn, og vi har valgt ut sistnevnte, og den har vi kjøpt brukt på nettet. Veldig mange fine vogner på nett, men man må bare være litt rask.. Jeg syns også det var en vanskelig avgjørelse, men det hjalp veldig med en tur i butikken for å se og teste.. :-)
Llanbleddian Skrevet 7. september 2010 #24 Skrevet 7. september 2010 Emmajunga er sikkert super for å få inn og ut av bagasjerom på bil,men hvis man bor i by og skal ta mye buss er vogna litt for svær. Om alle som kommer på bussen har Emmajunga, må noen vente til neste buss for det blir så plasskrevende. Det er kanskje hovedgrunnen til at jeg ikke kommer til ā velge Emmaj. Synes ellers det virker som ei stødig og fin vogn.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. september 2010 #25 Skrevet 7. september 2010 Jeg bodde midt i Oslo sentrum under forrige permisjon, og hadde ikke problemer m å komme inn på busser/ baner m Emmaljunga City Crossen min, snarere tvert imot=) Den gode fjæringa og lave vekta gjør den superlett å kjøre inn og ut av busser, opp trapper til blokka osv. Jeg bodde i 4.etasje uten heis, og valgte City Crossen nettopp fordi den er så lett, men likevel stabil og stødig, og fordi City Bagen enkelt kan klikkes av understellet og bæres opp trappene, siden den veier så lite og man får et godt grep på den under armen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå