Gå til innhold

Lillegutt og hva vei han ligger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har hatt 3 ultralyder, en senest i uke 29. Lillegutt har hele tiden ligget med hode ned, og jeg kjenner han fremdeles ligger ned nå i uke 33.

Jeg tror ikke han skal snu seg, er det vanlig nå?

Skal til lege igjen i uke 36, kan legen bestemt si at hode er festet da? Hvordan vet han det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så vanlig at de snur seg så sent, nei. Min har også ligget med hodet ned nå i noen uker, rekner ikke med han snur seg! :)

For å sjekke om hodet er festet kjenner legen/jordmor utenpå magen din, langt nede, for å kjenne om hodet til babyen er bevegelig eller ikke. Er du førstegangs er det relativt stor sjans for at hodet fester seg ganske tidlig, mens det ikke er sikkert hodet fester seg før fødsel når du er flergangs. :)

Skrevet

Snuppa hadde lagt seg med hode ned her også...i uke 29/30..lå i samme stilling i helt frem til for en uke siden..nå tror jeg hun har snudd på seg igjen..er nå i uke 32..og kjenner sparkene andre steder enn for et par uker siden..

spent på hvordan hun ligger ved neste kontroll..

krysser fingre og tær for at det blir å fortsette med hode nedover hvertfall..at det ikke blir sete eller bena først...

Skrevet

Min lille har ligger med rumpa godt ned i flere uker nå (uke 33 idag) ser ikke ut til at h*n har tenkt å snu seg med det første hehe.

Skrevet

Jeg er spent på hvordan snuppa mi kommer til å ville legge seg. Håper hun kan snu seg enda, for da jeg var i uke 32 (Er i uke 33 nå) Så lå hun i seteleie. Jeg har tatt en alvorsprat med henne om at hun må snu seg med hode ned. Hehe.

Skrevet

Jeg har ingen idé om hvilken vei min lille ligger... jordmor klarte ikke å avgjøre det heller utfra hjertelyden sist jeg var hos henne. Men vi skal til legen på torsdag og da regner jeg med at vi får UL, og at hun kan se det da.

Jeg kjenner spark både oppe og nede, så jeg blir ikke klok på det her. Og jeg kjenner jo også gutten når jeg trykker på magen, men jeg aner ikke hva det er jeg kjenner! Er som dere sikkert skjønner førstegangs ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...