Gå til innhold

Passer Victoria og.... i lag?? ønsker mane svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Victoria og Anne Marte??

Har sander og emil og...

Anne Marte vil i tilfelle vere oppigjenkalling etter bestemødrene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes egentlig ikke det. Men det passer med Sander og Emil, og så synes jeg det er merkelig å gi et barn dobbeltnavn, mens de andre ikke har det - oppkalling eller ikke. Men det er meg ;o)

Skrevet

Jeg liker kombinasjonen Victoria og Anne Marte, akkurat for at kun en har dobbeltnavn. Kunde gjort så selv på søsken. Litt Ashley og Mary-Kate over det, og jeg elsker at de ikke har "matchy" navn.

Skrevet

Det var et navn som kanskje skilte seg litt ut fra de andre, men jeg syntes det var kult. "Missmatch" er jo moderne :-) Dessuten er det et veldig fint navn!

Skrevet

Det er en litt annen stil enn Victoria, men det gjør ikke noe. Barna er jo selvstendige individer og Anne Marte er et flott navn.

Skrevet

Det er jo litt forskjellig stil på de, men hvorfor må søsken ha like navn uansett?

synes forøvrig Anne Marte er et veldig fint navn.

Skrevet

Anne Marte var et flott navn.

Synes det passet bra sammen, til tross for forskjellige kategorier.

Skrevet

Når du har det jeg vil kalle motenavn som Victoria, Sander og Emil, så synes jeg ikke Anne Marte passer i det hele tatt - beklager..

Skrevet

tusen takk for svar=)

Eg liker det veldig godt,så eg trur eg heller mot det,om eg får ei datter=)

Skrevet

Sander er norrønt

Emil er latin

Victoria er fransk

Altså har du uansett ingen "rød tråd" på barna dines navn, derfor kan du like gjerne bruke Anne (hebraisk) Marte (hebraisk) nå.

Ellers er Martea litt kult :-)

Jeg ville aldri gitt ett av barna to navn, og de andre ett, men det er jo opp til deg å bestemme :-)

Skrevet

Sander er vel av gresk opprinnelse, og en variant av Alexander?

Skrevet

Ikke i følge Navneguiden her inne... Dessuten; en variant av Alexander kan jo likevel være norrøn? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...