nonstop79 Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Har en liten på 3 mnd og 7 dager nå. Han er stort sett blid og grei. Er vel som de fleste unger.: Klarer underholde seg en liten periode, og begynner så å klage og vil opp... Han sover utrolig nok hele natten. Må kanskje få smokken noen ganger, men skal ikke klage på det.. Så det må da bety att han får nok mat? Men om dagen sover han lite. når han våkner, får han mat, og kan sove litt til. og så står vi opp. Eg fullammer. Når han spiser, kan han sovne på meg. Men flytter eg han, våkner han med en gang. Han vil ikke sove ute i vognen, da bare skriker han, når vi går tur, kan han ligge å klage å smågrine i en evighet, til han til slutt sovner en liten stund. Han er jo drit trøtt... men virker ikke som han vil sove.. eller kanskje han har vondt i magen.. eller ikke er nok mett?? noen som har erfaringer? skjønner ikke helt hva det er.. får han komme opp. er han fornøyd. er han veldig trøtt om kvelden, er han grinete til han får mat og sovner som en stein.. ikke så morro å ta han med ut noen steder, når han bare skal grine når han ligger i vognen å sånn.. Når begynner de å få sove rutiner om dagen igrunn? hvordan få han til å sove lenger perioder om dagen?
3 er nok! Skrevet 7. september 2010 #2 Skrevet 7. september 2010 noen babyer sover rett og slett ikke. har en slik en selv. fra hun var ca to mnd gammel sov hun aldri på dagen. var jeg heldig så sov hun 3 x 10 min i løpet av dagen. hun sutret aldri, hun hadde rett og slett ikke behov for mer søvn. men hun sov nesten hele natten da... var på helsestasjonen for å få råd, jeg ble jo sliten av at hun aldri sov, men de sa bare at hun tydeligvis ikke hadde behov fo rmer søvn. nå er hun 8 mnd, og har nettopp begynnt å sove ca en time mitt på dagen, hun legger seg ca 19.00 om kvelden og sover (stort sett) hele natten til ca 06.30
Formerly known as Tina Skrevet 7. september 2010 #3 Skrevet 7. september 2010 det er nok som det ble nevnt her, noen barn trenger mindre søvn. jeg hadde det veldig likt de 2 første mnd. dumme meg trodde at babyer sov hele tiden:-) Nå er hun 6 mnd og sover 1 time til sammen den ene dagen og 3 timer til sammen den andre dagen. Sånn har vi det annenhver dag:-) Skjønner at du blir sliten, men du må nok bare bite tennene sammen. har du prøvd å bruke sportsvogna slik at han kan sitte litt oppover i vogna og se litt. Ja jeg vet at det ikke er anbefalt, men nysgjerrige barn kan være fullstendige umulige i vogna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå