Gå til innhold

hvor mye kanel???

mamma til blå 2010 og rosa 2016

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noe vanilje youghurt, sånne små bokser. tenkte å ta oppi kanel, kan jo ikke skade det, er 37 uker i morra. hvor mye burde jeg ha i en sånn liten en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanel er jo ikke skadelig på noen som helst måte, så du kan ha i så mye du selv klarer, vil jeg anta;))

Skrevet

tenkte bare om det var noen "fasit" på hvor mye en bør ha i forhold til å få virkning av kjærringrådet.

Skrevet

Hehe.... Ok, skal prøve å ikke le. Men gud så mye rart vi liksom ikke skal få i oss :-O

Skrevet

De sier man skal ta 2 spiseskjeer og spise det tørt, var ihvertfall det jeg prøvde sist gang da jeg var gravid.

Er vel ingen fasit når det kommer til kjerringråd uansett;) Feks sier de jo at ananas skal være så smart,men for å kunne oppnå effekt skal man vel spise 9 kg el så:D Så tror du bare kan pøse på med kanel;)

Skrevet

Ja, ler litt selv, og lurer på hvorfor jeg svarte!

;)

Skrevet

tørt? det får jeg i hvertfall ikke ned. hehe.

Skrevet

men hahaha, så morsomt at andre fant det underholdende da og følte for å gjøre narr

Skrevet

Nei, av erfaring vil jeg ikke anbefale det tørt. Brrrrrrrrrrrrææææsj ;S

Skrevet

Kan jeg spørre hva det er man egentlig skal oppnå med denne kanelen? :-)

Skrevet

Hehe nei men om man skal høre på alt blir man jo helt svett! :-D

Jeg prøvde, og konkluderte med at om jeg skal høre på hva andre har sagt igjennom svangerskapet hadde jeg nok sannsynligvis sultet ihjel :-p

Var ikke meninga å holde narr :-)

Skrevet

Er jo ikke snakk om å holde seg unna kanel da, eller at det er "farlig" for gravide... Det er et kjerringråd for å få i gang fødsel...

Greit å vite hva man svarer på også kanskje...?

Skrevet

"har noe vanilje youghurt, sånne små bokser. tenkte å ta oppi kanel, kan jo ikke skade det, er 37 uker i morra. hvor mye burde jeg ha i en sånn liten en?"

Hvordan ville du oppfattet spørsmålet om du ikke visste det var ett kjerringråd for å starte fødsel, egentlig? :-p

Skrevet

Jeg spiste heller grøt med masse kanel... smakte bedre enn tørt!

Skrevet

1 ma venter gutt HØYGRAVID ;

Var ikke meningen å gjøre narr;)

Skrevet

Jeg har kanel på cafe latten min...mmm...veldig godt. sitter med konstante kynnere om dagen..men aner ikke om det har pga kanelen å gjøre da.

til dere som sier tørr kanel...: hvordan klarer dere å få den igjenom systemet?? den klomper seg bare nedover svelget.. nei, bland det ut i noe..om så bare vann.

:-)

Skrevet

Prøvde å spise det tørt fordi det var det de sa på BiM i 2004 at man skulle gjøre for å få ut den babyen, hehehe. Og er man desperat, så er man desperat....

Var mest for å prøve, og vil, som sagt, ikke anbefale det til noen andre;) Er ikke noe bedre å blande det ut i vann, fordi kanelen er så lett at den legger seg på toppen av glasset, og så som et beleggi hele munnen. Er bedre å blande det ut i grøt eller annen mat;)

Skrevet

oooh, nå fikk jeg plutselig lyst på grøt! Hjemmelaga grøt til middag her i dag definitivt! mmmmm! :D

Skrevet

mmm. jeg har akkurat spist en stor porsjon grøt med sukker og kanel!! Det er godt!!!

LItt tidlig med noen fødsel da, så jeg håper ikke akkurat at kanelen setter i gang noe.. :)

Skrevet

Tørr kanel?? FYYYYSJ! er det i det hele tatt mulig å spise det?? Må prøves, om ikke annet for nysgjerrighetens skyld... hihi :))

Skrevet

Mener å ha hørt det er en sånn "veddemål-greie"... at man vedder f.eks en hundrings på at en venn ikke klarer å spise en skje med kanel og det skal være en ganske sikker sak fordi munnhulen ikke klarer å produsere nok spytt til å skylle det ned. Eller noe sånt! :)

Skrevet

Jeg er veeeldig glad i kanel, og kan fint knaske i meg en kanelstang *hihi* Den er jo tørr... ;)

Skrevet

Men om du er 37 uker på vei, så er det jo 3 uker til termin. Ungen har det bedre av å være inne i magen til den er ferdig. La den være der den er til den vil ut selv. Jeg er 39 uker på vei. Skal ikke prøve å få den ut før den vil selv. Skjønner at du blir utålmodig. Men tror det er bedre å bruke tiden til siste forberedelser og prøve å slå seg til ro med at det er ikke mye du kan gjøre fra eller til uansett. Lykke til den siste tiden :)

Skrevet

FYI: kanelen legger seg ikke på toppen.... jeg jobba sammen med ei som gikk rundt med en imsdalflaske med sånn lukke-tut på.. og hun hadde vann med kanel i oppi der (tydeligvis var det et slanketips hun hadde fått) og kanelen sank faktisk og lå som sand i bunn... hun måtte riste flaska hver eneste gang hun skulle drikke..... :P hehehehe :P

Skrevet

Signerer innlegget til Baby nr <3 !!

Er selv i uke 37 nå, ønsker prinsessa hjertlig velkommen når hun er klar for det..:)

Tror ikke kjerringråd har så voldsom effekt heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...